پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بدحجابی نوعی سوء تربیت هم هست

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 178148
یکی از استادان حوزه و دانشگاه گفت: قبل از اینکه از مسئله بدحجابی به عنوان یک مرض اجتماعی یاد شود باید به عنوان سوء تربیت از آن یاد کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری قبل از ظهر چهارشنبه در جشنواره حجاب و عفاف زینبی که در محل سازمان ملی جوانان استان قم برگزار شد، در خصوص مسئله حجاب و عفاف و مظاهر بد حجابی در جامعه گفت: قبل از اینکه از این مسئله به عنوان یک مرض اجتماعی یاد شود باید به عنوان سوء تربیت از آن یاد کرد.

وی با بیان اینکه بی‌حجاب‌ها یک نقص تربیتی دارند، یادآور شد: در صورت مشاهده یک بی‌حجاب نباید سریع گفت که این فرد یک مریض اجتماعی یا معاند جمهوری اسلامی است، بلکه این‌ها حیای تربیتشان کم بوده است.

۹۰ درصد افراد بی‌حجاب به لحاظ سوء تربیت گرفتار شدند

ماندگاری اضافه کرد: تنها درصدی از افراد بی‌حجاب مریض هستند که دشمن از آن‌ها استفاده می‌کند که شاید کمتر از ۱۰درصد باشند اما۹۰درصد آن‌ها به لحاظ سوء تربیت گرفتار شدند پس نباید آن‌ها را معاند با خدا و یا هرزه نامید.

نمی‌توان آدم بد حجاب یا بی‌حجاب را بی‌دین نامید

وی با تاکید بر اینکه حجاب یک پرچم و حیا یک اصل است، یادآور شد: اما نمی‌توان آدم بد حجاب یا بی‌حجاب را بی‌دین و یا آدم با حجاب را دیندار بدانیم چرا که گاهی آدم‌های بدحجاب اعتقادات دینی قوی دارند و در مقابل برخی آدم‌های باحجاب گاهی با چادر هم کار خلاف می‌کنند که البته درصد کمی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه در خصوص تعریف حجاب گفت: تا زن و مرد را تعریف نکنیم نمی‌شود حجاب را تعریف کرد و باید توجه داشت که تفاوت زن و مرد با یکدیگر جنسی است نه جنسیتی و این دو از دو جنس متفاوت هستند و این تفاوت باید در مسائل تربیتی در خانواده، مسجد، رسانه‌ها و... گفته شود.

حرمت جایگاه زن در مرحله اول باید توسط خود او حفظ شود

وی زن را مایه آرامش مرد و دارای لطایف بسیار دانست و تصریح کرد: حرمت زیبایی، لطافت و جایگاه زن را در مرحله اول خود زن باید نگه دارد تا در مرحله بعد مردان نگهدار این حرمت باشند.

ماندگاری در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف حجاب اشاره کرد و گفت: ‌ حجاب محدودیت عاقلانه برای مصونیت و آرامش بیشتر است به علاوه حجاب مهربانی به خود و دیگران است، تا ناآرام، آلوده و دچار آتش جهنم نشوند.

وی با بیان اینکه بی‌حیایی آلودگی روحی و روانی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ‌ وقتی آمار بی‌حیایی در جامعه زیاد می‌شود، به تبع آن آمار ناکامی که بالا‌ترین آلودگی روحی و روانی است هم افزایش می‌یابد چون فرد به همه آنچه در بیرون می‌بیند نمی‌تواند برسد.

حجاب مدیریت رفتار دیگران است

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار داشت: حجاب مدیریت رفتار دیگران است و یک فرد با بی‌حجابی و یا حجاب و عفاف خود می‌تواند برخورد دیگران را در مقابل خود کنترل و مدیریت کند.

کم کاری در زمینه تولید فیلم‌های خاص مسئله حجاب و عفاف

وی در پایان با انتقاد از برنامه‌های رسانه ملی گفت: ۳۳سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران می‌گذرد اما با توجه به اینکه از بهترین راه‌های ترویج یک کار یا فرهنگ، نمایش و تصویر است تا چه در حد در سینما و تلویزیون ما فیلمی که خاص مسئله حجاب و عفاف باشد ساخته شده و در این خصوص کم کاری زیادی دیده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *