سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۳۰
دولت همچنان بر كار فرهنگي! اصرار دارد

سازماندهي ويژه براي كشف حجاب در كشور

اولين مقاومت ها براي تعطيلي قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 109847
سازماندهي ويژه براي كشف حجاب در كشور

با شدت گرفتن فعاليت ها براي اجرايي جدي طرح بر زمين مانده عفاف و حجاب اخبار رسيده به جهان حكايت از برنامه ريزي جدي مخالفان براي اخلال در اجراي اين قانون دارد. 

اگرچه پيش از اين نيز اخباري مبني بر فعاليت سازماندهي شده گروههاي فساد و فحشا در قالب كشف حجاب عمدي منتشر شده بود اما اين روزها با فروكش كردن اعتراضات سياسي، شكل جديدي از پروسه كشف حجاب در كشور به فعاليت مي پردازد. 

در همين زمينه يكي از نمايندگان مجلس در گفتگو با خبرنگار جهان ضمن اعلام اين خبر  ، به برخي مستندات فعاليت مخالفان گسترش عفاف و حجاب در جامعه اشاره كرد. 

وي كه نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: وزير اطلاعات چندي پيش گزارش هايي در اين خصوص ارائه كرده بود اما جديدا اخبار جديدي  درخصوص افزايش فعاليت اين گروهها به ما رسيده است.به گفته وي مستند فعاليت اين گروه ها در اختيار دستگاه قضائي قرار گرفته است. 

وي تاكيد كرد: ما بنابر وظيفه اين مسائل را به مراجع انتظامي  و قضائي منعكس كرده ايم كه متاسفانه  مراجع مسوول جديت لازم در برخورد با اين گروههاي سازماندهي شده را نداشته است. 

اين سخنان عضو كميسيون فرهنگي مجلس در حالي مطرح مي شود كه در حوادث پس از انتخابات اخبار قابل توجهي از كشف حجاب توسط دختران و زناني كه در گروههاي خاصي سازماندهي شده بودند منتشر شد تا آنجا كه در آذر و دي ماه سال گذشته گروهي از زنان و دختران بي حجاب با حضور در خيابان ها و ميدان هاي اصلي تهران در حالي که نمادهاي سبز با خود داشتند عليه حجاب اعتراض و برخي نيز کشف حجاب كردند. 

شدت گرفتن اينگونه فعاليت ها در آستانه اجراي جدي قانون گسترش طرح عفاف و حجاب آنجا سوال برانگيز مي شود كه حدود دو هفته قبل وزير اطلاعات نيز گوشه اي از فعاليت هاي مخالفان حجاب در كشور را بر ملا كرده بود. 
 
وزیر اطلاعات در دیدار خود با اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي اعلام کرد كه شبکه‌ای که برخی از خانم‌های معلوم الحال را با پرداخت مبالغی به شهر قم برای تظاهر به بدحجابی و بی حجابی می‌فرستاد و سپس به تهران بازمی‌گرداند، شناسایی و دستگیر شدند. 

كشف حجاب از سوي برخي زنان اگرچه ريشه اي تاريخي در كشور دارد اما در سالهاي گذشته نيز برخي سودجويان با اسفتاده از دغدغه هاي جوانان در حوزه كار و اشتغال، دختران جوان را به استخدام خود در آورده و با پرداخت مبالغي آنان را مجاب مي كردند كه با لباس هاي خاص و زننده ساعت هاي مشخصي در ميادين شهر تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور پرسه بزنند. 

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در تشريح اين مدل فعاليت ها براي رواج كشف حجاب و بي عفتي در جامعه مي گويد: گزارش هاي رسيده به ما حكايت از اين دارد كه اين گروهها در دسته هاي چند نفره و در محلات مختلف تهران و ديگر شهرهاي كشور با همان مكانيسم چند سال قبل در ازاي پرداخت حقوق معيني، دختران جوان را دستمايه اهداف شوم خود قرار مي دهند. 

با اين حال اگرچه رويكرد كنوني دولت براي اجراي قانون عفاف و حجاب بنا به ادعاي وزير كشور رويكردي فرهنگي است اما به نظر ميرسد راه برخورد با اينگونه مفاسد اجتماعي يقينا در لابلاي راهبردهاي فرهنگي پيدا نخواهد شد. 

توجه به سخنان اخير مقام عظم رهبري در ديدار با فرماندهان و كاركنان ناجا يقينا راهگشاي نحوه برخورد با گروههاي سازماندهي شده اشاعه فساد و بي بندباري خواهد بود. 

معظم له در اين ديدار تاكيد كردند: باید در مقابل کج روی و عمل مفسدانه فردی، اجتماعی، و سیاسی بطور قاطع برخورد شود. در برخورد با برخی افراد که تعمداً یا از روی بی توجهی چهره جامعه را از لحاظ دینی، نجابت و عفاف خارج می کنند نیز باید برخوردی قوی و صحیح انجام شود. 

كارشناسان اگرچه سخنان اخير رهبري را نوعي اتمام حجت ايشان در خصوص برخورد قاطع با مظاهر بي حجابي و كشف حجاب در جامعه تحليل مي كنند اما برخي نيز معتقدند اين بخش از بيانات رهبري تذكري است به فرماندهي ناجا كه در روزهاي اخير براي مبارزه با بي حجابي و گروههاي فساد در كشور، شرط هايي گذاشته بود.
https://jahannews.com/vdcgty9quak9z74.rpra.html
jahannews.com/vdcgty9quak9z74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پيامبر (ص) فرمودند: در شب معراج گذرم به جهنم افتاد ديدم عده اي از زنان امتم را با تار مويشان در آتش آويزان كرده اند و مغز سرشان مي جوشد و عده اي از زنان امتم را ديدم كه گوشت بدنشان را با وسيله اي تيز ميبريدند و مجبورشان مي كردند كه بخورند وقتي بي بي دو سرا فاطمه زهرا (س) سئوال مي كنند علت را ايشان فرمودند آن دسته از زناني كه با موي سرشان در آتش آوريزان بودند زناني هستند كه حاضر شدند يك تار مويشان را نامحرم ببيند و عده دوم زناني بودند كه حاضر شدند قسمتي از بدنشان را نامحرم ببيند مقصود از مچ دست به بالا و قرص صورت بيشتر از حد وضو.
خدا به همه رحم كند
ايام شهادت گوهر پنهان مدينه حضرت فاطمه زهرا (س) بر عموم عاشقان به حضرتش تسليت باد
United Kingdom
درود بر شما.
Iran, Islamic Republic of
از دولت محترم می خواهم یک نمونه، فقط یک نمونه، از کار های فرهنگی صورت گرفته در زمینه حجاب را بیان کند.دولت محترم ظاهرا از وضعیت برخی ادارات، شرکت ها و بانک های خود بی اطلاع است!کدام کار فرهنگی در موسسات خود دولت صورت گرفته؟ نتیجه چه بوده؟
همين آدمهايي مثل شما ميگفتن گشت ارشاد چيه؟؟
حالا چي شده داريد دولتو مجبور ميكنيد؟؟
Iran, Islamic Republic of
همانطور که این بی حجابی را به تدریج رواج دادند باید به تدریج به حالت قبل برگردادنده شود.با داد و بیداد و سر و صدا و یه شبه نمیشه قضیه رو رو جمع کرد.هرچند خیلی دیر شده ولی باز هم از رها کردن قضیه بهتره.
Iran, Islamic Republic of
مسئولان به جاي انجام اين كارهاي بيهوده و خلاف قرآن به فكربهبود اوضاع اقتصادي و سياسي كشورباشند واگرعرضه دارند مشكل بيكاري و فقر و بيعدالتي و چپاول بيت المال را حل كنند كه مبارزه بايك تارموي دختر هنرنيست واين بي عدالتي و بيفرهنگي است . دردين هيچ اجباري نيست و واداركردن مردم بخصوص بانوان محترم به انجام حجاب اجباري ظلم و ستم و خلاف آيات قرآن است . بهخ جاي اين كارها بيكاري جوانان و فرارمغزهاراحل كنيد . بيرون آمدن يك تارموي خانمي اززيرچادرگناه است يا بخشيدن بيت المال مردم به بيگانگان ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
از كي تا حالا اين زنان ودختران بي حجاب و بي بند وبار شده اند بانوان محترم؟
United States
...
United States
مشینین تو اتاقهای فکر واسه نابودی ملت خودتون نقشه می کشین این حرفها چیه چرا می گید پول دادن
Iran, Islamic Republic of
در ايه اي از قران كه مي فرمايد مردان چشمشان را از زنان نگاه دارند بنظرم اين بي حجابي يا را در جامعه اسلامي قران ديده واگر ميخواست همانند زنا با دزدي و...حدي برايش تعيين ميكرد شما چي مي گيد در ضمنلطفا به من انگ منافق و محارب وكافر و.. نزنبد
United Kingdom
.....
Iran, Islamic Republic of
فقط قاطعیت
Australia
یادم هست دو سال پیش که دوستم رفته بود ایران کلی از بد حجابی دختران و زنان مینالید که بیا و ببین حجاب داخل یک کشور اسلامی و شیعه در مقابل حجاب ما زنان مسلمان دور از وطن که پایبند به عقاید دینیمان ماندیم چقدر تفاوت دارد .. آن روز دلم گرفت از این همه بی توجهی..خدا مسببش را نبخشد که با شعار نزدیکی تمدنها شروع کرد و ...
Canada
از کانادا
دولت شل گرفته فردا سر آرامگاه شهدا هم بی حجاب می آیند ؟؟؟نمی دانم تا این حد ایران خراب شده ؟
Iran, Islamic Republic of
ان كسي كه نوشته مبارزه باتارموي بيرون از چادر افتاده چرا؟معلوم است كه به خيابانها نميرود ايا موضوع خروج تارمويي است.چرا كج فهمي ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
به یاد دارم یک روز بعضی از عزیزان به بی حجابی و بد حجابی دامن می زدند با اینکه خود مسئول پی گیری این گونه مسائل در جامعه بودن به روی مبارک هم نمی آوردند که مسئول هستند وقتی به این عزیزان اعتراضی میشد سینه سپر می کردند و برای خراب کردن دولت اصلاحات این گونه عنوان می کردند که این آزادی ایست که آقای خاتمی خواهان آن است ولی خود بهتر می دانستند که خاتمی خواهان آزادی دیگری است که درسایه شرافت و انسانیت انسان نهفته است و حالا که نوبت این آقایان رسیده هر چه تلاش می کنند نمی توانند آن فسادی که در جامعه به آن دامن زدن را جمع کنند چون جامعه محیط آزمایشگاه نیست که اگر نظریه ای در آن اجراء شد اگر اشتباه بود بشود به راحتی آن را اصلاح کرد. این را نوشتم گرچه می دانم شما جهانی ها آنقدر خود را به حق می دانید که هر نظریه خلاف نظریه خود را باطل می دانید و چون این امر به زمان اصلاحات مربوط می شود می دانم مورد لطف و عنایت سانسورچی شما قرار خواهد گرفت ولی آفتاب آمد دلیل آفتاب...
Iran, Islamic Republic of
مبارزه با بد حجابی با بگیر و ببند حل نمی شود. بنده راه حل هایی دارم که چند تایی را ارسال کردم به عنوان نمونه باز بعضی ها را می گذارم و در صورت نیاز ارسال خواهم کرد.
سالها پیش مقاله ای در این باره در یکی از جراید به چاپ رساندم در گوشه ای از آن متذکر شدم که برای مبارزه با تهاجم باید از همان راهی که دشمن ضربه می زند وارد شد بعد با تاکتیک خودمان اهداف خودمان را بستر سازی کنیم
مثلا گروه هایی برای ترویج بدحجابی افرادی را سازماندهی و به خیابان می فرستند. این کار سالهای پیش شروع شده بود و ثمره ان را اکنون می بینیم . این یعنی شناختن موقعیت و میل و غریزه جامعه و اجرا. غریزه مدگرایی شدید و جامعه جوان خود اقبال این گونه القائات را دارد ما نیز باید از این موقعیت برای مقصود خودمان استفاده کنیم البته هدف ما مانند آنها شیطانی نیست لذا یک پوئن مثبت داریم چرا که باعث ریشه ای بودن عمل ما خواهد شد.
روش دیگر. آگاهی همزمان به نسل جوان است البته نه فقط از طریق بیان دیدگاه اسلام بلکه از طریق دلایل منطقی آن
راه بعدی تشویق آن از طریق ایجاد اسپانسرهای سینما و تئاتر دقت کنید ایجاد اسپانسر که هم محبوبیت داشته باشند و هم در خلوت خود و در نمایشهای دیگر همان حجاب را داشته باشند.
باز راه دیگر نسل جوان برای مدگرایی و استفاده از پوشش نیاز به اسطوره ظاهری جدید دارد تا آن را در ذهن خود حک کند و سالها با آن تصویر به خود آرامش دهد
به یاد داشته باشید شما دوگونه مخاطب دارید یک گروه تازه به عرصه پوشش قدم گذاشته و دنبال مد می گردند گروه دیگر سالهاست با بدحجابی عادت کرده اند پس دو گونه رفتار می طلبد
در کنار این گونه تاکتیکها نیاز به بایدمراقبت رسانه ها بود .مردم ما غالبا به رسانه ایرانی به عنوان یک رسانه ارزشی می نگرند لذا اگر توصیه شما چیز ی باشد و عمل شما چیز دیگر.این تناقض باعث عدم استقبال خواهد شد
مثلا اگر در کنار تبلیغ و تشویق از فیلمهای زیبایی استفاده کنید که در آن ارتباط دختر و پسر خارجی و عدم پوشش مناسب آنها حکایت کند بدانید تمام اعمال شما بی فایده خواهد شد
از همه مهمتر برای مبارزه با این چالش نیاز به یک گروه علمی سازمان دهی شده دارید که اصلا و ابدا نباید ویترینی کار کنند این گونه کار باید لله و در اتاق فکری. بی بوغ و کرنا باشد. تا شائبه تحقیر و تعلیم و ...نداشته باشد
Iran, Islamic Republic of
اولین دلیل روشن در مورد این موضوع این است که مردم از اعتقادات واقعی اسلامی دور شدند .
چرا می گویم اعتقادات واقعی چون همه می دونند که این اسلامی که اغلب ازش دم می زنند اسلام واقعی نیست.از طرفی خانواده ها هم خیلی موثر هستند .بی توجهی به بعد اعتقادی فرزندان مشکلات فراوانی را در طی زمان بوجود می اورد.همچنین دور شدن از نماز و قران خواندن هم این بلاها را می اورد.
به خانواده ها توصیه می کنم سعی کنید هر روز چند دقیقه ای به خواندن قران در خانه توجه ویژه ای داشته باشند.
United Kingdom
.....
Iran, Islamic Republic of
وضعیت بدحجابی بعضی ازبانوان درشهرمذهبی مشهد واقعا شرم اور است
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که در فیلم های سینمای هرکس که پولدار و متمدن است مانتویه و هرکس بی پول و بی تمدن است چادریه مشکل حل نمی شه .
باید اول از صدا سیما شروع کنید ...
Iran, Islamic Republic of
مگه با گشت ارشاد کار درست شد که دوباره دارید راه اندازیش می کنید.من البته با کار فرهنگی محض برای مقابله با این نیز موافق نیستم. اما واقعا هیچ راه کار دیگه ای به ذهن کسی نمی رسد؟
Australia
روراست من کمی از دست روحانیون و حوزوی ها دلخورم . نمیشه همه چیز را گردن دولت انداخت و بگیم زود باش انجام بده ... فرهنگ سازی دینی وظیفه روحانیون و مراجع تقلید ما است به قرآن روجوع کنید ببینید الله در مورد مبارزه با هوی نفس و شیطان چه فرموده ... من از خوده مردم هم دعوت میکنم امر به معروف و نهی از منکر جزء احکام اسلامی است ..این همه راهه حل اسلام پیش پای ما گذاشته باز داریم میگیم چه کنیم ؟؟

برگردید و مواضع اسلامی را یکبار دیگه مرور کنید آرام آرام با رفتار حسنه و پسندیده مردم را جذب دین و ایمان کنید .ای وای که روحانیون ما چرا سکوت کردند ؟ یا الله پناه بر تو
United Kingdom
......
Iran, Islamic Republic of
بد حجابي يا بيحجابي گناه كبيره نيست چرا مردان چشمهاي خود را درويش نميكنن و فقط به خانمها زورتون ميرسه با چماق و توسري ميخواهيد خودتان را روانه بهشت كنيد اين انصاف نيست در قبول دين اجبار نيست چرا به اجراي احكام فقط توسط زنان توجه داريد ومردان هر كاري بخواهند وهر گناهي را مرتكب ميشوند و كسي صدايش درنميايد
Iran, Islamic Republic of
در راه مقابله با بدحجابي يا در بعضي مواقع بي حجابي هر ار گاني بايد وظيفه خود را انجام دهد بعضي از دوستان گفتند کار فرهنگي برخي گفتند قاطعيت اين دو بايد کنار هم صورت بگيرد نگاهي به سيره ي اميرالمومنين در راه مبارزه با مفاسد به عنوان معصومي که حکومت را در اختيار داشتند کاملا راه گشا است
اميرالمومنين با مفسدي که گناه را در جامعه علني انجام مي دهد به مثابه فاسق برخورد مي کند که البته در قانون کشور نيز اين مورد ديده شده است ولي ....
اما بزرگترين نقش را مردم به عهده دارند .اي مردم اي مسلمانان چرا امر به معروف ونهي از منکر را فراموش کرديد مگر نمي دانيد که شما که امر به معروف نمي کنيد در گناه گناهکار شريک هستيد مگر قرآن نخوانديد چرا اين قدر سفارش شديد وزياد است بر همه امر به معروف و نهي از منکر لساني واجب است . همه کارها را نيروي انتظامي و ارشاد وساير مراکز فرهنگي نبايد انجام دهند در قيامت که شد مي بينيم در نامه عمل گناهاني وجود دارد که تعداد آنها هم کم نيست اين يک تکليف است اما توجه داشته باشيم امر به معروف شرايطي دارد فقط به ما امر به معروف لساني واجب است و فراگرفتن آداب امر به معروف
Canada
از کانادا
برای بار اول فرد بد حجاب را تذکر بدهند و همانجا صورت جلسه کنند و اسم و کد ملی و عکس طرف را بگیرند و بگویند قانون بد حجابی را.
برای بار دوم بازداشت 48 ساعته و کوتاه کردن 5 سانتی متر از مو
برای بار سوم اگر تکراز شد جریمه نقدی و تراشیدن تمام مو فرد مذبور می باید هر روز خود را به دفتر پلیس محلی و برای یک ما ه معرفی کند
کانادا از این قانون ها زیاد داره و مردم از قانون و جریمه ترس دارند
Iran, Islamic Republic of
مادامی که توسط صداوسیما،سینما
فرهنگ بدحجابی ترویج میشه،مادامی که ویترین های لباس فروشی ها مملو ازتولیدات وارداتی وغیراسلامی وایرانی ست،مادامی که چنین فرهنگی ازسوی بخشهای از حاکمیت بصورت غیر مسقیم ترویج می شودونظارتی بران نیست طرح برای چی؟خودمان را مسخره کردیم؟هروقت دراین حوزه ها توانستیم پیشرفتی داشته باشیم انوقت انوقت.
رضاخان نتوانست ماهم نتوانیم.
کارفقط فرهنگی.دکترین بایدصدفی باشد.نرم افزاری.
Iran, Islamic Republic of
هیس نگو مومن بچه ها خوابن
Iran, Islamic Republic of
يكي از دوستان گفته بود كه بدحجابي و بي حجابي گناه كبيره نيست و به همين سبب مردان بايد جلوي نگاه خودشان را بگيرن!
خوب چشم چراني هم گناه كبيره نيست پس همه چيز بايد آزاد باشد!
اين استدلال ها از كجا مياد آخه؟
دعوا سذ كبيره و صغيره بودن گناه بدحجابي نيست بر سر مفسده بر انگيز بودن آن است.
هم زن بدحجاب و هم مرد چشم چران بايد رفتار خود را اصلاح كنند اما يادمان باشد كه يك مرد چشم چران ميتواند نگاه خود را بدزد و جاي ديگر را نگاه كند اما زن بدحجاب وقتي وسط خيابان است چطور خودش را از ديد دهها نفر پنهان كند؟