شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تظاهرات ضد دولتی در کانادا

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 389144
هزاران نفر از مردم کبک کانادا با تجمع در خیابان ها، در اعتراض به عملکرد دولت تظاهرات کردند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، شب گذشته منطقه کبک کانادا ناآرام بود. پلیس کانادا برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شد و این مداخله به درگیری منجر شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات به برنامه دولت برای کاهش دادن بودجه منطقه کبک اعتراض داشتند. این تظاهرات در حومه شهر مونترئال برگزار شد.

پلیس برای متفرق کردن معترضان به استفاده از نارنجکهای صوتی متوسل شد.

چندین نفر از شرکت کنندگان در این تظاهرات ضدریاضت اقتصادی را بازداشت کرد.

دولت کانادا می گوید برای حل مشکلات مالی و بودجه ای اش باید سیاست های ریاضت اقتصادی را اجرا کند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در مقابل دفتر کار استیون هارپر نخست وزیر کانادا تجمع کرده بودند تا طرح دولت را برای کاهش سه میلیارد دلاری بودجه استان کبک محکوم کنند.

معترضان می گویند، سیاست ریاضت اقتصادی دولت کانادا، وحشتناک است.

موج اعتراض ها در کبک در ماههای اخیر افزایش یافته است که علت آن نیز سیاست های دولت محافظه کار هارپر است.

پلیس کانادا در برخورد با معترضان به سیاستهای وحشیانه ای متوسل می شود و آنها را سرکوب می کند.

منتقدان می گویند، کانادا به سمتی حرکت می کند که به وضعی شبیه حکومت نظامی پلیسی تشابه پیدا می کند زیرا هرگاه مردم معمولی تظاهرات می کنند پلیس با خشم شدید با آنها برخورد می کند به طوری که از گاز اشک آور استفاده می کند یا آنها را در ملاء عام کتک می زند و دستگیر کند بدون آن که آنها کاری انجام داده باشند.

به نظر می رسد این عملکرد دولت کانادا شبیه عملکرد دولت آمریکا است که به حکومت نظامی-پلیسی شبیه می شود. دولت کانادا با کاهش بودجه کبک و برنامه های مشابه درنظر دارد، طبقه متوسط جامعه کانادا را از بین ببرد.

مردم کانادا می گویند چرا به پلیس اجازه داده می شود چنین برخوردی با مردم داشته باشد؟ نکته تعجب آور اینکه دولت کانادا خودش همواره از کشورهای دیگر به علت نقض حقوق بشر شهروندانش انتقاد می کند. حال چگونه ممکن است که خودش چنین رفتاری با معترضان داخلی داشته باشد؟.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *