پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

اعتراف اوباما : ما شکنجه کرده ایم

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 373141
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با اذعان به این مسئله که آمریکا افرادی را شکنجه کرده است، پذیرفت که آمریکا بعد از حملات یازدهم سپتامبر کارهایی بر خلاف انسانیت انجام داده است.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به یک گزارش پارلمانی درباره شیوه های بازجویی که بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، مورد استفاده قرار گرفته است و قرار است به زودی از طبقه بندی خارج شود، گفت « ما اشخاصی را شکنجه کرده ایم ».

اوباما در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید افزود « وقتی که ما از برخی تکنیک های بازجویی هجومی استفاده کردیم، تکنیک هایی که من آنها را به منزله شکنجه تلقی می کنم و هر انسان شرافتمندی باید آنها را شکنجه تلقی کند، ما از خط عبور کردیم ».

بعد از حملات ۱۱ سپتامبر سیا ده ها نفر از افراد مظنون به داشتن ارتباط با القاعده را بازداشت کرد و از تکنیک های بازجویی قهری استفاده کرد. این شیوه ها عبارت بودند از محروم کردن از خواب، برهنه کردن زندانی یا فرو بردن سر مظنونان داخل آب.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *