پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
جهانگیری در ایلام:

درآمد ارزی دولت به ۳۰ میلیارد دلار رسید

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 418475
معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال ۹۰ درآمد ارزی دولت ۱۱۸ میلیارد دلار بوده که هم اکنون این رقم به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام در سالن فنی و حرفه ای اظهار داشت: در سال ۹۴ دولت مصمم است که وارد رونق اقتصادی شود و برای این هدف باید در مراکزی متمرکز شویم و ما چاره‌ای جز میدان دادن به بخش خصوصی نداریم و مدیران استان‌ها نیز باید مشکلات بخش خصوصی را حل کنند.

وی بیان داشت: ما هر جا هم که می رویم به ما می‌گویند که به آنها بودجه تعلق نگرفته است، در واقع سو مدیریت در سال های گذشته موجب از بین رفتن درآمدهای ارزی شد ما اکنون انتظار داریم مسئولان در استان ها از نظرات نخبگان برای حل مشکلات خود کمک بخواهند.

معاون اول رئیس جمهور توسعه صادرات غیرنفتی کشور را از مهمترین اولویت های دولت برشمرد و گفت: از هیچ دستگاه اجرایی پذیرفته نیست در کاری که می تواند برای توسعه صادرات انجام دهد، تعلل و کوتاهی کند.

وی ادامه داد: اگر چه در ابتدا کسی فکر نمی کرد جمهوری اسلامی ایران مقابل گروه ۱ + ۵ بایستد ولی امروز جهان این واقعیت را پذیرفته که این کشور دارای تیم دیپلماسی قدرتمندی بوده و با تیم های قوی غرب مذاکره انجام داده است.

جهانگیری افزود: امروز بعد از یک دوره مفصل مذاکره تیم دیپلماسی ایران به نقطه ای رسیده که تهدید کنندگان و کسانیکه با زبان زور با این کشور صحبت می کردند به حقوق هسته ای و قانونی ملت ایران اعتراف و این اطمینان را داشته باشند که ایران یک قدم از حقوق هسته ای ملتش عقب نشینی نکرده و در این زمینه تخطی نشده است.

وی عنوان کرد: هیچ دلیلی ندارد که ایلام استانی محروم باشد زیرا منابع نفت و گاز، منابع آبی و زمین‌های مناسبی در اختیار دارد.

این مسئول بیان داشت: دولت در زمینه بهره برداری از میادین مشترک، ایجاد پتروشیمی دهلران و مهران، ‌ایجاد صنایع پایین دستی، حل مشکلات آبی استان و احیای زمین‌های کشاورزی این استان برنامه دارد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: حل مشکلات و مسائل گمرک و پایانه مرزی مهران از مسائل اصلی این استان است و لازم است مسئولان استان هر چه در توان دارند برای حل مشکلات این پایانه مرزی بکار گیرند.

در این جلسه که وزرای جهادکشاورزی، نیرو، استاندار ایلام و شماری از مدیران و مسئولین استانی و نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف از جمله صنعت، ‌اشتغال، آموزش عالی و آب و فاضلاب ارائه شد و پیشنهاداتی برای حل مسائل و مشکلات مطرح شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برنامه ها و افتتاح چند طرح در سفر معاون اول رئيس جمهور به ايلام

بهره برداری از بند انحرافی سد شهدای محرم دهلران مهمترین طرحی بود که امروز به دست معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

این طرح از سال ۸۶ شروع و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

آبیاری ۱۰ هزار و ۶۸۰ هکتار از اراضی دشت های موسیان و دهلران، تامین ۲۴ میلیلون متر مکعب آب درسال برای پتروشیمی دهلران از مزایای این طرح است.

با بهره برداری کامل از این طرح در آینده ۱۱ هزار هکتار از اراضی دشت های موسیان و دهلران آبیاری می شود.

بهره برداری از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی عین خوش- فکه از توابع دهلران از دیگر طرح هایی بود که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

طرح شبکه های آبیاری و زهکشی عین خوش که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان است، ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان های خوزستان و ایلام را آبیاری می کند.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: شبکه آّبیاری ۵۰ هزار هکتار از اراضی دشت عباس، عین خوش و فکه از محل انتقال آب سد کرخه دردست احداث است که امیدواریم در یک دوره ۳ تا ۴ ساله این طرح به طور کامل به بهره برداری برسد.

هزار هکتاز از طرح آبیاری اراضی عین خوش امروز به بهره برداری رسید و کار ابرسانی به سه هزار هکتار دیگر از اراضی این دشت کشاورزی امروز و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای جهادکشاورزی و نیرو شروع شد.

برای اجرای کامل این طرح به منظور احیاء اراضی دیم، اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر و افزایش تولید محصولات کشاورزی به ۶۵ هزار تن در سال پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جهانگیری و هئیت همراه همچنین با حضور در شهرستان مهران از پایانه مرزی و گمرک این شهرستان بازدید و با تجار و بازرگانان دیدار کردند.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدار گفت: در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری مهران راه اندازی می شود و امکانات رفاهی بیشتری در اختیار تجار و بازرگانان قرار می گیرد.

پیگیری ایجاد راه آهن و چهار بانده کردن مسیر ایلام – مهران برای سهولت در تردد زوار عتبات عالیات از دیگر طرح هایی بود که جهانگیری از برنامه های دولت برای اتمام آنها سخن گفت.

بازدید هوایی از میادین نفتی آذر و چنگوله از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهور در ایلام بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *