جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۹
۱۱۱

نگاهی دیگر به آخرین اظهار نظر رهبر معظم انقلاب درباره مرحوم منتظری

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 387371
رهبر انقلاب در طول دوران زعامت خود با ناجوانمردی‌های بسیاری رو به رو بوده‌اند که ماجراهای دنباله‌دار مرحوم منتظری می‌تواند از این دست تلقی ‌شود. با این حال، ایشان هیچ‌گاه از جاده انصاف خارج نشده و همواره احترام آقای منتظری را نگاه داشتند.
نگاهی دیگر به آخرین اظهار نظر رهبر معظم انقلاب درباره مرحوم منتظری
سرویس سیاسی جهان نيوز – ابوذر علوی تبار - «آقایان تا چیزی می‌شود به ما می‌گویند “ضد ولایت فقیه ” ضد ولایت‌فقیه! خدا پدرت را بیامرزد، اصلا ولایت فقیه را ما گفتیم، ما عَلَم کردیم، ما کتاب درباره اش نوشتیم، حالا ما شدیم ضد ولایت فقیه؟! یک عده بچه که اصلا وقتی که ما بودیم و این کارها را می‌کردیم اصلا نطفه‌شان هم منعقد نشده بود، حالا راه میافتند: ضد ولایت فقیه! خجالت بکشید، این چه کارهایی است؟... اینکه آمدند در شب بعد از فوت آیت‌الله اراکی، عده‌ای بچه راه انداختند در خیابان جلوی جامعه مدرسین، مثل همین الان که راه می‌اندازند؛ بعد هم سه چهارنفر از تهران آمدند و اصلاً (کسانی که ایشان را می‌گفتند) هفت هشت نفر بیشتر نبودند و به زور هفت نفر را به عنوان مرجع گفتند که ایشان را هم جزو کنند، در صورتی که ایشان در حد فتوا و مرجعیت نیست. بنابر این مرجعیت شیعه را مبتذل کردند، بچه گانه کردند، با یک عده بچه اطلاعاتی که راه انداختند! اینها مصیبت‌هایی است که ما در این کشور می‌بینیم.»

اینها تنها بخشی از سخنان ساختارشکنانه مرحوم منتظری در مراسم ۱۳ رجب است که در اوج دوران عزلت‌ نشینی‌اش در سال ۱۳۷۶ ایراد شد. گرچه مرحوم منتظری در این سخنرانی اشاره مستقیمی به نام کسی نکرد اما برخی معتقدند منظور وی مستقیما با شخص رهبر انقلاب بوده است. البته این تنها تحرک مرحوم منتظری علیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نبوده و مسبوق به سابقه فراوانی است؛ چه آنکه وی بارها عدم کفایت علمی و دینی رهبر انقلاب و نامشروع بودن انتخاب ایشان به عنوان رهبری را مدعی شده بود.

در واکنش به این سخنرانی، مردم شهرهای کشور از جمله، تهران و قم و... به‌ نشانه اعتراض به خیابان‌ها ریختند و آیت‌الله جوادی آملی در میان معترضان، به دفاع از حریم ولایت فقیه پرداخت و سخنانی ایراد کرد. دولت سید محمد خاتمی نیز به همین دلیل مرحوم منتظری را به حصر خانگی برد. واکنش‌ها نیز آن قدر زیاد شد که علما و مراجع نیز به میدان آمده و نسبت به سخنان مرحوم منتظری اعتراض کردند. همچنين بسياري از تشكل ها و نهادهای سياسی از جمله جامعه روحانيت مبارز، مجمع روحانيون مبارز، سازمان مجاهدين، هيأت دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دفتر تحكيم وحدت، جامعه اسلامی دانشجويان، جمعيت مؤتلفه و... نيز با انتشار بيانيه در محكوميت اين سخنان اعلام موضع مي كنند. ضمن اینکه این اشخاص، تشکل ها و گروه‌ه ها در اطلاعیه هایی جداگانه اعلام می کنند که در روز ۷ آذر مصادف با عید مبعث در حمایت از آیت الله خامنه ای در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

اما این راهپیمایی با صدور اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لغو می شود علت صدور این اطلاعیه هم صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان به مناسبت ۵ آذر بود که در آن فرموده بودند "راهپیمایی مجدد جهت بیعت با رهبری ضرورتی ندارد."

رهبر انقلاب در طول دوران زعامت خود با ناجوانمردی‌های بسیاری رو به رو بوده‌اند که ماجراهای دنباله‌دار مرحوم منتظری می‌تواند از این دست تلقی ‌شود. با این حال، ایشان هیچ‌گاه از جاده انصاف خارج نشده و همواره احترام آقای منتظری را نگاه داشتند.

پیام تسلیتی که رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم منتظری صادر کرد از این دست است؛ پیامی که در آن مرحوم منتظری "فقیه بزرگوار"؛ "فقیهی متبحّر" و "استادی برجسته" قلمداد شده است.

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای چند روز قبل متن سخنان رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای نجف آباد را منتشر کرد.

ایشان در این دیدار فرمودند: «کمتر جایی را ما سراغ داریم که مثل نجف‌آباد از نهضت امام (رضوان‌الله‌علیه) استقبال کرده باشند؛ که البته عمده‌اش به برکت مرحوم آقای منتظری بود. ایشان شاگرد امام و علاقه‌مند به امام و ارادتمند به امام و معتقد به مبارزه و به انقلاب بودند.»


بر مبنای فقه شیعه هیچ‌کس بر دیگری حق حاکمیت و ولایت ندارد، مگر اینکه شارع مقدس، ولایت را برای او تنفیذ کرده باشد؛ چنانکه بر باور شیعه، ولایت فقیه در این جایگاه قرار دارد. شارع، یکی از شرایط این تنفیذ و مشروعیت ولایت و حاکمیت را عدالت و تقوا دانسته که بر این اساس، عدالت، شرط ضروری رهبر و حاکم جامعه اسلامی است.

آنچه که در این نوشتار گذشت خود نشانه‌ای است از عدالت و انصاف رهبر انقلاب و سعه صدر ایشان در برابر کسانی که با بغض فراوان هر چه خواستند بر زبان راندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در قضایای فتنه 88 هم آقا خیلی صبوری کردند. هر جای دیگه دنیا بود معلوم نبود با اون همه ساختارشکنی و دروغ پردازی چه بلایی سر باعث و بانی هاش می آوردند.
رفقای سران داخللی فتنه برن دعا کنند که اینها هنوز محاکمه نشدند.
بابا خداییش خیلی گذشت داشتن که بعد مرگ منتظری اون پیام رو دادند.
باید جریان راست افراطی از رفتار رهبری نظام الگو بگیرند...
قرن بیست و یکه تو هنوز تو قرن بیست موندی؟!! جریان راااااست؟!!
هرکس با سخنانش نشان دهنده ذات درونی و شعور خودش میباشد حتی بعد از عمری درس خواندن و ریاضت کشیدن
Iran, Islamic Republic of
خدا از سر تقصیرات منتظری بگذره
تدبیر به معنای واقعی
محمد مهدی
.. .جانم فدای رهبرم... آمین
United States
هر کس دیگری بود لا اقلش این بود که از طرف اسم نمی آورد چه برسه به اینکه بخواد تعریف بکنه.
Iran, Islamic Republic of
.... قدری مطالعه هم داشته باشین بد نیست.
صهبا
بنده به عنوان یک نجف آبادی که به چنین رهبری افتخار و مباهات میکنم....
...
خدایش بیامرزد
خدا همه رفتگان را بیامرزد
امیدوارم جهان نیوز به مانند این مطلب واقع بین باشد...
رهبرا جانم فدایت
بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي منتظري

با دلي پر خون و قلبي شكسته چند كلمه‌اي برايتان مي‌نويسم تا مردم روزي در جريان امر قرار گيرند. شما در نامه اخيرتان نوشته‌ايد كه نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم مي‌دانم؛ خدا را در نظر مي‌گيرم و مسائلي را گوشزد مي‌كنم. از آنجا كه روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامي عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرال‌ها و از كانال آنها به منافقين مي‌سپاريد، صلاحيت و مشروعيت رهبري آينده نظام را از دست داده‌ايد. شما در اكثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگيري‌هايتان نشان داديد كه معتقديد ليبرال‌ها و منافقين بايد بر كشور حكومت كنند. به قدري مطالبي كه مي‌گفتيد ديكته شده منافقين بود كه من فايده‌اي براي جواب به آنها نمي‌ديدم. مثلا در همين دفاعيه شما از منافقين تعداد بسيار معدودي كه در جنگ مسلحانه عليه اسلام و انقلاب محكوم به اعدام شده بودند را منافقين از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و مي‌بينيد كه چه خدمت ارزنده‌اي به استكبار كرده‌ايد. در مساله مهدي هاشمي قاتل، شما او را از همه متدينين متدين‌تر مي‌دانستيد و با اينكه برايتان ثابت شده بود كه او قاتل است مرتب پيغام مي‌داديد كه او را نكشيد. از قضاياي مثل قضيه مهدي هاشمي كه بسيار است و من حال بازگو كردن تمامي آنها را ندارم. شما از اين پس وكيل من نمي‌باشيد و به طلابي كه پول براي شما مي‌آورند بگوييد به قم منزل آقاي پسنديده و يا در تهران به جماران مراجعه كنند. بحمد الله از اين پس شما مساله مالي هم نداريد. اگر شما نظر من را شرعاً
مقدم بر نظر خود مي‌دانيد -كه مسلماً منافقين صلاح نمي‌دانند و شما مشغول به نوشتن چيزهايي مي‌شويد كه آخرتتان را خراب‌تر مي‌كند-، با دلي شكسته و سينه‌اي گداخته از آتش بي‌مهري‌ها با اتكا به خداوند متعال به شما كه حاصل عمر من بوديد چند نصيحت مي‌كنم ديگر خود دانيد:

1 - سعي كنيد افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين و گروه مهدي هاشمي و ليبرال‌ها نريزد.

2 - از آنجا كه ساده‌لوح هستيد و سريعاً تحريك مي‌شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد، شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد.

3 - ديگر نه براي من نامه بنويسيد و نه اجازه دهيد منافقين هر چه اسرار مملكت است را به راديوهاي بيگانه دهند.

4 - نامه‌ها و سخنراني‌هاي منافقين كه به وسيله شما از رسانه‌هاي گروهي به مردم مي‌رسيد؛ ضربات سنگيني بر اسلام و انقلاب زد و موجب خيانتي بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحي له الفدا- و خون‌هاي پاك شهداي اسلام و انقلاب گرديد؛ براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمكتان كند.

و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولي در آن وقت شما را ساده‌لوح مي‌دانستم كه مدير و مدبر نبوديد ولي شخصي بوديد تحصيل‌كرده كه مفيد براي حوزه‌هاي علميه بوديد و اگر اين گونه كارهاتان را ادامه دهيد مسلما تكليف ديگري دارم و مي‌دانيد كه از تكليف خود سرپيچي نمي‌كنم. و الله قسم، من با نخست‌وزيري بازرگان مخالف بودم ولي او را هم آدم خوبي مي‌دانستم. و الله قسم، من راي به رياست جمهوري بني‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذيرفتم.

سخني از سر درد و رنج و با دلي شكسته و پر از غم و اندوه با مردم عزيزمان دارم: من با خداي خود عهد كردم كه از بدي افرادي كه مكلف به اغماض آن نيستم هرگز چشم‌پوشي نكنم. من با خداي خود پيمان بسته‌ام كه رضاي او را بر رضاي مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان عليه من قيام كنند دست از حق و حقيقت برنمي‌دارم.

من كار به تاريخ و آنچه اتفاق مي‌افتد ندارم؛ من تنها بايد به وظيفه شرعي خود عمل كنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته‌ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم. تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام؛ سعي كنند تحت تاثير دروغ‌هاي ديكته شده كه اين روزها راديوهاي بيگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مي‌كنند نگردند. از خدا مي‌خواهم كه به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان را بيش از اين نچشد. ما همه راضي هستيم به رضايت او؛ از خود كه چيزي نداريم، هر چه هست اوست. و السلام.

يكشنبه 6 / 1 / 68

روح‌الله الموسوي الخميني
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
از این آرای منفی معلوم است که این سایت همه نوع مخاطب دارد.
به مسئولین مربوطه خسته نباشید می گویم.
ناشناس
درد بلای این سیایت بخوره تو سر اون سایت هایی که نظر مخلف خیلی معتدل میدی را هم چاپ نمیکنند وسایتشون یک بانده است فقط نظر موافق دولت را میچاپا نند
Iran, Islamic Republic of
...ضمنا امام به بسیاری از بزرگان که هم اکنون مسولیت دارند مکاتباتی به مراتب تند تر نوشتند.
مثلا؟
Iran, Islamic Republic of
بهتره اسمی برده نشود اما باید بدانیم تعریف و تمجید امام و یا انتقاد ایشان در مقطعی و راجع به موضوعی خاص را نباید تلقی کلی راجع به آن شخص دانست.
اینو کاملا قبول دارم حضرت امام با کسی شوخی نداشت هم تعریف میکرد و هم انتقاد بستگی به شرایط آن فرد داشت حالا اگر ما بیایییم فقط انتقادهای امام به یک فرد را و یا فقط تعریفهای امام در مورد یک فرد دیگر را مطرح کنیم کنیم جفا به امام کرده ایم اگر انتقاد امام به فردی را می آوریم تعریفهای امام از آن فرد را هم بگوییم و اگر از تعریف امام به یک فرد نام میبریم انتقادهای امام را هم از آن فرد نام ببریم
United States
باید ببینیم آخرین واکنش امام به طرف چی بوده
اگر به منتظری نگاه کنیم و تعاریف امام از ایشونو بخونیم با کاری کا در اخر کرد فقط خودند اون تعاریف حسرت ما رو بر می انگیزه که منتظری خودشو حیف کرد
Iran, Islamic Republic of
اگر به سوابق خیلی ها بنگریم میبینیم هیچ فردی نبوده که به اندازه آقای منتظری شکنجه و زندان در کارنامه داشته باشد.
ن
پس باید تناقص گویی ها را تمیز داد
دوست عزیز حتما شنیدی که میگن عاقبت بخیر شدن!!!!حر گذشته خوبی نداشت اما نهایتا در راه حق از دنیا رفت.
آقا خیلی قشنگ بود.
دمت گرم
قشنگ بود یا جانگداز؟! واقعا امام راحل چی کشید از دست امثال اون به ظاهر دوستان!
این ایام محرم و صفر پیامهای زیادی دارند، ولی یک پیام که الآن به ذهن بنده میرسد این است که حضرت سیدالشهداء با وجود آنکه میدانست چه سرنوشتی در انتظارش است و بر اهل بیت پیغمبر ختمی مرتبت چه خواهد گذشت، باز از حرکت در راه خدای تبارک و تعالی دست برنداشت و به رضای خدا راضی بود. ما که توان عملی در حد کسری از عمل آن حضرت نداریم، ولی حداقل دعا کنیم خدا به برکت این ایام رقت قلبی در ما ایجاد کند و توفیقی به ما عنایت کند که در راه دینش حرکت کنیم.
یک کلمه هم با عزیزانی که بعضاً مثبت و منفی میزنند و فرضاً با نظام مشکلی دارند، حتی کسانی که مثلاً با اصل اسلام ناسازگاری دارند. به هر حال مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) حرکتی را در زمانی که جهان زیر سیطره دو ابرقدرت بود آغاز کردند و در کمال ناباوری دنیا نه تنها نهضت پا گرفت، بلکه انواع تهدیدها و فشارها نه تنها آن را نابود نکرد، که بجمدلله روزبه روز تناورتر و بالنده تر نیز شد. ما مکرر میشنویم که ای داد! امیرکبیر اگر زنده میماند چه ها که نمیشد، یا اگر دولت دکتر مصدق با کودتای آمریکایی-انگلیسی ساقط نمیشد کشور چه پیشرفتها که نمیکرد... حالا همه حرکات مردم طی تاریخ معاصر در قالب جمهوری اسلامی ایران متبلور شده و برای رسیدن به قله موفقیت به کمکهای همه، هرچند ناچیز، نیاز دارد. اگر به برکت خون سیدالشهداء حتی یک نفر نیز پیام مقاومت، ایثار و پیروزی انقلاب را به گوش جان بشنود و سرلوحه امور خود قرار دهد و روح و جسم خود را در راه خدا قرار دهد، کاری شده کارستان.
...واقعا که تاسف دارد
هرگز نامه ی فوق از سوی رهبر فقید انقلاب منتشر نشد و نامه ای که از سوی ایشان منتشر شد, نامه ای به تاریخ 1/8/ 68 می باشد...
اين نامه توسط دفتر نشر اثار امام تاييد نشده و مورد تشكيك است ظاهرا دستحط امام نيست
Romania
اتفاقا خود دفتر آثار این نامه را منتشر کرد! حالت خوبه؟؟
باز هم می گویید مرحوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ولی آقای منتظری قبل مرگش جواب این محبت ها را طور دیگری داد
پرنیان
مرگ نگو بی ادب .بگو درگذشت یا ارتحال....
اتفاقا سنگ تموم گذاشت که گفت مرگ! دیگه روتو زیاد نکن!
پرنیان
شما میدانید، ماهم میدانیم ،وهمه میدانند که نجف آباد بعلاوه قم وتهران یکی از اضلاع سه گانه انقلاب بود. وآن هم به خاطر وجود آیت الله منتظری..تاریخ راهم که انشاالله نمیشود تغییرداد وتحریف کرد.حالا بگذریم از15سال زندان وتبعید وشکنجه وشهادت فرزندش .ومصیبتهای دیگرش. شاید هم او ازاولیاءالله بوده که خداوند قصدامتحانش راداشت . اینو منتشرکن. چون پاسخ هم ازطرف کاربران باشد خیلی خوب است.

