پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
اعتراض سعودی‌ها به AFC

علیرضا فغانی داور الهلال - الأهلی شد

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 447770
علیرضا فغانی داور ایرانی به عنوان قاضی دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم الهلال عربستان و الأهلی امارات انتخاب شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا از عرب نیوز عربستان، دو تیم الأهلی امارات و الهلال عربستان باید در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه 20 اکتبر در امارات به مصاف هم بروند.
 
رسانه های عربستانی از انتخاب علیرضا فغانی، داور شایسته ایرانی به عنوان قاضی این دیدار حساس خبر دادند. انتخاب یک داور ایرانی برای قضاوت تیم سعودی بازتاب زیادی در رسانه های عربستانی داشت و بسیاری به انتقاد از این تصمیم کنفدارسیون فوتبال آسیا پرداختند البته در این میان هم عده‌ای بودند که به ستایش از فغانی پرداختند.
 
خلیل جلال که یکی از داوران بازنشسته و سرشناس است، گفت: گذشته از شرایط سیاسی بین ایران و عربستان باید بگویم که علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران فوتبال آسیا است و شاید هم بتوان گفت که بهترین است. این دیدار از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است و به همین خاطر هم کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین داوری را انتخاب کرده است. فغانی داور خوبی است و عملکرد خوبی هم دارد. البته بهتر بود که AFC این داور ایرانی را برای دیدار رفت انتخاب می کرد و دیدار برگشت را به روشن ایرماتوف می داد.
 
فصیل اوثنین، بازیکن سابق الهلال و تیم ملی فوتبال عربستان هم در این باره گفت: الهلال به دنبال بهانه تراشی نیست و به چنین فضاهای عادت کرده است اما انتخاب چنین داوری از سوی AFC آن هم در چنین شرایطی اصلا قابل قبول نیست.
 
دیدار رفت دو تیم که در عربستان برگزار شد با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در آن دیدار داور یک پنالتی به سود الهلال گرفت که جنجال زیادی در کشورهای عربی به پا کرد و بسیاری به انتقاد از داور پرداختند البته آن پنالتی هم به گل تبدیل نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *