چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
حجت الاسلام قرائتی:

معلمان باید خادم نماز باشند

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 436772
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز در دوره ابتدایی باید مورد اهمیت قرار بگیرد، بنابراین حضور کادر مدارس در نماز جماعت اهمیت دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز در دومین روز برگزاری اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در سالن همایش‌های برج میلاد اظهار کرد: هم اکنون ۴۷۰ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان سواد ندارند که در سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از آنها تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: در بحث سوادآموزی باید از ظرفیت معلمان استفاده کرد؛ چرا که آنها با روش‌های آموزشی آشنا هستند و خانواده‌های بی‌سواد بیشتر به حرف معلم فرزندشان گوش می‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سرمایه‌دارترین مردم کشور معلمان هستند. ارزش کار خود را بدانید، چرا که شما علم را به افراد آموزش می‌دهید و شغل شما با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.

قرائتی ادامه داد: حرف از یاد می‌رود، اما اخلاق باقی می‌ماند. معلمان باید خادم نماز باشند و دانش‌آموزان را به خواندن نماز تشویق کنند. در مدارس نماز را در حاشیه نبینید.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در جامعه بیکار هستند و حاضر نیستند تا در هر شغلی فعالیت کنند، درحالی که باید حرفه مناسبی را به افراد آموزش داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: نماز در دوره ابتدایی باید مور اهمیت قرار بگیرد و کادر مدارس در نماز جماعت حضور یابد. انجمن اولیا و مربیان برای آموزش نماز چه اقداماتی را انجام داده است. هم اکنون بسیاری از پدران و مادران نماز نمی‌خوانند، درحالی که می‌توان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان آنها را آموزش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


و چی دیگر ؟شغل انبیا