جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وضعیت ذخیره آب در ۱۶۵ سد کشور

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 457940
۵۵ درصد کل مخازن سدهای کشور کمتر از ۴۰ درصد آب دارند و تنها در ۱۱ سد از جمله میجران ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پُرشدگی وجود دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، با نگاهی به وضعیت پُرشدگی سدهای کشور در پایان آبان ماه از مجموع ۱۶۵ سد بزرگ کشور، ۹۸ سد که ۵۵ درصد از ظرفیت کل مخازن سدهای کشور را به خود اختصاص داده‌اند، در زمان حاضر کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود آب دارند.

از سدهای مهم در این دسته می‌توان به سدهای استقلال در هرمزگان، لار در استان تهران، ۱۵ خرداد در استان مرکزی، کرخه در خوزستان، زاینده‌رود در اصفهان و سد ارس در آذربایجان شرقی اشاره کرد. براساس این گزارش، ۱۹ سد کشور نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد پُرشدگی دارند که از این سدها می‌توان به سدهای تهم، دز، شهید قنبری، طرق و طالقان اشاره کرد.

همچنین میزان پُرشدگی ۲۵ سد کشور بین ۵۰ تا ۷۰ درصد است که در این فهرست می‌توان نام سدهای لتیان، سهند، کوثر و شیرین‌دره مشاهده کرد. در سطح پُرشدگی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد نیز ۱۲ سد گزارش شده که سدهای البرز، مقدس اردبیلی، آیدوغموش و سبلان در این دسته قرار دارند.

براساس این گزارش، هم‌ اکنون ۱۱ سد کشور بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پُرشدگی دارند که نام سدهای میجران، جگین، ایلام و آزاد در این میان دیده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *