جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش دمشق به ایجادمنطقه حائل درسوریه

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 385940
وزارت خارجه سوریه تلاش دولت ترکیه به منظور ایجاد منطقه حائل در خاک این کشور را نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانست و اعلام کرد دمشق ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه را نمی‌پذیرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در خاک این کشور نقض آشکار منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل است.

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه «دمشق به هیچ وجه ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه را تحت هر بهانه‌ای که باشد، نمی‌پذیرد» اعلام کرد که سوریه با مشورت‌ و رایزنی‌های لازم با دوستان خود، اقدامات و تدابیر لازم جهت حفظ حاکمیت سوریه را اتخاذ خواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد، دولت ترکیه وظیفه حمایت سیاسی، نظامی، لوجستیکی، آموزش، تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی و تسهیل عبور و مرور تروریست‌هایی را بر عهده داشت که به ۸۳ کشور وابسته بودند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است، حمایت ترکیه از تروریست‌ها سبب شده است که این کشور پایگاه اصلی تروریسمی باشد که به عراق و سوریه حمله می‌کند و سایر کشورهای منطقه را هدف قرار می‌دهد.

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه توطئه شهر «عین العرب» نیز برهان آشکاری بر روابط موجود و محکم میان آنکارا و گروهک تروریستی داعش است، ادامه داد: ملت سوریه که با ایستادگی خود و جانفشانی‌های ارتش با کشتار و نابودی مقابله می‌کند، حق دارد که آینده خود را تعیین کند و به هیچ کس اجازه نخواهد داد که در امور داخلی‌اش دخالت کند.

به گفته وزارت خارجه، ملت سوریه مصمم است از حاکمیت خود دفاع و با طرح‌های مقابله کند که تمامیت ارضی و اتحاد ملت را هدف قرار می‌دهد.

دولت ترکیه نیز مدتی است که ایجاد منطقه حائل را به عنوان شرطی برای مشارکت در ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه با گروهک تروریستی مطرح کرده است.

این ائتلاف از چندی پیش حملات نمایشی خود علیه داعش را آغاز کرده است، ولی تحلیل‌گران بر این باورند که نمی‌توان بر ائتلافی که آمریکا برای مبارزه با «داعش» تشکیل داده، نام ائتلاف را گذاشت، و این ائتلاف نمایشی هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *