جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عابدینی:کفاشیان می‌خواست کنار برود خودش را مشکل‌دار نمی‌کرد

يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 211870
عابدینی: شانس کفاشیان بیشتر است/ نگران توصیه‌پذیری اعضای مجمع هستم

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان شانس کفاشیان را برای پیروزی در انتخابات فردا بیشتر از محمدی و قریب می‌داند.

به گزارش جهان امیر عابدینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد برنامه‌های کفاشیان، قریب و محمدی سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برنامه آنها یک تفاوت اساسی دارد. برنامه کفاشیان و محمدی همراه با یک کارنامه است. این کارنامه معنایش آن است که این دو تجربه داشتند. بدون داشتن تجربه نمی‌توانیم کارنامه‌ای ارائه کنیم.



وی اضافه کرد: کفاشیان و محمدی در برنامه خود به طور طبیعی از کارنامه چهار ساله‌شان هم دفاع کردند و گفتند فوتبال ۴ سال پیش کجا بوده و اکنون کجاست و آنها می‌خواهند کار نیمه تمام خود را تمام و کمبودها و نارسایی‌هایی که تجربه کردند را برطرف کنند.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان ادامه داد: برنامه قریب در دو بخش است. در یک بخش او منتقد کارنامه فدراسیون کنونی است و به طور جدی هم منتقد است. به طوری که هیچ نکته مثبتی در کارنامه این فدراسیون ندیده و همه کارهای آنها را زیر سؤال برده است. آنقدر که در برنامه‌اش آورده در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۲ تیم ملی بزرگسالان ایران ناکام بوده آن هم در حالی که در سال ۲۰۱۲ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در حال برگزاری است و تیم ملی ایران به هیچ عنوان در این مسابقات ناکام نبوده و خیلی هم قدرتمند ظاهر شده است.



عابدینی افزود: احتمالا منظور قریب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ بوده است. وقتی آدم فقط منتقد باشد، این گونه می‌شود که زمان و مکان از دستش درمی‌رود.

وی تصریح کرد: بخش دیگر برنامه قریب، آرمانی است و بخشی از آن برنامه هم دغدغه همه است که اگر از ۱۰۰ نفر برنامه بخواهید همان مسائل را مطرح می‌کنند و در واقع برنامه روزمره فدارسیون فوتبال است. با این حال این اتفاق خوبی است که نامزدها برنامه می‌دهند و اعضای مجمع نقد و بررسی می‌کنند. قریب کارنامه‌ای ندارد اما دوستان ما به کارنامه دو نامزد دیگر نمرات ریز و درشتی خواهند داد. با این حال من در برنامه هر سه نامزد نقاط ضعف و قوتی دیدم.

وی یادآور شد: برنامه قریب به غیر از آن بخش انتقادی‌ که به طور صرف فدراسیون را کوبیده بقیه‌اش بد نیست. با این حال می‌توان به برنامه کفاشیان و محمدی نمره بهتری داد. امیدوارم اعضای مجمع برنامه‌ را نگاه کنند و اگر هنوز دغدغه رای دادن به شخص خاصی را دارند، آنها را موشکافانه بررسی کنند.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در مورد اینکه چقدر مجمع فدراسیون ممکن است به توصیه‌ها عمل کند، به فارس گفت: نگران این موضوع هستم. شاید چیزی را که می‌خواهم بگویم باعث شود به قریب بربخورد اما من معتقدم حتی اگر وزارت ورزش علی کفاشیان را به مجمع دیکته کرد، مجمع باید به آن "نه"‌ بگوید اما اگر بر فرض گزینه مجمع و وزارت ورزش یکی بود،‌ در آن صورت شرایط فرق می‌کند.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کاش وزارت ورزش از اعضای مجمع یک ماه پیش استعلام می‌گرفت و به ۱۵ تا ۲۰ نفر از اعضای مجمع نامه‌ای می‌نوشت و می‌گفت به نظر شما چه کسی باید نامزد ریاست فدراسیون شود. در این صورت اعضای مجمع مقابل این استعلام دولتی تکلیفی داشتند و بر فرض ۵ اسم را به وزارت ورزش می‌دادند و وزارت هم یکی را انتخاب می‌کرد و می‌گفت نظرم روی این فرد است که در این صورت انتخاب بهینه صورت می‌گرفت نه اینکه بدون استعلام و بررسی بخواهند یک گزینه رای بیاورد و کارشناسانی مثل نصیرزاده را هم به تلویزیون بفرستند و بگوید این فدراسیون غیر دولتی اما دولتی است. یکی باید به این فرد بگوید که فرق دولتی و غیر دولتی چیست. تعاریف آنها در بودجه مشخص شده است. وزیر ورزش می‌تواند نظارت و هدایت داشته باشد اما نمی‌تواند در کار مجمع دخالت کند.

