جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴۷
۱۱۱
رئیس‌جمهور آرژانتین سازمان ملل را منفجر کرد!

ایران در انفجارهای بوئنوس‌آیرس دخالت نداشت/دفاع از حزب‌الله لبنان و افشای همدستی غرب با داعش

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب: 382844
سخنان رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن دخالت جمهوری اسلامی ایران را در انفجارهای بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رد و از نظام سوریه و حزب الله لبنان و غزه حمایت کرد باعث خشم برخی رسانه‌ها شد.
ایران در انفجارهای بوئنوس‌آیرس دخالت نداشت/دفاع از حزب‌الله لبنان و افشای همدستی غرب با داعش
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری "سانا"، "کریستینا فرناندز" در سازمان ملل گفت: یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سانای فلسطین ، این سخنرانی کریستینا فرناندز در سازمان ملل به منزله انفجار بمب بود.

فرناندز در سخنرانی خود افزود: "نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.

رئیس جمهور آرژانتین گفت : "شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رخ داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد".

وی تصریح کرد : شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند!

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشکهایی هم که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

فرناندز گفت :امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است !

برخی شبکه ‌های تلویزیونی ماهواره ای از پخش مستقیم این سخنرانی خودداری و ترجمه آن را قطع کردند اما شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده سخنرانی کریستینا فرناندز دی کرشنر را منتشر کرده‌اند.
منبع: نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این زن و ماهم بعضیامون به خودمون میگیم مرد
کاش صحبتاش قبله صحبتا حاج حسن بود تا یه کم یاد بگیره
نکته اصلی عدم پوشش این اخبار توسط مدعیان آزادی بیان در داخل و خارج بود ..
ایرانی
سیاست ندارید همینه دیگه. حاج حسن وحاج تقی یا نقی هم از ایران این حرفارو میزدند تأثیری نداشت مهم این بود که یک کشور دیگر این حرفارو بزند. که غیر منتظره باشد تا مثل بمب بترکد. سیاست بالا و پایین زیاد دارد عزیز برادر اینقدر حرص نخور.
این خانم سرهنگه ولی حاجی ما دیپلماته
حاج حسن!
...
مواضع جسورانه این خانم و نظرات ملایم اقای روحانی
نظراتش واقعا درست و بجاست و جای تعجب است که بعضی از دولتمردان ما مثل این زن نیستند و در سخنرانی سوادکوه سوریه را محکوم میکنند و یاغی می دانند و بدنبال برقراری ارتباط با اربابان داعش یعنی عربستان هستند و به در دری می زنند تا سفری به سعودی داشته باشند و به پابوسی ملک شیطان افتخار می کنند و صحبت های ایشان خیلی خیلی قوی تر جسورانه تر از سخنان ارام و دلنشین اقای روحانی بود واقعا جای تاسف دارد که داریم اینطور عقب نشینی میکنیم و اقای روحانی واقعه تقلبی و ساختگی یازده سپتامبر را واقعه دردناک و جنایتکارانه تروریست ها عنوان کرد که باید کمی اطلاعات عمومی ایشان را بیشتر کنیم و شاید هم بخاطر ......... بماند بیش از این وارد جزئیات نشویم .
داوود
عالی و منطقی و واقعیت را گفتی
این خانم عاقبت اندیش نبوده و شاید هم در کشورهای امریکا و یا اروپایی تحصیلات خود را نگذرانده که نظراتش ملایم شده باشد و با حرکت باد بتواند تغییر مسیر دهد .......
م
بنظر منکه این خانوم کلا بدون شناسنامه حرف زده
مهدی
Australia
سلام
خیلی خیلی عالی گفتی واقعًا بموقع بود
بدون شناسنامه حرف زده
علی
یکی شون که مثه این خانومه رو بگید بهتون جایزه میدم
تشویقش کنین
امید
من امشب فیلم سخنرانیشو با زیرنویس انگلیسی دانلود کردم دیدم، واقعا جالب بود

توصیه میکنم قسمتای مربوط به ایران و فلسطین و داعش رو بزارین مردم دانلود کنن

تو یه جایی از سخنرانی اسم اقای احمدی نژاد رو هم میگن
نقی
China
سلام. دوتا مطلب به ذهن می رسه
1. بهتره یه خورده صبرکنیم تا ببینیم ایشون روندشون چه طوریه. می ترسم از اینکه زیادی ابراز احساسات کنیم بعد یهو همین خانم یه جایی برگرده به ارزشای ماهم حمله کنه و رسانه های مقابل بکننش تو بوق و کرنا.
2. برای تایید رفتارایشون لازم نیست رئیس جمهورخودمونو تخریب کنیم.
بنده خدا
Finland
كاش اول تحقيق ميكرديد كه واقعاً سخنراني اينطوري بوده؟
آرزو
Germany
به هیچ یک از کشورهای حاضر مجمع سازمان ملل به اندازه ایران توهین نشد.
آنهم بعداز دیدار جناب آقای دکترروحانی حقوقدان با نخست وزیر روباه مکار پیر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بابا ایول . . . . . . .
احسنت
مجید مجد
United States
درود بر این رئیس جمهور شجاع که حقایق را بیان کرد
از بعضی ها با اینکه زنه خیلی مردتره
بابا قدرت
حیف که کلیدو اعتدال نداره
شجاعت زن و مرد نمیشناسنه .
خدا به دولتمردان ما هم اندکی از این شجاعت بده
یعنی یه مرد واقعیه، یه شیر زن ....

....
مهدی بروجردی
یادش بخیر یه زمانی رییس جمهورما این جوری حق روفریاد می کرد
و بخاطر همین که حق و فریاد میزدن بعضی داخلیها و دشمنان خارجی همه کاری کردن که زمین بزننش
و خودش هم همه کاری کرد که خودش رو به زمین بزنه و در نهایت هم زد!
شجاعتش مثال زدنی است
مجتبی
قابل توجه سینه چاکان انگلیس و آمریکای خونخوار
ارسلان
سینه چاک مناسب این افراد نیست...
اونوقت تو کشوری مثل ایران بعضیها از دیدن قیافه طلبکارانه کامرون کنار آقای روحانی ذوق مرگ شدن.
ای کاش حاج حسن بجای کامرون یک ملاقاتی با این خانم انجام می داد
محسن
شیر پاک خورده به این میگن . خدا خیرش بده ..
محمد مهدی مظفری
Germany
خیلی شجاعت داره که تو آرژانتین که صهیونیست دارن ادارش میکنن چنین حرفی زدن .
فارض
عجب! پس اصل موضوع به مسائل داخلى آرژانتين برميگرده!
Iran, Islamic Republic of
خب مسلمه که برای کشور خودش داره اینجوری مردونه دفاع میکنه.ماهم از عزیز دلمون همین توقع رو داشتیم
علیرضا
آمریکای لاتین حیاط خلوت ایراناست
این رو فقط اوس محمود فهمید
واقعا جای تعصف داره ما مدعی مبارزه با استکبار هستیم و اون حرفهایی که باید بزنیم از دهان ازادگان دنیا می شنویم واقعا اخر الزمان شده
بابا یه کم املاء کارکنید تو رو خدا. "تأسف"
درد و بلای این زن بخوره توی سر اردوغان منافق
جناب روحانی:ای کاش بخاطر گستاخیهای امریکا وغربیها بخصوص (کامرون) در سخنرانی سازمان ملل جواب قاطع و محکمی می دادی/...
چراغعلی
این طوری موضع گرفتن به اعتدالی که این افراد به کوتاه آمدن در برابر غربی معنی کردن نمیخوره
خانم فرناندز با ما باشید جزایر مالویناس به آرژانتین برخواهد گشت و دست خبیث انگلیس رو از آنجا قطع خواهیم کرد به حول و قوه الهی
Canada
انشالله به همراه لیونل مسی در جزایر مالویناس و فلسطین بازی رفت و برگشت دوستانه خواهیم داشت
حسن
اون یک آزاده و مرد واقعی است
عباس نجفعلی قندهاری
اظهارات این بانوی شجاع نشان از فطرت انسانی ووجدان بیداراو خبرمیدهد جادارد وزارت امورخارجه پیام تقدیری مناسب ودرخورصادر وپیام تشکر ملت ایران وتمامی مردم آزاده از حرکت آزادیخواهانه ایشان صادرنماید .
چراغعلی
من ترس این را دارم وزارت خارچه به خاطر این سخنرانی سفیرش را از آرژانتین فرا بخواند بعد تو میگی نقدیر کنه
امیر
Australia
واقعاً عجب حرفی زدی احسن
در همه جای جهان افراد شرافتمند وجود دارند و بر سر حق ایستادگی می کنند. در همه جای جهان هم افراد مرعوب وجود دارند و به عکس گرفتن و دست دادن با حامیان تروریسم بین المللی افتخار می کنند
صدرا
کاملٱ‌درسته
متاسفانه آقای روحانی همیشه جوری حرف می زنند که می خواهند همه ی طرف ها ازشون راضی باشن اینو غربیا هم فهمیدن که هر چی بخوان می گن...
ممنون از همه کامنت گذاران عزیز. اگر با آمریکای لاتین آشنا بودید و یا این مدت اخبار لاتین رو دنبال می کردید متوجه می شدید که دولت آرژانتین بخاطر سیاستهای آمریکا و شاید هم کشورهای دیگر که دارای نفوذ در آرژانتین هستند تا مرز ورشکستگی پیش رفته. خانم رییس جمهور برای نجات کشور باید حرکتی می کرد تا بتواند به آمریکا بفهماند که اگر وضعمان درست نشود ما هم یک چیزهایی بلدیم بگیم. شما دلتون رو به این حرفها خوش نکنید تاریخ مصرف داره فعلا بعد از اینکه اوضاع اقتصادی درست شد و کشور به حالت عادی برگشت خانم رییس جمهور اولین سفرشان به آمریکا و ملاقات با رییس جمهور آمریکاست. زیادی خوش به حالتون نشه دنیای سیاست و هست کلی از این چیزها
علی اصغر
بسیار بی ربط گفتی چون خیلی ها در ایران میگن چون وضع اقتصادمون خوب نیست باید بریم دم کدخدا را ببینیم در ثانی اگثر کشور ها جهان وضع اقتصادی خوبی ندارند پس چرا برای آمریکا سوت بلبلی میزنند یا چرا کشور های ثروتمند مثل عربسان و کویت و قطر و امارات و فرانسه و آلمان و خود انگلیس که خودشو سگ آمریکا میدونه علیه آمریکا موضع نمیگیرند .
مشكل از جنابعاليه كه خيال ميكنى هرچه سياهه بُزه! اگر كشورهاى ثروتمندى همچون عربستان به تعبير تو براى امريكا سوت بلبلى ميزنند چند علّت داره، يكى اينكه: منشاء قدرتشون قانونى نيست و با اتكاء به زور و اسلحه دارند حكومت ميكنند. دوم اينكه: به ملت خود اتكاء ندارند.بنابراين همين دو علت كافيه تا رژيمهاى مستبد و نامشروع براى ادامه حياتشون به امريكا و ساير قدرتهاى جهانى رو بيارند. در مورد سخنان اين خانوم هم دوستمون فى الجمله درست گفتند، خيال نكنيد عشق به حقيقت و يا عدالت باعث اين موضعگيرى شده! تو مو ميبينى و من پيچش مو تو ابرو من اشارتهاى ابرو!
اگر این چیزی که میگی درست بود باید طوری صحبت میکرد که راه بازگشتی براش باشه نه اینکه تمام پل های پشت سرش رو خراب کنه. ضمنا وقتی کشوری تحت فشار اقتصادی قرار میگیره عاقلانه اینست که کمی مواضع سیاسی رو کمرنگ کنه نه برعکس
اصغر
بنام خدا . ما در جهت حفظ منافعمون آیا بعد از آقای احمدی نژاد 10% این هم با قاطعیت صحبت کردیم ؟ آیا محرمانه خواندن مذاکرات و نامحرم دانستن ایرانی ها کمکی به این دولت کرد ؟ کاری که این خانم کرده عین سیاسته . ولو اینکه بخاطر مشکلات و ظاهر سازی باشه . همین فشاره که بعد از اون این خانم حق کشورش رو می گیره .
خسته
ای کاش آقای روحانی هم اینطوری صحبت می کردند ... ای کاش به خودش بیاد آقای روحانی و اینقدر در رفتار و گفتارش نگران ناراحت شدن کدخدا و دارو دسته اش نباشند
مسیج
دلواپسی اجازه نداد حتی جواب توهین های نخست وزیر یک جزیره نشین را بدهد
از وزارت خارجه میخوایم یه پیام تشکر بابت دفاع از حق برای این آزاد زن بفرستد و خودش هم به جای خودکشی برای کامرون با آرژانتین روابط عمیق تری برقرار کنه.
کدام وزارت خارجه؟ اگه منظورت وزارت خارجه ماست که باید بگیم رفتن گل بچینن.
افرین به غیرتت زن.
Iran, Islamic Republic of
حالا شما بگید.. این زن مَرده یا ....ا؟!
قریشی
یقیناً این زن مَرده. ...
seyyed
United States
....
انصافا جای نطقهای حماسی احمدی نژاد خالی این دو ساله.
میگم اونا سخنرانی ایشون رو سانسور کردن شبکه های مختلف برون مرزی سیمای جمهوری چرا منعکس نکردن چه مستقیم چه بشکل بازپخش؟؟؟
متاسفانه !!!
انگار شبکه های خبری صدا و سیما ما هم از کدخدا می ترسند! صدا و سیما ما هم همصدا با شبکه های خبری جهان سخنان انقلابی رئیس جمهور آرژانتین درباره وضع دنیا را بایکوت خبری کردند!!!!!!!!!!!
به صدا و سیما بگویید انتظار ما این است که این خبر مهم را با تاکید و صدای رسا در اخبار پخش کنند ...
آفرین به جهان نیوز این خبر رو زودتر از همه خبرگزاری ها اعلام کردید
فارض
سخنرانى ضد صهيونيستى كدومه مرد حسابى؟ اگه اينطور باشه كه شما ميگى پس اين سياست بايد ادامه داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
بعضي چيزها يكبارش هم ارزش داره. البته ادامه اش هم مهمه ولي اين حرفها را بايد رئيس جمهور ما ميزد كه نزد!
دمش گرم...اگر دین ندارند ازاده اند .جهان نیوز یاد بگیر دینت رو تقویت کن
.....
من از این خانم به عنوان یک ایرانی تشکر می کنم
هومن
Iran, Islamic Republic of
ترکونده
خیلی خوشحال و ذوق زده شدم. احسنت بر این گونه سخن راندن.
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت خانم رییس جمهور.
پیمان
United States
البته شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در کشور ما فیلتر است و ما نتوانستیم از صحبت های ایشان استفاده کنیم.
اي ول به آبجي فرناندز، ما كه دو دوره است نتونستيم از حق مظلومين تو سازمان ملل دفاع كنيم ولو در حد سمبليك ....
چرا صدا و سیمای ما سکوت کرده؟ عجیبه!
حمید
Australia
سلام
بایدچرخ زندگیش بچرخد البته با کلید
عجیب !!!
من از دیروز دارم اخبار همه کانال های صدا و سیما را چهار چشمی نگاه می کنم و گوش می دهم ولی ... وای بر ما ... صدا و سیمای ما خوابه یا خودش رو به خواب زده، اصلا هیچی از این مواضع صحبت نکرد ... شاید می ترسه آقای روحانی و دولت ناراحت بشن!!!!!
آیا کسی این خبر را در خبرگزاریهای داخلی دیده؟
Iran, Islamic Republic of
آفرین
سخنان خوبی داشتی
Iran, Islamic Republic of
ایشان باید هم، چنین حرف بزند. مثل بعضی ها نان و نمک آمریکا و انگلیس را نخورده که نمک گیرشان شود.
نکته جالب اینه که نطق روسای جمهور آرژانتین، برزیل و مکزیک در محاکمه آمریکا و حمایت از سوریه و حزب الله و از اون طرف نطق هتاکانه کامرون علیه ایران نشان می دهد که :
دوستان آن مرد همه مردِ مرد هستند
و دوستان این مرد، نامرد کامل تشریف دارند
فارض
مامان چاوز رو فراموش كردى!
اینرحرفا حرفاییه که اقای روحانی باید میزدو نزد
نه از فلسطین گفت نه از غزه
نه از وحشیگریه امریکا گفت نه اسراییل
نمیدونم چرا حتی جواب یاوه گویی های انگلیسو نداد..
واقعا چرا سکوت کرد
یعنی صندلیو قدرت انقد ارزش داره
حبیب
باید به این زن گفت: خانم خیلی آقایی! بلکه خیلی مردی. چون خیلی ها هستند خود را حقوقدان!!!میدانند ولی بلد نیستند و جرات ندارند ازحقوق ملت خودشان و حتی حیثیت خودشان دفاع کنند.
حسام
آقای روحانی روحیه انقلابی به این میگن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این خبر منبع مشخصی ندارد و ظاهرا به این شدتی هم که گزارش شده نبوده. مشخص نیست چطور خبرگزاری ایرنا و صدا و سیما که در سازمان ملل خبرنگار دارند هیچ مطلبی در این باره گزارش نکرده اند.
فقط با مراجعه به متن کامل سخنرانی می شود مطالب بالا را تایید کرد که الحمدلله هیچ سایت خبری ایران چنین توانایی ندارد!
بنده خدا
Finland
ميشه منبع خبر رو هم بذارين؟
مگر راجع به توافق با ايران جهت تحقيقات براي انفجار آميا صحبت نكرد؟ گفت منتظر جواب ايران براي انجام تعهداتش است. واقعاً كار شرم آوري ميكنين.
بابا ای ول...باورم نمیشد چنین چیزی رو از زبون یک زن آرژانتینی بشنوم....این شجاعته وسیاست مدار باید شجاع باشه.... برعکس بعضی ها!!!
ميناب
Iran, Islamic Republic of
مطمئنيد ايبن سخنراني ... نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدمهدی یکتایی
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر و عاقبت ما را ختم بخیر کند. چه خونها داده شد از صدر اسلام تا امروز بجهت اینکه ما آزاده اندیش باشیم و از حق دفاع کنیم حتی اگر به ضررمون باشد ولی ندای آزاد اندیشی و دفاع قاطع از حق و حقیقت از زبان رییس جمهور ما خارج نشد که نشد. خدایا تا کی منتظر امام عزیزمون باشیم خدا تحمل این شرایط برای ما سخته چه برسد برای ایشان....
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
بالاخره درسال جاری ، سازمان ملل یه مرد به خودش دید...
علی رحمانی
دمش گرم
کاش مسئولین ایران نیز در سازمان ملل اینگونه سخرانی می کردند
احسان
قابل توجه دولتمردان ما.
ای سرهنگ (کا ش ما هم یک سرهنگ را فرستاده بودیم سازما ن ملل)
بابا یارو سرهنگه
سرهنگ بازی در آورده
Iran, Islamic Republic of
میشه فیلمشو بزارین.
United Kingdom
جالب !!!خبر های شما همیشه تک!!!!!چون فقط شما اعلامش می کنید و در هیچ خبر گزاری دنیا پیداش نمی کنید!!
Iran, Islamic Republic of
يك موضوع جالبه در كشوري كه در پشت پرده اش مسائل ديگري است و روابط گسترده اي با غرب دارد اما رئيس جمهمورش مي تواند آزادانه حرفها و عقايدش را بگويد نه مثل رئيس جمهور ما كه همه چيز را بايد از قبل هماهنگ كند!
مهدی
نییییییییییم کیللللللللو باش ولی مرد باش
نسرین
Iran, Islamic Republic of
روحانی یاد بگیره ...
زارع قراملكي
United Kingdom
آزاده، آزاده است دين، مذهب و كشور نمي‌شناسد مرد و زن هم ندارد.
اميد است بخاطر دفاع از مظلومان و خون‌هاي ريخته شده خداوند عاقبت بخيرش كند.
Iran, Islamic Republic of
رسانه هاي غربي كه دم از آزادي بيان ميزنند بارديگر نشان دادند هربياني آزاد نيست مگر به مذاق استكبار خوش آيد. درود بر حقگويان عالم.
مش قربونعلی
Norway
آقا این حرفا صحت نداره. آبروی خودتونو نذارید پای یه خبر ناقص.
خب خودتون دانلود کنید گوش بدید. مومنان خدا
نظر قبلیم را هم که تایید نکردید.
Iran, Islamic Republic of
حرف دل ما و همه انقلابیون را زد خدا کمکش کنه
رضا
دمش گممممممم
این درک حقیقت حاصل تلاش احمدی نژاده
...
آفرین به این خانم که دیگه دنبال خوش حال کردن غربی ها و آمریکایی ها نبود...!کاش روحانی به جای کامرون با این خانم دیدار کرده بود.و ای کاش..........
صادق
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این شیر زن مرد تر از شیوخ حوزه خلیج فارس وسران کشورهای غربی.