جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

شمخانی: ایران بدنبال استیلا برعراق نیست

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۱
کد مطلب: 417845
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: عربستان به یمن حمله نکرد بلکه تجاوز کرد اما قطعا هیچ توفیقی در این زمینه بدست نخواهد آورد.
هدف ایران استقلال عراق است/سعودی هیچ توفیقی در یمن کسب نمی کند
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه مراسم بزرگداشت شهیدان حکیم و صدر در جمع خبرنگاران گفت: ایران به دنبال استیلای بر عراق نیست و همه تلاشش را مصروف استقلال و پیشرفت این کشور می کند.

وی افزود: زمان صدام هسته اولیه سپاه بدر عراق در ایران گذاشته شد و اکنون نیز این مجموعه بیشترین خدمت را به عراق می کند اما حمایت های ایران تنها برای موفقیت و پیشرفت ملت عراق و استقلال این کشور است.

شمخانی به آزادسازی تکریت توسط ارتش و نیروهای مردمی عراق اشاره کرد و گفت: وحدت گروهها و قومیت های مختلف در عراق ضامن موفقیت این کشور است و قطعا عراق از لوث وجود داعش و تکفیری ها پاک خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت حمله عربستان به یمن و پیش بینی آینده آن گفت: عربستان به یمن حمله نکرد بلکه تجاوز کرد اما قطعا هیچ توفیقی در این زمینه بدست نخواهد آورد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: سعودی ها از وحدت ایجاد شده میان ملت ها و برخی کشورهای منطقه احساس نگرانی کرده و به خیال خود با این تجاوز به دنبال از بین بردن این وحدت و به شکست کشیدن آن هستند که موفق نخواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این اتشی است که اقای یونسی بر پا کرد و حالا باید دیگران ان را خاموش کنند .