جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رواج مصرف هورمون‌حیوانی در ورزشکاران

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 387740
مربی و داور بین‌المللی بدنسازی با اشاره به اینکه دوپینگ گریبانگیر همه ورزش‌ها حتی برخی شطرنج بازها شده است، زیرا اعتقاد دارند با دوپینگ در بازی حالت تهاجمی ایجاد می‌شود، نسبت به مصرف هورمون‌های‌حیوانی در بین ورزشکاران هشدار داد.
به گزارش جهان؛ اکبر خزایی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص عوارض مواد نیروزا اظهار داشت: ما بارها از طریق رسانه‌ها تذکرات لازم را دادیم و به عوارض این داروها از قبیل رشد سلول‌های سرطانی در افرادیکه سرطان نهفته در بدن دارند, چرب شدن و اختلال در کار کبد, مشکلات کلیوی و پروستات, عقیمی‌های موقت و گاهی طولانی مدت, آکنه و جوش‌های پوستی, بیماری‌های روانی و.... اشاره کردیم و به نظر می‌رسد اطلاع رسانی به اندازه کافی صورت نمی‌پذیرد و برنامه‌های پُربیننده با توجه به عوارض این داروها باید به این موضوع مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: مثلاً آقای عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ تقریباً به تمام موضوعات اشاره داشته است، جز پدیده شوم دوپینگ؛ که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این موضوع حساس بپردازد, زیرا دوپینگ گریبانگیر همه ورزش‌ها حتی برخی شطرنج بازها هم شده است، زیرا اعتقاد دارند با دوپینگ در بازی حالت تهاجمی و جنگ ایجاد می‌شود.

خرایی بیان کرد: گاهی هم برخی ورزشکاران که نتایج رضایت بخشی را به‌دست نمی‌آورند به سمت مصرف هورمون‌های‌حیوانی گرایش پیدا می‌کنند که عارضه آنها خیلی بیشتر از نوع انسانی است، زیرا سازگاری آنها برای بدن و اندام‌های حیوان است و نه انسان, مثلاً مانند این است غذای بین انسان و حیوان تغییر کند در حالیکه غذایی هر کدام مشخص و مجزاست.

این پژوهشگر و نویسنده علوم ورزشی خاطرنشان کرد: قدرت و نتایجی که با مصرف داروها به‌دست می‌آید با قطع مصرف سریعاً از دست می‌رود و در این زمان عوارضی که در فوق اشاره کردیم بروز می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *