پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سوءاستفاده BBC از یک کمپین

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 383645
شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی مدعی شد که کمپین ۶ کارگردان ایرانی تحت عنوان «نه به عدم توافق هسته‌ای»، نشان‌گر رشد نگرانی از ادامه تحریم‌ها در ایران است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمپین ۶ کارگردان ایرانی که این روزها تحت عنوان «نه به عدم توافق هسته‌ای» مطرح شده است، فضای مناسبی برای برخی رسانه‌های غربی فراهم آورده تا مدعی نگرانی ایرانیان از ادامه تحریم‌های یک‌جانبه غرب شوند. یکی از این رسانه‌های غربی، طبق معمول بی‌بی‌سی است.

بنابراین گزارش، بی‌بی‌سی در این گزارش ضمن نام بردن از کارگردان‌های ایرانی مزبور، آنها را کسانی دانسته که عموما فیلم‌هایشان در ایران مجوز پخش نمی‌گیرند اما جایزه‌های معتبر بین‌المللی دریافت می‌کنند.

به نوشته بی‌بی‌سی، «خبرنگار ما می‌گوید که این کمپین – که به نظر می‌رسد مورد حمایت وزارت خارجه ایران است – انعکاس‌دهنده «بی‌قراری رو به رشد» در میان بسیاری از ایرانی‌هاست که می‌ترسند تحریم‌های گزنده بین‌المللی ادامه یافته و حتی در صورت عدم حصول توافق تا ۲۴ نوامبر، تشدید شوند.»

گزارش بی‌بی‌سی در حالی منتشر می‌شود که وزارت امور خارجه دولت یازدهم روز گذشته از این کمپین تمجید به عمل آورد.

مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ همچنان در حال ادامه است و آخرین دور آن در نیویورک برگزار شد. این که چه توافقاتی در نیویورک حاصل شده، به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *