جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

اشک مصنوعی ایرانی وارد بازار می‌شود

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب: 431146
مدیرعامل شرکت سینادارو از ورود گسترده اشک مصنوعی تولید داخل کشور و ۳۰ درصد ارزان‌تر نسبت به خارجی در بازار دارویی کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدحسن واصفی در حاشیه افتتاح خط تولید اشک مصنوعی (قطره استریل چشمی یک بار مصرف ۰.۵ میلی) اظهار کرد: این قطره استریل چشمی که در گذشته به صورت وارداتی بود، در داخل کشورمان تولید شده است و توزیع گسترده آن نیز در بازار دارویی ایران با ۳۳ درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی صورت می‌پذیرد.

وی درباره مصرف این قطر استریل چشمی عنوان کرد: بیشترین مصرف این قطره چشمی بعد از عمل جراحی چشم و همچنین برای افرادی به کار می‌رود که بسیار در مقابل کامپیوتر و تلویزیون خیره می‌شوند و در نهایت برای سالمندان و کسانی که بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، مورد استفاده است.

مدیرعامل شرکت سینادارو با بیان اینکه در حال حاضر توانایی تولید دوسوم نیاز کشور این قطره استریل وجود دارد و امسال فقط یک‌سوم آن واردات می‌شود گفت: امیدواریم در سال‌های آینده کل نیاز کشور به اشک مصنوعی را تولید کنیم و در نهایت برای صادرات این قطره استریل چشمی نیز حتما برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

واصفی خاطرنشان کرد: هر واحد اشک مصنوعی تولید داخل ۳۰۰ تومان قیمت دارد در حالی که مشابه خارجی آن هزینه‌ای برابر ۴۰۰ تومان است و هنوز هم این قطره استریل چشمی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است.

به گزارش تسنیم، اشک مصنوعی (قطره استریل چشمی یک بار مصرف) در بسته‌های ۵۰ ویالی تولید می‌شود که برای نخستین‌بار در کشورمان این قطره استریل چشمی با همت متخصصان داخلی تولید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در همین موقع که اخبار می خوندم گفتم من که چند سال ایرانی می خرم اتفاقا جلو کامپیوتر بود گفتم شاید تولید کارخانه دیگر است دیدم باز هم ساخت سینا دارو هست