پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۵
وداع با عمار؛

رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت الله مهدوی کنی نماز اقامه کردند

+ فیلم اقامه نماز و تشییع در تهران و حرم حضرت عبدالعظیم
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 387443
پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری که دقایقی قبل وارد حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شده بود، پس از تشییع بر روی دستان مردم به خاک سپرده شد.
رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت الله مهدوی کنی نماز اقامه کردند
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در مراسم تشییع پیکر عالم مجاهد و پارسا آیت الله مهدوی کنی(رضوان الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند.

در این مراسم که با حضور پر شور مردم قدرشناس، روسای قوا و مسئولان لشکری و کشوری و در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر آن یار صدیق و صمیمی انقلاب نماز اقامه کردند.


به همین مناسبت مجلس یادبودی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز شنبه ۳ آبان ماه از ساعت ۱۵.۳۰ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


همچنین به نوشته تسنیم،‌ آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئولان کشوری و لشکری، اعضای بیت مکرم مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و سایر اقشار مردم در این مراسم حضور داشتند.



پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی تشییع شد


در ادامه، مراسم تشییع پیکر مطهر مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی در تهران بر دستان اقشار مختلف مردم از خیان انقلاب به سمت خیابان حافظ تشییع شد.

سپس پیکر ایشان پیش از برای برگزاری مراسم تدفین در صحن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تشییع و به خاک سپرده شد.


براساس وصیت آیت‌الله مهدوی کنی، پیکر این عالم مجاهد بین حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزاده حمزه ابن موسی‌الکاظم (ع) در کنار مضجع نورانی روحانی مبارز مرحوم ملاعلی کنی در خاک آرام گرفت.

در این مراسم سران سه قوه، مسئولان کشوری و لشکری، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

شب گذشته نیز مراسم وداع با مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی دلم میخواست که ماهم میرفتیم
هادی
روحش شاد.
عمار دیگری پرکشید
روحش شاد
خداوند رحمتشان کند
روحش شاد و یادش گرامیباد