پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۷

دفاع‌مقدس را ول کن شما درباره پتروپارس توضیح بده!

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 448076
رئیس اسبق هیئت مدیره شرکت نفتی پتروپارس گفت با ۳ میلیارد دلار به دفاع از کشور در سال‌های دفاع‌مقدس پرداختیم و با ۳ میلیارد کالاهای اساسی برای زنده ماندن مردم را تأمین کردیم.
دفاع‌مقدس را ول کن شما درباره پتروپارس توضیح بده!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، بهزاد نبوی از متهمان فتنه ۸۸ که مدتی است از زندان آزاد شده، ضمن سخنانی در موسسه دین و اقتصاد به نحوه مدیریت کشور در دوره جنگ پرداخت و فصل مشبعی دراین‌باره سخنرانی می‌کرد.

وی با اشاره، به کاهش قیمت نفت در سال‌های پایانی جنگ گفت: خدا حفظ کند آقای زنگنه را که آن روزها جوان‌تر و شادابتر بود، موقع نوشتن این استراتژی در اتاق جلسه‌ اقتصاد راه می‌رفت و می‌گفت ما داریم «امت‌ هوازی» تربیت می‌کنیم. یعنی امتی که هیچ‌چیز جز هوا نخورد. واقعا هم آن استراتژی همین بود و شرایط بسیار سختی داشتیم. البته ما بسیار حساس بودیم که سهم کالای اساسی دست نخورد حتی به قیمت تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های کشور، چون نمی‌شد و واقعا پول نبود و ممکن بود مشکلات قحطی و گرسنگی پیش آید. مجبور بودیم از همه چیز بگذریم و سه میلیارد کالای اساسی را بدهیم برای زنده ماندن مردم و سه میلیارد جنگ برای دفاع از کشور.

بازی بهزاد نبوی با اقتصاد دوران دفاع مقدس در حالی است که وی در دوره اصلاحات به همراه برخی شرکا، هیئت نفتی پتروپارس را راه انداخت که به واسطه حمایت‌های ویژه دولت وقت و مساعدت زنگنه وزیرنفت، امتیازات ۷-۸ میلیارد دلاری را حائز شدند و این در حالی بود که امثال بهزاد نبوی مدعی بودند پتروپارس شرکت غیردولتی غیرخصوصی(!) است. این استدلال بهزاد نبوی در سال‌های ۸۲-۸۳ پس از آن مطرح شد که صاحب‌نظران و منتقدان می‌پرسیدند اگر این شرکت خصوصی است، چرا قانون برگزاری مناقصه از سوی دولت دور زده شده و رانت به این شرکت واگذار شده و اگر دولتی است، چرا در انگلیس به ثبت رسیده و رئیس هیئت‌مدیره آن همزمان نایب رئیس مجلس نیز هست و دو شغله می‌باشد؟!

اعتراض‌ها به عملکرد بهزاد نبوی وتیمش تا آنجا شدت گرفت که وی در اردوی دفتر تحکیم وحدت با پرسش‌های چالش‌برانگیز مواجه شد اما به جای پاسخ دادن به سؤالات دانشجویان گفت من بستنی خودم را می‌خورم، شما هم بستنی‌تان را بخورید و به این حرف‌های محافظه‌کاران اهمیت ندهید!

پس از آن نیز حجاریان خطاب به دانشجویان تحکیم گفت شما زیاد دویده و درگیر شده‌اید و حالا ضرورت دارد مدتی به دانشگاه برگردید و کار تئوریک بکنید!

با این اوصاف به نظر می‌رسد آقای بهزاد نبوی به جای نحوه اداره اقتصاد کشور در سال‌های دفاع مقدس یا ستایش از عملکرد زنگنه، باید درباره این قبیل عملکردهای سؤال‌برانگیز که با قرارداد فاجعه‌بار کرسنت ادامه پیدا کرد و در یک قلم - به تصریح علی جنتی وزیر ارشاد- موجب زیان ۱۴/۵ میلیارد دلاری به کشور شد توضیح بدهد؛ به ویژه اینکه وی آن هنگام نایب رئیس مجلس ششم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده باد بهزاد نبوی و همفکرانشان . واقعا گل کاشتند در دوران مسوولیتشان //
Iran, Islamic Republic of
شما ها در حدی نیستید که در مورد این چریک پیر و یار غار شهید رجایی داستانسرایی کنید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
بله حجم فساد اینقدر زیاد است که در حد اظهار نظر ما نمی باشد!
زرديني
اين چريک پير بايد در مورد جريان8شهريور و نحوه فرار کشميري توضيح بدهد
سیاح
راست می گی ما در حدی نیستیم که بدانیم چرا نگذاشتند بررسی شود که چگونه شهدای رجایی و باهنر به شهادت رسیدند !?
ما هنوز هم نمی دانیم کشمیری که رفیق بهزاد نبوی بود چگونه از بمب گذاری کرد و چگونه از کشور خارج شد !?
ما نمی دانیم چرا به آرمانهای شهید رجایی و باهنر ، خیانت کردند !?
ما نمی دانیم چرا فتنه تحصن مجلس را بهزاد نبوی مدیریت می کرد !?
چرا فتنه ۸۸ را بوجود آوردند !?
ما بهزاد نبوی را نمی شناسیم !? یعنی در ذهن من جا نمی گیرد که انقلاب برای اینها در سطح عالی پست بوجود آورد ولی نمک نشناسان پست خود را نردبانی کردند تا از آن بالا روند و خود انقلاب را بر بیندازند !?
Iran, Islamic Republic of
البته یار غــــــار عامل انفجار نخست وزیری
البته یار غار کشمیری همان عامل شهادت رجایی نه یار غار رجایی
اهورا
به نظر من يك بار براي هميشه اصلاح طلب ها موضوع كرسنت رو براي افكار عمومي روشن كنند واصولگراها هم موضوع ٧٥٠ ميليارد دلار پول نفت ونحوه حيفو ميل اون رو ظرف ٨ سال. اين كار به عدالت و انصاف نزديك تره
روستايي
برو از نزديک خدمات احمدي نژاد را در روستاها و شهرهاي دور دست مشاهده کن اونوقت ميفهمي پول کجا هزينه شده؟؟؟؟؟؟
سیاح
اهورا جان ،
۱_ اهورا اگر خداست تو مگر خدایی !?
۲_ کرسنت خسارتی است که در زمان خودش خیانت بی نظیر است و باعث عقب ماندگی کشور شده است
۳_ شما ۸ سال را چماق کردید ولی آمار کارهای عمرانی را در نظر بگیر تا بفهمی چه شده است
آره حتما باید این 750میلیارد دلار توضیح داده شود و احمدی نژاد حتما باز خواست شود و بگوید که به چه دلیلی پول را از سرمایه داران زد و به فقرای مملکت پرداخت مگر قرار نبود اینها زیر چرخ توسعه له شوند چرا احمدی نژاد به ارمانهای بلند کارگزاران واصلاح طلبان خیانت کرد!!!!
رضایی
Romania
همین که عرضه داشت برای اولین بار در تاریخ انقلاب پای گردن کلفتا رو به دادگاه بکشونه و به مردم بگه چه خبره خودش خیلیه.
دوما کارهای عمرانی زمان احمدی نژاد رو از روستا های دور افتاده بپرس از سرمایه داران پایتختی.!!
مسکن مهر شد ۷۵۰ میلیاردی که میخواستی حالا کرسنت چه شد ؟
سرور
اینها هم دارند نفت می فروشند منتها پول نفت می شود:
1- مسکن مهر مزخرف است.جایگزین هم نداریم!
2- امان از نیم کیلومتر جاده افتتاح شده در این دوسال.
3- واردات انواع خودروی چینی توسط ک خ.
4- واردات بنزین به جای اتمام پالایشگاههای تولید نفت.کسی پرسید حالا نفت پتروشیمی مزخرف پالایشگاه ستاره خلیج فارس چه شد؟ چطور شد همسر خانم الف وارد کننده بنزین است.
5- آخر چرا بعد از بیش از 34 سال در سیستم قضایی کشور یک نفر از نبوی در مورد کشمیری سوال نمی کند و نکرده است؟ ص.. و پتروپارس پیشکش.
آشفته
سلام
احسنت، من میگم تاریخ تکرار میشه
جدن ایشون هم یار غار شهید رجایی بودن
چون یار غار پیامبر(ص) هم از جنس همین آقا بود
فقط ایشون با کشمیری کار می کرد و اون یار با......
احمد اراکی
بهزاد نبوی هر چی باشه دزد نیست مرد بزرگی است شاگردان بزرگی را هم تربیت کرده به خط سیاسی وی کاری ندارم چون اصلاح طلبان مریضند ولی وی انسان سالمی است
Iran, Islamic Republic of
این آقا مثل اینکه در غار زندگی می کرده!!! چون فرق 3 میلیارد در بیست و پنج سال قبل را با الان درک نمی کند!!!!!