سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

شرط و شروط صنایع شیر برای دولت

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 378245
مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه اینکه صنعت شیر کشور تاکنون هیچگونه تعهدی برای خرید شیر خام به قیمت ۱۴۴۰ تومان نداده است، گفت: در صورت خرید شیر خام به قیمت ۱۴۴۰ تومان، دولت باید با افزایش قیمت ۳۵ درصدی فراورده‌های لبنی موافقت کند که تنها با ۱۵ درصد آن موافقت شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین چمنی در پاسخ به ادعای رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران تهران مبنی بر تخلف کارخانجات لبنی در قیمت خرید شیر خام گفت: تخلف در مقابل تعهد و بخاطر عدم انجام آن رخ می دهد.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه صنعت شیر کشور تاکنون هیچگونه تعهدی برای خرید شیر خام به قیمت ادعایی دوستان نداده است که تخلفی را مرتکب شده باشد، افزود: متاسفانه چندین بار این ادعا به اشتباه در رسانه ها مطرح شده است.

وی افزود: تصمیم گیری در مورد قیمت شیر خام باید با لحاظ کردن منافع همه طرفهای ذی نفع از جمله دامداران، صنایع تبدیلی و با توجه به آثار تغییر قیمت در قیمت فراورده های لبنی انجام گیرد.

چمنی با بیان اینکه در تصمیم ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت شیر خام نظر صنایع تبدیلی لحاظ نشده است، اظهار داشت: در صورت خرید شیر خام به قیمت ۱۴۴۰ تومان، دولت باید با افزایش قیمت ۳۵ درصدی فراورده‌های لبنی موافقت کند که تنها با ۱۵ درصد آن موافقت شده است.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران تصریح کرد: این میزان افزایش قیمت تنها پاسخگوی افزایش هزینه های تولید ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ست و تغییر قیمت شیر خام در آن لحاظ نشده است. از سوی دیگر صنایع لبنی معتقدند که مردم قدرت خرید فراورده ها در صورت افزایش ۳۵ درصدی قیمت ها را ندارند واز این رو با این افزایش قیمت مخالف است.

وی افزود: در شرایطی که صنعت شیر کشور با برخوردهای غیر منصفانه و نسنجیده بخشی از بازارهای داخلی وصادراتی را از دست داده است، حفظ قیمت موجود شیر خام نیز بسیار مشکل است و کسانی که این مشکل را بوجود آورده اند باید خود نسبت به حل آن اقدام کنند.

چمنی با تاکید بر اینکه انجمن صنایع لبنی بارها اعلام کرده است که اگر بین قیمت تمام شده شیر خام با قیمت خرید صنایع تبدیلی اختلافی وجود دارد باید توسط دولت این اختلاف جبران شود وبارسنگین آن به مردم منتقل نشود، بیان کرد: البته رئیس هیات مدیره گاوداران تهران با اعطای یارانه به دامداران مخالف هستند وبا توجه به این نظریه باید تحمل وضعیت موجود را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بعدازخودروسازان نوبت شيرفروشان است كه به دولت دستور صادرفرمايند.خلايق هرچه لايق/