پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۳
نامه سرگشاده ابوالقاسم طالبی:

آقای روحانی! حذف «فجر» یعنی حذف جهاد با طاغوت‌های فرهنگی

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 440740
کارگردان «یتیم خانه ایران» با اشاره به منظومه فکری امام خمینی (ره) در حوزه سینما نوشت:حذف نام فجر یعنی حذف جهاد با طاغوت‌های فرهنگی و هنری و نقد و طعن ماهوی به تفکر اسلام ناب محمدی(ص) آنهم در شرایطی که حاکمان غرب مستکبر تاکید می کنند که برجام کمک می‌کند تا ماهیت جمهوری اسلامی عوض شود.
آقای روحانی! حذف «فجر» یعنی حذف جهاد با طاغوت‌های فرهنگی
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، کارگردان مطرح سینمای کشور حذف نام فجر را چراغ سبز به دشمنان اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) توصیف کرده است.

متن کامل نامه ابوالقاسم طالبی به رئیس جمهور به شرح ذیل است:

بسم رب الفجر

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

با سلام و ادب

امید آن است که مقوله فرهنگ و هنر به آن جهنمی که به بعضی ها حوالت دادید ختم نشود و این امید از آنجا ناشی می شود که شما بیان نمودید «توافق یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ملت ایران و ادامه دادید سوم خرداد ادامه خواهد داشت. سوم خرداد زندانی تاریخ سال ۶۱ نیست و ادامه خواهد یافت تا همه خرمشهرهای... فرهنگی همه همه آزاد شود...»

جناب رئیس جمهور یکی از خرمشهرهای ما سینما است که حضرت امام روح الله (س) پس از بازگشت به وطن در اولین سخنرانی فرمودند:«سینمای ما مرکز فحشا است، ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم». با این جمله خرمشهر سینما به طور ماهوی روز اول «فجر» برای آنها که اهل فحشا نبودند آزاد شد، با استدلال جنابعالی فجر سینما هم زندانی بهمن نیست و ادامه خواهد یافت و در هر ماهی از سال جشنواره مهم بین‌المللی فیلم برگزار شود به نام مبارک فجر مزیّن خواهد بود اما مدیران فرهنگی هنری نخست برگزاری بخش بین‌المللی فیلم فجر را از جشنواره فجر در بهمن ماه جدا کردند و سریعا هم دبیر جشنواره در مقابل سوالات که نام فجر با این حساب از جشنواره بین‌المللی فیلم حذف خواهد شد مصاحبه‌ها و گفت و شنودها انجام داد که خیر اصلا چنین نیست فجر یک آرمان است و آبروی سینما و جشنواره به آن نام است و مطالبی همچون سوم خرداد شما رابیان داشت.

اما اینک دوستان ما با غفلت از دیدگاه جنابعالی «در مورد وقایع، زندانی زمان وقوع نیستند» نام مبارک فجر را از جشنواره بین المللی فیلم حذف کردند و متاسفانه با لج بازی هایی که آدم را به یاد سه سال آخر حرکات رئیس جمهور قبلی می‌اندازد سعی دارند این غفلت مهوع خود را توجیه کنند لذا مکرر اعلام می کنند جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه باشکوه برگزار می شود و زمان جشنواره بین الملل که در دهه فجر نیست و... آنان گویا نمی دانند منظومه فکری امام روح الله (س) در بین امت اسلام ریشه دارتر از آن است که مردم متوجه نشوند حذف نام فجر یعنی حذف جهاد با طاغوتهای فرهنگی و هنری و نقد و طعن ماهوی به تفکر اسلام نام محمدی(ص) آنهم در شرایطی که حاکمان غرب مستکبر تاکید می کنند که برجام کمک میکند تا ماهیت جمهوری اسلامی عوض شود و استعمارگر پیر به بازگشائی سفارتش مشغول است و... غفلت در تصمیمات است که تحلیل ها را به سمت و سوی می برد که حذف نام فجر چراغ سبز به دشمنان اندیشه های حضرت امام روح الله(س) است و البته جنابعالی با تدبیری که می کنید خیال هنرمندان انقلاب اسلامی را راحت و نمی‌گذارید برگرداندن نام مبارک فجر به جشنواره بین المللی فیلم شعار نامزدهای انتخابات آینده شود انشاا...

وَ مِن الله توفیق

ابوالقاسم طالبی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جریانی که سعی می کردند سینمای ایران را خالی از محتوای انقلابی کنند، الان حتی در ظاهر هم نام فجر را برمیدارند...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
جریان مدعی انقلابی بودن در حال از بین بردن ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی است
والفجر
ولیال عشر...
...باید محاکمه بشه. و میشه. من شک ندارم.
منظور.... اگه همینجور پیش بره شک نکنید که...
درود بر ادب ایشان
United Kingdom
وقتی وزیر ارشاد این مملکت در اکران نمایشنامه "چشم در برابر چشم" در فرهنگسرای نیاوران در همین مردادماه بطور صریح میگوید "مشکل ما ... هستد" دیگر چه انتظاری دارید؟
ناز شصتت مرد... خدا برای مردم انلابی و سینماگران انقلابی حفظت کنه
Iran, Islamic Republic of
حاجی جون دلت خوشه‌ها...
... تمام هم و غمشون زدودن همه ظواهر انقلاب است
اره تو راست میگی چون مثل دولت قبل نیست که مجوز هر فیلمی بهت بدن و سرمایه در اختیارت قرار بدن....حالا ناراحتی
Latvia
یا شاید هم حذف چابلوسی ها!!!هزینه های گزاف!!!!
رحیمی
United States
در جشنواره فیلم فجر چه فیلم هایی نمایش داده میشود که تناسب با این نام دارد؟فیلمهایی که هیچ ربطی به انقلاب و مستضعفین ندارند،پس یا باید خط مشی و مسیر را اصلاح کنند یا نام آن را عوض کنند!
توفیقی از قزوین
دل خجسته ای داریم ما !!!
هی کامنت گذاشتیم : «آقایان محصول سیستم فرهنگی و مذهبی کنونی جامعه ما محصولش برخی ادمهای بی توجه به مسایل فرهنگی و دینی است مثل حرمت شکنی روزه خوارها یا کسانی که بی شرمانه کشف حجاب می کنند و بسیار اعمالی غیر دینی که آمارشان قابل تصور نیست . در پیدایش این وضعیت نا مانوس از هجمه وحشناک دشمنان مثل ماهوارهها و اینترنت و .... شکایتی نمی توان کرد ولی متاسفانه سیتسمهای موجود جامعه هم ساز نا همگون می زنند دولت بجای ترسیم سیستمی که خدا ترسی و مذهب محور باشد ظاهرا دغدغه مهمتری دارد و آن زدودن ارزشهای فرهنگی و دینی است پلیس را از جلوگیری از فاسدان منع می کند و پسوند های ارزشی را حذف !!!!