عابدینی گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر وزارت ورزش اعلام کرده از هر فردی که منتخب مجمع باشد، حمایت می‌کند. این نشاندهنده احترام به مبانی اخلاقی و حقوقی است و اینکه وزارتخانه به مجمع فدراسیون احترام می‌گذارد.

وی در مورد اینکه به نظر او چه کسی در انتخابات فدراسیون پیروز می‌شود، گفت: نزد افکار عمومی وزن عزیز محمدی سنگین‌تر است اما در مجمع رای کفاشیان سنگین است و او شانس بیشتری برای پیروزی دارد. بعید می‌دانم قریب رای بیاورد؛ ما می‌خواهیم او را انتخاب کنیم تا تجربه جدید در فدراسیون داشته باشیم ولی این تجربه را یکی مثل کفاشیان پیدا کرده و شناخت کافی هم از او داریم.

وی در مورد اینکه شایعه کناره‌گیری کفاشیان در صبح روز مجمع شنیده می‌شود، گفت: کفاشیان کنار نمی‌کشد که اگر می‌خواست چنین کاری کند، خودش را مشکل‌دار نمی‌کرد و مورد تذکر سازمان بازرسی کل کشور قرار نمی‌گرفت. البته من در مورد این تذکر حرف دارم. قبل از تائید صلاحیت‌ها سازمان بازرسی باید این را می‌کرد. در آن صورت آقایان مجبور بودند قوانین را با آئین‌نامه انتخابات تطبیق دهند نه اینکه اکنون که این افراد ۴ سال است که در فدراسیون حضور دارند بگوییم نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند آن هم در حالی که مجمع فدراسیون روی آنها حساب کرده است.

وی ادامه داد: چنین مسائلی باعث حساسیت AFC و فیفا می‌شود. اینکه بگوییم کفاشیان به خاطر یک پست دولتی که در قانون آمده،‌ کنار کشیده آن هم قانونی که مربوط به سال ۱۳۷۳ است. بعد مسئولان AFC و فیفا خواهند گفت چه طور اکنون یاد این قانون افتاده‌اید و این مسئله برای ما مشکل‌ساز می‌شود. تذکر سازمان بازرسی در مورد فدراسیون‌های آماتوری درست است نه فدراسیون‌های حرفه‌ای فوتبال.

مدیر عامل داماش در مورد اینکه کی‌روش خواستار حداقل‌ها از فدراسیون فوتبال شده تا ایران به جام جهانی برود و فکر می‌کند کدام یک از نامزدها می‌تواند این خواسته‌های حداقل را تامین کند، به فارس گفت: هیچ کدام. جامعه ورزش و وزارت ورزش به طور گسترده باید تامین کننده این خواسته‌های حداقلی باشند. اگر غیر از این است نباید آدمی مثل کی‌روش را می‌آوردیم که حداقل‌های او بالاتر از حداکثر‌های ماست. بنابراین ما باید خودمان را با او تطبیق دهیم وگرنه اگر فرمان بنز را روی پراید بگذاریم باز هم پراید سوار هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *