جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۹

وقتی تحریم‌ نبودیم هم هاشمی‌نتوانست کشور را اداره‌کند چه‌ رسد به‌حالا

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 287778
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هاشمی حرف جديدي ندارد و حرف او قديمي است چون تخصص شان اين نيست و وقتي هم تخصص نباشد همه حرف ها شعاري مي شود.
وقتی تحریم‌ نبودیم هم هاشمی‌نتوانست کشور را اداره‌کند چه‌ رسد به‌حالا
به گزارش جهان، محسن رضایی گفت: اصلی ترین رقیب من فقر و بیکاری و گرانی و تحریم های اقتصادی است. و بعد هم اگر آقاي هاشمي بماند و كنار نرود آقاي هاشمي رقیب من خواهد بود.

به گفته وی "هاشمی وقتی تحریم نبودیم هم نمی‌توانست کشور را اداره کند چه برسد به حالا."

بخشی از گفت وگوی وی با مشرق را در ادامه بخوانید:

فكر مي كنيد فقط خود شما مي توانيد مقابل آقاي هاشمي بياستيد؟

من در تقابل با هیچکس جز دشمنان ملت ایران نیستم ولی رقابت جدی خواهم داشت. خيلي از اين آقايان سوابقی كه آقای هاشمی دارد را ندارند. مثلا قبل از انقلاب سابقه ندارند، در جنگ نبودند، ارتباط نزديكي با حضرت امام (ره) نداشتند. ضمن اينكه در رابطه با آينده كشور يعني اقتصاد، مثل آقای هاشمی حرف جديدي هم ندارند. در حالي كه همه اين ويژگي ها را در خودم و دوستانم مي بينم.

هاشمی حرف جدیدی در اداره کشور ندارد


اما آقاي هاشمي يكي از شعار هايش بحث معيشت است؟

ايشان حرف جديدي ندارد و حرف هايشان همان حرف هاي قديمي است.

يعني آقاي هاشمي حرف جديدي ندارد و بقيه هم كه اصلا هيچ حرفي ندارند. درست است؟

اصلا تخصص شان اين نيست و وقتي هم تخصص نباشد همه حرف ها شعاري مي شود.

غير از آقاي هاشمي ديگران را به عنوان رقيب حساب نمي كنيد؟

انشاءالله وقتی دولت آينده را شكل بدهيم از خيلي از اين نامزدها استفاده مي كنيم و من واقعا رقيب اصلي خودم را فقر و گراني و بيكاري مي دانم.

الان و پيش از تشكيل دولت شما غير از آقاي هاشمي هيچ كدام از كانديداهاي موجود را رقيب نمي دانيد. درست است؟

حالا شايد اين ادبيات، ادبيات متكبرانه اي تلقي شود. چون قصد ندارم اينطور بگویم. اما واقعا رقيب اصلي خودم را فقر و گراني و بيكاري و اين تحريم هاي اقتصادي مي دانم كه بتوانيم از اين گردنه عبور كنيم.

اگر شوراي نگهبان شما را به عنوان رجل سياسي نشناسد چه واكنشي داريد؟

من تابع قانون هستم و تا الان هم بر همين رويه عمل كرده ام.

اگر تاييد نشويد از چه كانديدايي حمايت مي كنيد؟

هيچ كدامشان.

راي نمي دهيد؟

چرا بالاخره به يك نفر راي مي دهم اما پشت سر كسي قرار نمي گيرم.

ميزان راي تان در نظرسنجي ها چطور است؟

خوب است.

نظرسنجي است يا نظرسازي؟

من كه خودم كاري نمي كنم و نظرسنجي‌هايي كه نهادهاي ديگر انجام دادند را ملاك مي گيرم.

الان همه كانديدا ها مي گويند كه در نظرسنجي ها جايگاه خوبي دارند و حتي برخي اعلام كرده اند كه نامه ها و درخواست هاي مردمي و نظرسنجي ها آنها را وادار كرده وارد اين عرصه بشوند. فكر نمي كنيد توهم نظرسنجي و رئيس جمهور شدن از همين الان در بعضي ها ايجاد شده؟

ممكن است.

علت اين امر چيست كه به قول آقاي كدخدايي خودشیفتگی ايجاد شده كه همه مي توانند رئيس جمهور بشوند؟

نمي شود این تهمت را به افراد زد. بالاخره كساني كه الان آمدند بيشترشان آدم هاي متديني هستند و سابقه انقلابي دارند و زحمت كشيدند. به اين صورت نمي شود گفت.

بالاخره مديريت با انسان خوبي بودن متفاوت است ديگر.

بعضي ها برداشت و برآوردشان از خودشان و جامعه ممكن است درست نباشد. بله هر كسي مي تواند يك انگيزه اي داشته باشد.

فكر نمي كنيد اعضاي ستادهاي كانديداها بر اساس علقه اي كه دارند ممكن است نظرسازي كنند؟

من اين را نفي نمي كنم.

بیشترین نقدم به هاشمی درباره شیوه اداره کشور است

با توجه به اينكه گفتيد اصلي ترين رقيب شما اقاي هاشمي است، اگر روبروي آقاي هاشمي قرار بگيريد بيشترين نقدي كه به عملكرد ايشان وارد مي كنيد مربوط به زمان جنگ مي شود يا بعد از جنگ؟

بيشتر مربوط به نحوه اداره كشور، اقتصاد و مسائل فرهنگي خواهد شد. مسائل امروز جامعه مهم است. قصد کالبد شکافی از گذشته ندارم.

يعني از زمان جنگ هيچ نقدي به ايشان نداريد؟

اگر ضرورتي پيش امد نقد هايم را مي گويم. بستگي به مناظرات دارد. چون ما بيشتر دغدغه مان آينده كشور است. ما كه نمي خواهيم دعواي گذشته را رو كنيم. بحث اين است كه آيا ايشان مي تواند تحولي در كشور به وجود بياورد؟ اين را ما بحث مي كنيم با ايشان و تفاوت هايي كه من در اداره كشور دارم را بحث خواهيم كرد. گذشته تنها بنا به ضرورت است و احتمالا اشاراتي خواهد شد.

هاشمی وقتی کشور تحریم نبود در اداره کشور مشکل داشت چه برس به حالا!

فكر مي كنيد با توجه به شرايط سني ايشان مي توانند كشور را اداره كنند؟

ايشان آن زمان كه دولت را در دست داشتند و تحريم هاي اقتصادي هم نبود در اداره كشور با مشكل مواجه بودند الان كه ما تحريم اقتصادي هم داريم. باید ببینیم برنامه ایشان چی هست و چه تغییراتی با گذشته می خواهد داشته باشد.

از شما براي جلسات اصولگرايان در راستاي وحدت دعوت شده؟

خیر دعوت نکرده اند. البته با اصل اينكه اين جلسات ادامه پيداكند موافقم. جلساتي هم با مجلس داشتيم. كلا اين جلسات را مثبت مي دانم.

ائتلاف "همه با هم" میان اصولگرایان را قبول دارم

اگر به يك نتيجه واحد برسند و همه از يك كانديدا حمايت كنند شما هم از نظر آنها تبعيت خواهيد كرد؟

من قبلا هم گفته ام كه ائتلاف همه با هم را قبول دارم اما اينكه دو سه نفر با هم ائتلاف كنند را قبول ندارم. ائتلاف همه با هم آن هم بر اساس يك منطق نه اينكه بر اساس سلايق. مثلا يك جمعي از نخبگان باشند و ما برنامه هاي خودمان را ارئه كنيم و آنها به نتيجه برسند كه كداميك از ما مي تواند هم در رقابت ها و هم بعد از انتخابات كشور را اداره كند.

حالا اگر 400 نفر نمي شود، 40 نفر كه مي شود. 40 نفر از نخبگان بنشينند و بر  اساس يك معبار مشخص قضاوت انجام بدهند. به نظر من مساله سختي نيست و اگر دوستان گروه گروه نشوند و قبول كنند كه همه با هم باشند، فكر نمي كنم مشكلي براي رسيدن به وحدت باشد.

اين پيشنهاد را مطرح كرديد؟

بله.

چه نتيجه اي داشت؟

در ابتداي راه هستيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندراني
Iran, Islamic Republic of
آقاي رضايي شما چرا؟ مگر به فرمايشات رهبري توجه نميكنيد؟در فكر تخريب ديگر كانديداها نباشيد خودتان برنامه بدهيد ببينيد چند مرده حلاجيد.
سید جلال
ما از سال 59 تحریم هستیم اقای رضایی مگر خودت در نامه سال 67 به امام ننوشته ای که دشمن به ما سلاح نمی فروشد و حتی سیم خاردار نمی فروشد و ما تحریم هستیم همون نامه را می گویم که ایت الله هاشمی آن را منتشر کرد و شما واکنش نشان دادی.
برادر من تحریم ها سطح دارد بله روزی ما در قطعات هواپیما و موارد نظامی تحریم بودیم اما امروز با تحریم بانکی مواجهیم یعنی حتی جلوی واردات گندم را هم گرفته اند وبه یختی واردات صورت می گیرد . یکم انصاف هم خوب چیزیه
Iran, Islamic Republic of
عزیز من معلوم است شما نمی دانید تحریم الان چیست البته این به لطف فضاسازی رسانه ها و گروه های سیاسی است که نگذاشته اند بفهمند ما الان تحریم در کسب درآمد هستیم نه تحریم خرید. به این معنا که نمی گذارند کشور از راه فروش نفت درآمد کسب کند یا اگر کسب کند نمی گذارند به صورت ارز وارد چرخه اقتصاد کشور شود در این صورت کشور درآمدی کسب نکند که بتواند چیزی بخرد در حالی که به قول شما تحریم های زمان هاشمی نهایتا تحریم فروش اسلحه و قطعات به ایران بود یعنی کشور نفت می فروخت و درآمد ارزی آن را نیز به کشور وارد می کرد و غرب به ایران جنس نمی فروخت که ایران از جاهای دیگر گرانتر می خرید اما الان نمی گذارند درآمد داشته باشد تا بخواهد از جای دیگر بخرد پس بهتر است اول اطلاعات خودتان را زیاد کنید بعد نظر بدهید
ابالفضل
Iran, Islamic Republic of
این صحبت هاگرچه درست است ولی هر راست نباید گفت و باید مصالح نظام را رعایت کرد
شمسايي
Iran, Islamic Republic of
سلام حاج محسن ،اطاعت از رهبري اين نيست هر چه رهبر گفت تكرار كني، بلكه اطاعت يعني در عمل فرمايشات ولي امر مسلمين را اجرا كني ايشان گفتند به كسي توهين نكنيد از خودتان دفاع كنيد .برادر روزي كه شما به قول خودتان مي جنگيدید گزارش تان را به ايشان مي داديد حرمت نگه داريد تا حرمت تان نگه داشته شود
مهدی
United States
انتقادات با سایتتون رو منتشر نمیکنین بعد انتظار دارین..
يعنى فقط تو بلدى هيچكى ديگه بلد نيست كشور رو اداره كنه؟ ، اين منيت كار دستتون ميده ، يه نگاه به گذشته و آراى خودتون بندازيد بد نيست .
United States
همتون از هاشمی می ترسید وگرنه چرا اینقدر میکوبیدش!!!