پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گزارش کمیته‌حقیقت‌یاب سفراشتون به‌تهران

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 355240
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سایست خارجی مجلس از تصویب نشدن طرح اصلاح مقررات مالی، انضباطی و استخدامی وزارت امور خارجه در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر،‌ سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری نشست امروز (سه شنبه ۲۶ فروردین ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در این جلسه، محمدصالح جوکار رئیس هیأت حقیقت‌یاب دیدار اشتون با تعدادی از اصحاب فتنه، به ارائه گزارش مستندی از بررسی‌ها و تحقیقات هیأت تا این لحظه و نیز اتفاقاتی که با حضور اشتون در اصفهان رخ داد، پرداخت که در نهایت مقرر شد گزارش این قضیه به صورت مکتوب به کمیسیون داده شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش محمدرضا محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فعالیت‌های این کمیته در ارتباط با موضوع گروگان گرفته شدن مرزبان‌ها، علت وقوع این رویداد و روند اتفاقات بعدی آن ارائه کرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز لایحه اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی به بحث گذاشته شد. در ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است که: مشمولان دیپلمی که حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تأیید وزارت‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند، پذیرفته شوند، تا زمانی که وفق تبصره (۱) ماده ۳۳ به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند؛ مشروط به این که دارای غیبت غیر موجه نباشند. این معافیت برای هر مقطع فقط یک بار داده می‌شود.

به گفته نقوی حسینی در لایحه پیشنهادی دولت آمده که: عبارت «یا خارج از» در ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی اصلاحی مصوب ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۹۰ حذف شود.

وی با بیان اینکه این لایحه پس از رأی‌گیری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به تصویب رسید، تأکید کرد: بر اساس این مصوبه کمیسیون، معافیت تحصیلی به دانشجویان پذیرفته شده در کلیه مقاطع دانشگاه‌های داخل داده می‌شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه در این جلسه لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه که در کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز تصویب شده بود به رأی گذاشته شد و به تصویب کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز این کمیسیون، همچنین طرح اصلاح تبصره (۱) ماده ۳۴ مقررات تشکیلاتی، استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امور خارجه به بحث گذاشته شد، تصریح کرد: طی طرح مذکور اختیار تصمیم‌گیری در مورد تشکیلات و امور استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امور خارجه به هیأت وزیران داده می‌شود که با توجه به درخواست اعضای کمیسیون مبنی بر بررسی بیشتر این موضوع در کمیته سیاست خارجی مجلس، این طرح به کمیته مربوط ارجاع داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *