جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راهکار طیب نیا برای افزایش دریافت مالیات

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 418141
وزیر اقتصاد با اشاره به موفقیت در اقتصاد کلان و برقراری ثبات و آرامش در بازارهای کشور در سال گذشته، گفت:‌ اولویت امسال دستیابی به رشد اقتصادی بالاست که مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی اقتصاد کشور باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی طیب نیا اظهارداشت: ‌براساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای تهیه شد که هدف افزایش تولید،‌ رشد اقتصاد و کاهش وابستگی کشور به فشارها و تکانه هاست.

وزیر اقتصاد گفت: در این جهت ۸ طرح بزرگ در وزارت اقتصاد و دارایی و مشخص بودن شاخص‌های کمی و زمان بندی تعریف شده است و سعی داریم این طرح‌ها را امسال به درجه ای از موفقیت برسانیم.

طیب نیا افزود: نخستین طرح ، بهبود فضای کسب و کار است، زیرا اگر بخواهیم اقتصاد دولتی را به اقتصاد با محوریت بخش خصوصی تبدیل کنیم باید فضای کسب و کار را برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی باز کنیم و این طرح در معاونت اقتصادی وزارتخانه در حال پیگیری است.

وی، پیاده سازی و اجرای طرح جامع مالیاتی را از دیگر برنامه های مهم وزارت اقتصاد در سالجاری بیان کرد و اظهارداشت: براساس این طرح، در شیوه‌های تشخیص و وصول مالیات تغییرات اساسی خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد افزود: در این طرح براساس اطلاعات صحیح درآمد و هزینه مودیان مالیاتی، درآمد مالیاتی را وصول خواهیم کرد.

طیب نیا، مدیریت دارایی های دولت و مدیریت بدهی های دولت را هم از طرح‌های در دستور کار وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: همچنین تکمیل طرح خزانه داری الکترونیک و اتصال برخط خزانه داری کل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی و نظام بانکی کشور از دیگر طرح‌های اولویت دار امسال هستند.

وزیر اقتصاد از ایجاد بستر یکپارچه مبادلات اطلاعات اقتصادی در سالجاری خبرداد و تصریح کرد:‌ هم اکنون اطلاعات اقتصادی در سامانه های مختلفی در کشور ثبت می شود که این سامانه ها از یکدیگر جدا هستند.

وی افزود: در این طرح همه سامانه های اطلاعات اقتصادی یکپارچه سازی خواهند شد تا زمینه مناسب برای مبادله این اطلاعات فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *