چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۴

مژده به کسانی که میخواهند در این دنیا و آن دنیا جزو بندگان خاص خداوند باشند

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 418349
طبق آیات قرآن کریم عده ای در این دنیا به دنبال مال و ثروت هستند و میخواهند دنیای خود را آباد کنند، در عوض این افراد آن دنیای خود را خراب میکنند. اما عده ای هستند که از ابتدا توجه اشان به آن دنیا است، در عوض خداوند هم این دنیا و هم آن دنیا را برایشان آباد میکند.
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
به نام خداوند رحمن و رحیم
 
مژده          مژده
 
مژده به هر کسی که به دنبال فرصتی است تا به خدای خود نزدیکتر شود. ماه رجب آمد و عجب ماه پر خیرو برکتی است این ماه، زیرا که هم مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است و هم آنکه آنقدر ثوابهای مختلف در این ماه نهفته است که هر بنده ای اگر مقداری اهل فکر باشد میداند که با کمی توجه میتواند در این ماه به درجات خود در دنیا و آخرت بیافزاید.
 
طبق آیات قرآن کریم عده ای در این دنیا به دنبال مال و ثروت هستند و میخواهند دنیای خود را آباد کنند، در عوض این افراد آن دنیای خود را خراب میکنند. اما عده ای هستند که از ابتدا توجه اشان به آن دنیا است، در عوض خداوند هم این دنیا و هم آن دنیا را برایشان آباد میکند.
 
آیت الله جوادی آملی میفرمایند:﴿لِلَّذينَ أَحْسَنُوا في هذِهِ الدُّنْيا حَسَنَةٌ: آیه ۱۰ سوره زمر﴾، آنهايي كه در دنيا كار خوب انجام دادند، حسنه دارند؛ خيليها هستند كه در دنيا بهره‌هاي مالي دارند، بهره‌هاي مادي دارند؛ ولي حسنه نيست. ... يك عده مي‌گويند: ﴿رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النّارِ:بقره/۲۰۱)اما بعضيها مي‌گويند خدايا در دنيا به ما بده؛ اما حالا حلال باشد، حرام باشد، حسن عاقبت يا سوء عاقبت داشته باشد، برايشان فرقي نمي‌كند؛ مردان الهي مي‌گويند در دنيا به ما حسنه بده، مال طيّب و طاهر بده كه ما از آن بهره ببريم، از ما هم به ديگران خير برسد، اين مي‌شود حسنه.(تفسیر آیت الله جوادی آملی:۹۳/۷/۲۳)
 
اگر برای شما سوال شده که چرا افرادی که اصلا بویی از دین داری نبرده اند، در این دنیا انقدر زندگی راحت و آرامی دارند؟ به مطالب زیر توجه بفرمایید:
 
در چند جاي قرآن كريم، ذات اقدس الهي فرموده: اينها شما را به شگفتي وادار نكنند، اينها حسنه نيست ... نگوييد حالا فلان شخص كه اهل نماز و روزه نيست، وضع مالي‌ او خوب است.  ﴿فَلا تُعْجِبْكَ أَمْوالُهُمْ وَ لا أَوْلادُهُمْ إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِها فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ كافِرُونَ: اموال و فرزندانشان تو را به شگفت نياورد. جز اين نيست كه خدا میخواهد در زندگى دنيا به وسيله اينها عذابشان كند و جانشان در حال كفر بيرون رود :توبه/۵۵)، اينها همان ابزار بلاي اوست، شما دو روز صبر كن ببين، چه گرفتاري به سراغ او خواهد آمد. پس اين‌‌چنين نيست كه اگر كسي كجراهه رفته و وضع مالی‌ او خوب شد، انسان بگويد اين حسنه دارد.(تفسیر آیت الله جوادی آملی:۹۳/۷/۲۳)

برای اطلاع از اعمال ماه مبارک رجب به این لینک رجوع بفرمایید و بنده را نیز از دعای خیرتان محروم نفرمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من بدبخت میخوام فقط از گناهان اجتناب کنم و موفق نمیشم. به بندگی خاص خدا مشتاقم ولی عزم و همت لازم رو ندارم وگرنه معصیت نمیکردم
پروانه
فقط و فقط به امام حسين متوسل بشيد و از ايشون مدد بخواهيد؛كشتي نجات انشاءلله شما را سوار خواهد كرد
به نام خدا
استاد ارجمندی میفرمود: همینکه انسان ناراحت باشد از اینکه نمیتواند از گناه دوری کند یعنی نفحات الهی به سمتش وزیده شده است، پس باید شاکر بود که چنین حالی دارین زیرا بسیاری از افراد گناه میکنند و به اصطلاح خودمان صلا غمشان نیست. ان شاءالله که خداوند متعال نیز کمک میکند تا همه ی ما بتوانیم از گناه دوری کنیم.
فراموش نکن خداوند ارحم الراحمین است.همین شیطان رانده شده اگر توبه کند راه برگشت دارد...شما که بنده خدایی..یادت نرود خدا ارحم الراحمین است و برای طلب بخشش نیازی نیست دست به سوی هیچکس دراز شود...کسی مهربان تر از خدایت نیست