شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

دست چدنی انگلیس علیه ایران

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 457779
مقام دوم وزارت خارجه انگلیس چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از اقدام کمیته سوم سازمان ملل در وضع قطعنامه ضد جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، انگلیس از قطعنامه کمیته سوم سازمان ملل متحد علیه ایران استقبال کرد. 
 
«بارونس آنیلای»، مقام دوم وزارت خارجه انگلیس، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای کمیته سوم سازمان ملل را «مکانیسمی حیاتی برای جامعه بین‌الملل، جهت بررسی نگرانی‌های حقوق بشری» خواند. 
 
وی با بیان اینکه سوریه همچنان یکی از بزرگترین بحران‌های امنیتی و انسانی جهان است گفت: «من به شدت از اقدام کمیته سوم در محکوم کردن اوضاع حقوق بشر در سوریه حمایت می‌کنم.»
 
وی همچنین گفت: «من از تصویب قطعنامه علیه ایران استقبال می‌کنم که ضمن اذعان به نشانه‌هایی کوچک از پیشرفت‌های حاصل شده خاطرنشان می‌کند که اوضاع حقوق بشر در این کشور، وخیم و نیازمند اقدام فوری است.»
 
وی به آنچه به گفته وی افزایش مجازات اعدام در ایران  اشاره کرد و مدعی شد ایران به سرکوب آزادی‌های شهروندان می‌پردازد. 
 
 کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه‌ای درباره نقض حقوق بشر در ایران صادر کرد. این قطعنامه بعد از ظهر پنج شنبه با هفتاد و شش رای موافق، پنجاه و پنج رای مخالف و شصت و هشت رای ممتنع به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *