پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ميدان هفت تير زیرزمینی می شود!

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 356177
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از آغاز مطالعات براي توسعه فضاهاي زير سطحي پايتخت خبر داد و گفت: ميدان هفت تير نخستين اولويت براي اجرای پروژه توسعه فضاهای زیرسطحی تهران است.
به گزارش جهان؛ اقبال شاكري در گفتگو با مهر با بيان اين كه در برنامه ۵ ساله دوم شهرداري موظف به تهيه طرح جامع استفاده از سطوح زير سطحي شهر تهران شده است گفت: كميسيون عمران براي نحوه تهيه اين طرح جلساتي را با سازمان زيباسازي،معاونت شهرسازي و فني عمران شهرداري و مشاوران مربوطه برگزار كرده است.

وي ادامه داد: ميدان هفت تير اولويت اول براي ساماندهي و استفاده از فضاهاي زير سطحي است كه مطالعات امكان سنجي آن پيش از اين نيز در سال ۸۹ انجام شده و به دلايلي متوقف شده بود.

شاكري با بيان اينكه بودجه مطالعاتي به زير زمين رفتن برخي ميادين در بودجه سال ۹۳ شهرداري در نظر گرفته شده است گفت: مطالعات ميدان هفت تير در حال انجام است و پس از نهايي شدن به شورا ارائه مي‌شود.

* ميادين انقلاب،ونك و صادقيه در نوبت زير زميني شدن

به گفته اين عضو شوراي شهر تهران ميادين ونك،انقلاب و صادقيه نيز از اولويتهاي بعدي اين طرح مطالعاتي هستند.

وي با اشاره به جزييات طرح زير سطحي شدن ميدان هفت تير گفت: تنها مسائل ترافيكي و حمل و نقل در اين پروژه مد نظر ما نيست و موضوعاتي مانند واحدهاي تجاري، ايجاد فضاهاي خدماتي، پاركينگ و ايجاد فضاهايي تفريحي براي پركردن اوقات فراغت نيز پيش بيني شده است.

* فضاي روي سطح ميدان هفت تير پياده راه مي شود

شاكري ادامه داد: در فضاهاي روي سطح نيز پياده راه سازي و طرح هاي خدماتي پيش بيني شده است.

* انتقاد از وضعيت آشفته ميدان هفت تير

اين عضو شوراي شهر تهران دليل در اولويت قرار گرفتن ميدان هفت تير براي به زير سطح رفتن را ختم شدن بزرگراههاي بزرگ و انشعابات گوناگون حمل و نقلي در اين مكان دانست و گفت: ساختمانهاي تجاري و عبور عابران پياده و ترافيك وضع آشفته اي در اين ميدان به وجود آورده است كه نياز به ساماندهي دارد.

* ساماندهي ميادين انقلاب و بهارستان

وي با اشاره به تصويب يك فوريت ساماندهی ميدان امام خميني (ره) در شورا گفت: ميدان بهارستان، امام و انقلاب نیز در اولويت ساماندهي هستند.

شاكري تاكيد كرد: بايد به شهرداري اجازه داده شود تا پيش از آغاز ساماندهي ميادين و نهايي شدن طرح ساماندهي اجازه تغيير كاربري به ساختمانهاي مجاور ميادين داده نشود.
https://jahannews.com/vdcgu39wuak9nq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgu39wuak9nq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *