چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

تجاوز آل‌سعود در ماه حرام؛ آیا اسلام آن را مجاز می‌داند؟

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 419645
احترام به ماه‌های حرام در نزد اعراب نه از دوره اسلام که از دوران جاهلیت مورد تبعیت بوده و در این ماه شکار و ‌قتل نفس نه تنها حرام بلکه مجازات آن دوبرابر ماههای عادی سال محسوب می شد. براین اساس احترام به این ماهها (ذی القعده، ذی الحجه،‌ محرم و رجب) بر تمامی مسلمانان واجب است.
تجاوز آل‌سعود در ماه حرام؛ آیا اسلام آن را مجاز می‌داند؟
به گزارش جهان، پایگاه خبری - تحلیلی الوقت در مطلبی تحت عنوان « تجاوز سعودی به یمن در ماه حرام؛ آیا شریعت اسلامی آن را مجاز می داند؟» نوشت: تجاوز سعودی به یمن در حالی است که این کشور اعلام کرده است که جنگ او علیه یمن برای دفاع از دین صورت گرفته است. از این رو سوالی که در اینجا مطرح می شود اینکه دفاع از کدام دین به سعودی ها اجازه می دهد که به قتل ملت یمن همت گمارد؟!!. دینی که کشتار در ماه حرام را حرام می داند در این جنگ چه جایگاهی دارد؟!!

بنابر اسناد تاریخی در عهد جاهلیت زمانی که اعراب بایکدیگر وارد جنگ می شدند اگر زمان جنگ با ماههای حرام تلاقی می‌یافت بلافاصله جنگ را متوقف می کردند و با پایان یافتن این ماهها دوباره جنگ را آغاز می کردند. اما در زمان حال گروهی به اسم حمایت از دین اسلام و شریعت جنگ براه انداخته‌اند و مسلمانان علیه نه دشمنان اسلام بلکه علیه ملتی مسلمان وارد جنگ شده اند.

در ادامه این گزارش با نقل ایات قرآن کریم و احادیثی به نقل از نبی مکرم اسلام (ص) به حرمت جنگ در ماههای حرام اشاره شده و به عنوان نمونه از ایه ۳۶ سوره مبارکه توبه آمده است: (إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِی کِتَابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ ۚ فَلَا تَظْلِمُوا فِیهِنَّ أَنفُسَکُمْ ۚ وَقَاتِلُوا الْمُشْرِکِینَ کَافَّةً کَمَا یُقَاتِلُونَکُمْ کَافَّةً ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ).

این پایگاه خبری به عنوان نمونه به آیه ۲۱۷ سوره مبارکه بقره اشاره کرد و به استناد این دو آیه نوشت: این آیات آشکار قرانی که اهل نقل و حدیث بر تفسیر آن توافق دارند تماما خونریزی در ماههای حرام را حرام می شمرند. با این وصف آیا تجاوز سعودی ها به ملت مظلوم یمن مصداق خونریزی در ماه حرام نیست؟

الوقت در ادامه به ذکر مواردی از تحولات اخیر یمن پرداخت که نشان می دهد سعودی ها برخلاف نص صریح قرآن در ماه حرام مبادرت به کشتار مسلمانان کرده است که این موارد به شرح زیر است:

* این سعودی ها بودند که به ملت یمن اعلان جنگ دادند

* تجاوز آل سعود جنایت کشتار جمعی در حق شهروندان و بی گناهان بود و عامدانه اقدام به تخریب اماکن خدماتی، اقتصادی و حتی باستانی ، بیمارستانها و مدارس کردند. علاوه براین مانع از این شدند که ملت یمن مجروحان خود را برای مداوا به خارج اعزام کنند و کمک های بشردوستانه ملت های دیگر به دست یمنی ها برسد.

* ملت یمن به تمامی کشورهای مجاور تضمین داد که هیچ تهدیدی متوجه آنان نخواهد شد اما سعودی ها تمامی درهای گفت‌وگو را بستند.

این گزارش در پایان نوشت: در این ماه حرام یعنی ماه رجب المرجب شایسته است آل سعود پایبندی خود به آنچه که مدعی تطبیق تعالیم اسلامی هستند را اثبات کنند و ضمن برداشتن نقاب دو رویی نسبت به تعالیم این ماه عزیز احترام گذاشته و از تجاوز به خاک یک کشور مسلمان و کشتار ملت آن دست بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آل سقوط مگه مسلمونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ال یهود و ال سعود که پیروانهاهستندوهابی

وغیرمسلمانند و مسلمان باکسی جنگ نداره

امابا متجاوز میجنگدودفاع میکنه

مرگ برال سعودوال سقوططططططططططططططط