انش
اا
لل
ه
عباسی
تعصبات جغرافیایی ومحلی چندان موجه بنظر نمی رسد ،چه آنکه همه ملت ازورامین وتبریزو....در نهضت امام حضورداشتند.وعمده اخلاص امام بودکه برخی نداشتند.
شاید منظور شم نجف بوده !!؟
منظورت از شهادت فرزند، شهادت شهید عزیز محمد منتظری است دیگه؟!! میشه بفرمایید نظر پدر راجع به این پسر هنگامی که می خواست به لبنان بره چی بود؟؟؟؟
امام فرمودند: حال فعلی افراد ملاک است. این نامه امام، سه ماه قبل از ارتحال ملکوتی امام نوشته و صادر شده است. کسانی بوده اند که عمری را به خدمت و عبادت و عبودیت گذرانده اند اما در آخر عمر، با یک کجروی، همه اش هباءا منثورا شده است. دقت کنیم که امام ولی امر زمان است. امام در اظهارنظر، بسیار محتاط بود و تا یقین نمی کرد، حرفی نمی زد. یکبار دیگر نامه امام را بخوانید تا متوجه شویم که با چه قاطعیت یقینی و صراحتی، برهمه گذشته مثبت منتظری، خط بطلان می کشد. ولی امر به معراج رفته ما در این نامه تصریح کرده است که «برای اینکه در قعر جهنم نسوزید، خود اعتراف به گناه و اشتباه کنید...» آیا منتظری اعتراف کرد؟؟؟
...منتظری و صانعی و صادق شیرازی و همه ...
Iran, Islamic Republic of
رهبر باگذشت
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
1- رهبر عزیزمان همواره هرچه که مربوط به حق شخصی خودش بوده است، بخشید. هرجا که منافع اسلام و انقلاب بوده است محکم ایستاد مثل نمازجمعه 29 خرداد88 و این از صفات ولی فقیه عادل است که نیابت عامه امام زمان را دارد.
2- در مورد جایگاه فقهی و علمی رهبر نیز همین نکته کافی است که امام در سال 1358 بعداز آقای منتظری که به قم رفت به ایشان حکم امام جمعه داد. بخصوص که روحیه امام این بود که در برابر خلاف شرع محکم می ایستاد و اینکه اهل پارتی بازی نبود حتی در مورد منصوبین خودش
3- امام از هیچکس بیش از استحقاقش تعریف و تمجید نمی کرد. با وجود علمای زیادی که بعضا در ان زمان یعنی سال 58 از آیت الله خامنه ای مسن تر هم بودند. اگر فقاهت آیت الله خامنه ای برای امام محرز نبود، محال بود که حکم امام جمعه تهران را به ایشان بدهد.
4- امام به منصب امام جمعه تهران از زاویه سیاسی نگاه نمی کرد که به این دلیل به آیت الله خامنه ای حکم داده باشد. ضمن اینکه در سال 58 آیت الله خامنه ای نه رئیس جمهور بود و نه نخست وزیر بود. یعنی منصب سیاسی و حکومتی نداشت، حتی نماینده مجلس هم نیود که امام خواسته باشد منصب حکومتی او را تقویت کند .
5- اگر کسی امام را دقیق شناخته باشد نه شعاری و روحیات امام را بداند مطومئن می شود که امام خلاف شرع انجام نمی دهد ولو تمام دنیا یک طرف با شد و او دریک طرف . می فهمد که صدور مستقیم حکم امام جمعه تهران برای آیت الله خامنه ای یعنی اجتهاد و فقاهت ایشان برای امام محرز بود.
Iran, Islamic Republic of
درود برقائم مقام رهبرکبیرانقلاب
قائم مقامي كه به خاطر حمايت از مهدي هاشمي عزل شد و رهبر مبير انقلاب ايشان را طرد كرد....
Iran, Islamic Republic of
حمایت از مهدی هاشمی بسیار بهتر از حمایت از امثال .. دیگر است.
کوچولو متولد چه سالی هستی؟! اصلا میدونی مهدی هاشمی معدوم کی بود و چه جنایاتی کرد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر ادب را رعایت نمیکنی بهتره در این موضوعات نظر ندهی بیسواد.
ناشناس
پدر خوانده هستی منتظری را به بادداد
درود بر ان تفکر ناب که کج روی و انحراف قایًم مقام خود را با عزل پاسخ داد.
رهبر کبیر انقلاب که یک قائم مقام بیشتر نداشت و خودش هم بعد از خون دل خوردنای زیاد ازش در زمان حیاتش عزلش کرد! میشه بگی از کدوم قائم مقام رهبر کبیر انقلاب حرف میزنی ؟!!! چند سالته پدر جان؟!!!
صادق
اشتباه مثبت دادم خدا ببخشه
آیت الله منتظری. مرجع تقلیدبودنددرصورتی که .مرجعیتش مورد سوال است
مورد سؤال اهلش باید باشد که نیست ...
رسول
Iran, Islamic Republic of
در مورد مرجعیت فقط توان علمی کافی نیست و وضع مرحوم رو بهتر است از نامه استادش حضرت امام که بهتر از هرکسی به تواناییها و ضعفهای ایشان آشنا بوده درک کنید
در مورد حضرت آقا هم برای مرجعیت شهادت دونفر عادل عالم کافی است که این شهادتها از بزرگان ذی صلاح زیادی نقل شده
اما شما هم اگر مسائل سیاسی بیش از حقیقت برای شما اهمیت دارد ربطی به موضوعاتی که اشاره کردید ندارد
مهدی
مرجع شدن در فقه شیعه به تقلید مقلدان نیست! حتی اگر هم بود، مقلدان آقای منتظری تعداد بسیار اندکی هستند که غالباً به علت جوگیری بسیار شدید خودشان را میلیونها می پندارند!!
مجتبی
شیطان هم ...بی نظیریست
...
ایشان و شیخ صانعی و سید کاظم شریعتمداری که از مرجعیت خلع شدند به خاطر بی تقوایی و بی بصیرتی شان بود....
Iran, Islamic Republic of
در نظر دادن انصاف داشته باشید. ما در حدی نیستیم که به این بزرگان بی احترامی کنیم.
منظورت از بزرگان کیا هستن؟؟؟؟؟
نه بابا؟
Iran, Islamic Republic of
بابا بی خیال کسی که نماز وروزه توکارش نیست مرجع تقلید میخواد چکار ! همون بی بی سی کافیه !ضمناً بد نیست بعد ازسال 88 بررسی بکنی ببینی میزان فروش رساله اون مرحوم چقدر تغییر کرده ! اگه مطالعه کنی بدنیست
تو خوبی.تو گلی.تو مسلمونی.نمی دونم چرا ...
خب یعنی هم بوده هم نبوده؟
خدا از سر گناهان و خطاهای همه ما بگذرد و نیز از سر خطاهای بزرگ ....
حتما مرجعیت ایشان باید مورد سوال کسانی باشد که با کفش در نمازجمعه یکبار درعمر خود شرکت می کنند...
برای منم سواله ایشون چطوری درباره ولایت فقیه چنین نظری داشتند ولی خدا از سر تقصیراتش بگذره
قربون رهبرم امام خامنه ای که نجابت و فتوت رو در گوشه گوشه تابلوی بزرگ انقلاب به تصویر کشیده اند اما هنوز چشمان عده ای نابیناتر است درک آن است

بأبی أنت و أمی
Russian Federation
آقا چرا حرفتو رک نمیزنی؟؟؟چرا میترسی؟؟؟...
آقای منتظری حقیقت رو گفته
مجتبی
امام عزیز هم به حق عمل کرد..
چی گفت؟
Germany
حقيقت رو سر پل سراص بهت حالي ميكنند نماز اولي!!!
Iran, Islamic Republic of
بی منطقی شما ار توهینتان مشخص است.
Germany
سر پل صراط كه توهين نيست !!!!!
نماز خوندن هم كه توهين نيست !!!!
Iran, Islamic Republic of
آره مسلمان فقظ شما ها هستین . پر مدعا.
تقی پور
شما در راه پیمایی بودی ؟؟ ...
یحیی
عالم اگر تابع هوا شد(من چیم ومن چکارکردم ومن...) علامه هم باشد هیچ ارزشی ندارد.نمونه اش...
ابلیس و...
محمد رهنما
اگر تونستی یه سر بیا اصفهان اول برو گلستان شهدا همون ورودی یه مقبره سمت راست میبینی نوشته ایه الله شمس ابادی در مورد قاتلش تحقیق کن بعد برو امامزاده سید محمد قهدریجان سر مزار عباسقلی حشمت و ۲فرزندش همایون و سعید در مورد قاتل انها و نحوه قتلشان هم تحقیق کن ببین نظر اقای منتظری در مورد این قاتل معدوم چی بوده و رییس دفتر ایشان چه ارتباطی با این قاتل داشته و برخورد اقای منتظری با انها چگونه بوده.
خدا همه متعصبان متحجرو شفا بده
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
شما تصور بفرماييد اگر شخصي به غير از رهبر معظم انقلاب رهبري انقلاب را بر عهده نداشت جمهوري اسلامي كه هيچ كل منطقه دچار دگرگوني هاي وسيع به نفع استكبار جهاني شده بود. حال تصور بفرمائيد شخصي همچون ايت الله منتظري رهبري را بر عهده مي گرفت، قطعا همين سرنوشت بد براي انقلاب و منطقه صد برابر بيشتر به وقوع مي پيوست.
عادلی
اخلاص وانصاف فرزند خلف رسول الله (ص)
پدر دشمنانش را درآورده است
...
درود خدا و ملائک آسمان بر تنها نایب امام زمان (عجل الله فرجه وسهل مخرجه) حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)
خدایا مارا قدر دان امام خامنه ای بدار سید حسن نصرالله گفتند مردم ایران قدر رهبرتان رابدانید وانشاالله تا ظهور مهدی سلامت وزنده باشند
Germany
...اين چه فقيهي است كه بر عليه ولايت فقيه قدم برميداشت
Turkey
سخنان رهبري درباره منتظري پس از سخنراني 13 رجب را چرا نياورديد؟
Iran, Islamic Republic of
...چرا بقیه ها با ناسزا گفتن به او ...
متن تسلیت رهبر عزیز برای فوت منتظری هم نکته هااا داشت
وحید
کاش ... این رفتارهای رهبری را ..خود به کار بندیم و هیچ گاه از جاده ی انصاف خارج نشویم، ببینیم مرحوم منتظری چه کرد و رهبری چگونه رفتار کردند ...
رفتار و عکس العمل رهبر فرزانه انقلاب که جانم فدایشان باد تفسیر عملی این آیه کریمه بود که

وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الارْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلامًا

بندگان (خاصّ) خداوند رحمان، کسانى هستند که آرام و بى تکبّر بر زمین راه مى روند؛ و هنگامى که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام مى گویند (و با بزرگوارى مى گذرند)

آیه 63 سوره مبارکه لقمان
...
قطعا مقصران باید جواب پس بدن یک روزی
در تاریخ ایران هنوز شیر شجاعی مانند منتظری زاده نشده است ...
Iran, Islamic Republic of
اگر انصاف خوبه ....جیگر شما چرا اینقدر در مورد افراد بی انصافی می کنید...؟!
کجا و کی می خواهد پیرو ولی فقیه باشید....؟!
عالم بی عمل کور مشعله دارست...
معصیت را خنده می اید ز استغفار ما
فاطمه
برای اثبات حقانیت،تدبیرو............آقایمان همه رادعوت به مطالعه کتاب شرح اسم می کنم.
تا بدانید ولایت امری الهی است نه انسانی
ققنوس
بنده خدا اقای منتظری بقول امام (ره) ساده بود والت دست منافقین واطرافیان....
United States
منتظری قبل از مرگ جسمی ،مرده سیاسی و اعتقادی بود
Iran, Islamic Republic of
... اینطور توهین کردن را آموختی ؟
منتظری رفت و خودش راحت شد از ...
احمدی
شماها که با خانوهده امام وخط امام مخالفید پس بایداقای منتظری را دوست داشته باشید ،،چونکه ایشان هم با خط امام مخالف بودند،،
خانواده امام یک چیز است، خط امام یک چیز دیگر! چرا مغالطه می کنید؟!
به عکس تصورتان ما بی سواد نیستیم.
همه از جمله خانواده امام راحل را با خط امام می سنجیم اگر همخوانی داشت که فبها المراد و الا به طف می گوییم بدرود!
احمد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه بعضي ها
وقتي از امام سخن گفته مي شود مراد ولي فقيه جامع الشرائط و رهبر كبير انقلاب اسلامي است نه آقا روح الله و زندگي شخصي او، بنابراين خانواده و بستگان و نزديكان و شاگردان و دوستانش هيچ نقشي در اين قضيه ندارند چه خوب باشند چه بد و پذيرش امام به معناي پذيرش آنان نيست نه شرعا و نه عرفا و اخلاقا كسي وظيفه اي نسبت به آنان ندارد
امروز هم امام و ولي فقيه جامع الشرائط فعلي مورد پذيرش ملت شريف ايران اسلامي است و وظيفه شرعي هر مومني تبعيت از اوست و مردم در قبال يگران مسئوليتي ندارند چه فرزند باشند چه شاگرد يا هر نسبت ديگري.
آقاي منتظري هم گرچه شاگرد امام بود و درباره ولايت فقيه كتاب نوشت ولي هرگز به اين مقام نرسيد تا اطاعتش بر كسي لازم باشد.
اين نظام با عنايات خاص امام عصر (عج) ايجاد و با رهبري صالحان اين امت حفظ خواهد شد پس بدا به حال آنها كه به جاي اطاعت از رهبران صالح نظام مهدوي به كساني دل بسته اند كه در قبال آنان تكليفي ندارند.
اماما به فضل الهي بر عهدي كه با تو بستيم هستيم و خواهيم بود و هرگز از نامحرمان فرمانبري نخواهيم كرد و گوش به فرمان خلف صالح ات منتظر ظهور حجت خدا و اعتلاي مومنان مي مانيم. به اميد آن روز
احسان
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای سید علی که چقدر بزرگوار است
سرباز ولایت
اللهم احفظ لنا سید القائد خامنه ای(حفظ الله)
خدایا این فرزند عزیز حضرت فاطمه (س) را برای این انقلاب حفظ بفرما تا پرچم این انقلاب را به دست امام زمان (عج) برساند
عیسی
الحق که امام خامنه ای مصداق تام و تمام ولایت مطلقه فقیه هستند...خداوند متعال وجود ایشان را برای این کشور و جهان اسلام حفظ فرماید...
بااحترام تمام به رهبری عزیز ...
Iran, Islamic Republic of
خداوند به مقام معظم رهبری طول عمر همراه با سلامت و عزت روزافزون مرحمت بفرماید و بدین ترتیب ما را از شر متعصبین قشری چون شما حفظ کند. اگر سعه صدر ایشان نبود برخی از مدعیان پیروی از ایشان چون شما چه ها گه نمی کردند. قدری از اخلاق حضرت ایشان که ادعای پیروی وی را دارید بیاموزید.
منفی دادم چون فقط جمله اول شایسته مثبت بود
Iran, Islamic Republic of
والله بنده ایت الله منتظری رحمه الله علیه را دوست دارم. والله بنده آیت الله خامنه ای را دوست دارم. ولیکن ایت الله منتظری را واجب الاطاعه نمی دانشتم. زیرا ایشان مجتهد بزرگی بود ولیکن ولایت بر امت نداشت. لیکن مقام معظم رهبری مجتهد و ولی امر مسلمین و واجب الاطاعه هستند. رفتار ایشان هم به تاسی جدشان علی بن ابی طالب علیه السلام نسبت به مخالفین وجیه شان بود. لیکن بالله که شما را دوست ندارم. اگر نبود داریت رهبری شما ایت الله منتظری را می کشتید. اگر نبود درایت و ولایت و روحانیت و معنویت و دانش و بینش رهبری شما موسوی و کروبی را هم می کشتید