پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲

معرفی برندهای داخلی برای خرید خانم ها

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 410644
زنان در این فرهنگ‌سازی، نقشی به‌غایت تأثیرگذار خواهند داشت. خواسته یا ناخواسته، مدیریت اقتصادی خانه و خانواده بر عهده زنان است و ایشان هستند که موارد و موقعیت‌های خرید را تعیین می‌کنند و بهتر از سایرین، از دوام و کیفیت و عمر محصولات مصرفی مطلع‌اند. ازاین‌رو برای تقویت تولیدات داخلی، به معرفی تعدادی از برندهای خوب و باکیفیت ملی در زمینه‌های مختلف پرداختیم.
مصرف، اغلب به‌صورت مشخص با جنسیت ارتباط دارد؛ هم به لحاظ انتخاب نوع مواد مصرفی و هم ازنظر مدیریت و کنترل مصرف خانواده. در حقیقت به‌رغم این‌که زنان در خانواده و در مقایسه با مردان، اغلب درآمد کمتری داشته و پول کمتری در دسترس دارند، اما مدیریت مصرفی اعضای خانواده را بر عهده دارند. این روزها و در آستانه سال جدید که طبق رسمی دیرین، خانواده‌ها درصدد نو کردن لوازم خانه و تهیه البسه و پوشاک جدید هستند، این وجه مدیریت مصرفی توسط زنان خانواده، نمود بیشتری داشته و می‌تواند در صورت مدیریت صحیح، هم برای وضعیت اقتصادی خانوار و هم برای اقتصاد کشور مثمرثمر باشد.

به گزارش جهان به نقل از مهرخانه، ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان بر لزوم مصرف محصولات داخلی تأکید کردند. ایشان در این دیدار بیان داشتند: «یک نکته‌ دیگری که این بیشتر به مردم مربوط می‌شود، مصرف محصولات داخلی است که من بارها در سخنرانی‌های اول سال و غیر آن تکرار کردم، الآن هم به شما عرض می‌کنم: محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصبانه و با تعصبِ تمام، ملت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند.... من این حرف را برای هرکسی می‌گویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ کشور علاقه‌مند است، به فکر بچه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف می‌کنید، درواقع کمک می‌کنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه‌دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد.»

نمی‌توان منکر این نکته شد که زنان در این فرهنگ‌سازی، نقشی به‌غایت تأثیرگذار خواهند داشت. خواسته یا ناخواسته، مدیریت اقتصادی خانه و خانواده بر عهده زنان است و ایشان هستند که موارد و موقعیت‌های خرید را تعیین می‌کنند و بهتر از سایرین، از دوام و کیفیت و عمر محصولات مصرفی مطلع‌اند. ازاین‌رو برای تقویت تولیدات داخلی، به معرفی تعدادی از برندهای خوب و باکیفیت ملی در زمینه‌های مختلف پرداختیم. این برندها اغلب توسط برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسان، مورد استفاده و توصیه قرار گرفته‌اند.

نام محصول

برند

لباس کودک و نوجوان

زیروتن، سُها، خرس کوچولو، آشور، غنچه، تاپ لاین،‌ پارس میلان، سیب سبز

لباس اسپرت زنانه و مردانه

تین‌پوش، تعطیلات، ایران‌کتان، تن درست، بته جقه، تولیدی اسپرت یاران 110، ریواس، تعطیلات، آندیا، دنیس تریکو

کیف و کفش

کفش نادر، کیمیا، نگاه نو، شهر چرم، چرم مشهد، بوفالوی سفید، نوین‌چرم، R&W، حمید،‌ شوپا

ملحفه، لحاف و سرویس خواب

بروجرد، تولیدی پارچه اردکان، لایکو، رزین تاژ، انواع تولیدات کاشان، پارس تکمیل

کاشی

کاشی تبریز

شیرآلات

قهرمان

ماشین ظرف‌شویی رومیزی

موریس، شرکت تولید کننده "فراگامان" با خدمات پس از فروش بی نظیر

لاسکو

صنعت‌سازان، تولیدی امیر، تولیدی باران، محصولات یزدگل

ظروف چینی

چینی زرین، قوری های مقصود و طوس، ایروپال، محصولات شیشه و بلور اصفهان و کاوه، تقدیس

قاشق چنگال

ناب استیل

کریستال

مارک ایرانی JCC، تفاوتی با انواع برند فرانسه و چک ندارد.

تفلون

گاج و کویر و ماهی‌تابه‌های دوطرفه پارس

قابلمه

کارال

خردکن

پارس‌خزر

پلوپز، زودپز

پارس‌خزر، پارس استیل

چرخ‌گوشت

نانیوا

یخچال‌فریزر

الکترواستیل، اسنوا، امرسان، فیلور

چاقو آشپزخانه

فقط زنجان، مارک حیدری با نشان یک آهنگر و عقاب روی تیغه فولادی و دسته‌چوبی.

محصولات بهداشتی

محصولات ایروکس؛ فوم شست‌و‌شوی صورت ضدآکنه و لایه‌بردار: سی‌گل؛ کرم دست: فیس داکس، ثمین، دکتر ژیلا، سینره، به‌خصوص مرطوب‌کننده کم‌چرب؛ کرم ترک پا: جی؛ خمیردندان مرندیت؛ شامپو ایروکس؛ لایه‌بردار هیدرودرم، محصولات فیروز.

مبل راحتی

الدورادو

حوله

لاله (برق لامع قدیم)، لایکو، اطلس پود و سهند

پرده

اطلس پود

شکلات

شیرین عسل و پشمک کاکائویی حاج عبدالله، فرمند، باراکا

لوازم تحریر و لوازم اداری

پاپکو، انواع دفتر نهال، آزاده و شکرستان

اسباب بازی و بازی های فکری

بافرزندان، گلدونه، انواع وسیله شرکت درج

دمپایی پلاستیکی

نیکتا

مسواک

پنبه‌ریز

برس مو

BOSS

مینی‌واش

فریدولین برای یک کیلو

سوغاتی سنتی

مینای امین‌زاده اصفهان، نقل قاسمی ارومیه، باقلوای شکرریز کاشان

داروهای سنتی

داروخانه کلینیک طب سنتی دانشگاه تهران، درمانگاه بهشت و خارک

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کی توی ایران پیراهن 100 درصد پنبه تولید میکنه؟ کسی میدونه؟
پروانه
كار خوبيه ولي ليستتون كامل نيست هم تو كالاهايي كه ليست كرديد برندهاي ايراني خوب ديگه‌اي هست هم تعداد كالاي بيشتري رو ميتونيد معرفي كنيد مثلا براي كيف و كفش "يوشيج" براي چرخ گوشت "پارس خزر" كه واقعا عالي و پرقدرته ، شكلات"شونيز و آيدين"، كريستال "نوري تازه" لباس كودك و نوجوان"باني نو"و... كاش اين كارو ادامه بديد و هركي هر كالاي خوب ايراني تو هر زمينه‌اي سراغ داره بياد معرفي كنه