جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقاد العبادی از آمریکا دوستی سیاسیون

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 448049
نخست‌وزیر عراق با استقبال از حملات هوایی مسکو علیه داعش در کشورش گفت که برخی در عراق به گونه‌ای با این همکاری مسکو برخورد می‌کنند که گویی با رئیس‌جمهور آمریکا فامیلند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق طی یک کنفرانس خبری، اعلام کرد که هیچ مشکلی با انجام عملیات هوایی روسیه علیه داعش با هماهنگی بغداد ندارد.

وی گفت: من کمک هر ائتلافی را می‌پذیرم و خود را وارد دعوای آمریکایی‌ها و روس‌ها نخواهم کرد.

به نوشته «السومریه نیوز»، وی با انتقاد از مخالفت برخی طرفها با همکاری عراق و روسیه گفت، برخی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی با «اوباما» فامیل هستند.

وی افزود که در سفرش به نیویورک ۳۰ دیدار با سران و رهبران و مسئولان کشورهای مختلف انجام داده و محور اصلی این دیدارها درخواست کمک از این کشورها برای حمایت از عراق در نبرد با داعش بود؛ و به زودی تأثیر این دیدارها به صورت عملی مشخص خواهد شد.

حیدر العبادی تصریح کرد: حمایت بین المللی بسیار مهم است و ما به دنبال افزایش این حمایتها هستیم. از هرگونه کمک و پشتیبانی از هر طرفی استقبال می‌کنیم، زیرا دنیا باید به عراق به عنوان تنها کشوری که در حال مبارزه با داعش است، کمک کند.

العبادی با ابراز تعجب از موضع گیری برخی طرفها و شخصیتها در قبال همکاری عراق با روسیه ضد داعش گفت: این افراد به گونه ای رفتار می‌کنند که گویی اوباما یکی از نزدیکان آنها است.

پایگاه خبری «شفق نیوز» نیز نوشت: نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دولتش با وجود ملاحظات واشنگتن و گروه‌های سنی عراق، به ائتلاف چهارجانبه عراق، روسیه، ایران و سوریه پایبند است و عراق هیچ مانعی برای دریافت تسلیحات از این ائتلاف چهارجانبه ندارد و از هر طرفی برای مبارزه با داعش، کمک می‌گیرد.

وی افزود: این ائتلاف یک ائتلاف امنیتی و اطلاعاتی است و اگر روسیه بخواهد علیه داعش در عراق نیز عملیات انجام دهد، ما هیچ ملاحظه‌ای نداریم و تنها شرط ما هماهنگی با بغداد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *