پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بالاترین مقام صلیب سرخ به ایران می‌‌آید

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 396948
دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، در جریان سفر سه روزه خود به ایران، دیدارهای مختلفی با مسئولان عالی رتبه کشورمان خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، الحاج آمادو گوئیه سی دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در ۳ روز بازدید از جمعیت هلال‌احمر ایران در جریان فعالیت‌ بخش‌های مختلف جمعیت قرار خواهد گرفت و با مسئولان عالیرتبه کشور دیدار خواهد داشت.

الحاج آمادو گوئیه سی، اهل سنگال بوده و نخستین دبیرکل مسلمان فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بوده و پس از انتخاب به عنوان دبیرکل در مرداد ماه امسال، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نخستین مقصد سفرهای غیرعملیاتی خود انتخاب کرده است.

دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران

الحاج آمادو گوئیه سی صبح چهارشنبه در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران با اعلام تمایل برای تجدید دوستی، مودت و تعهد در زمینه همکاری با یکی از مهمترین اعضای فدراسیون، اظهارداشت: هلال احمر ایران از نظر موضوعیت و مشروعیت داشتن در سطح نه فقط در ایران بلکه در جهان نیز شناخته شده بوده و اثبات کردند شریک و همکار خوبی در سطح ملی و محلی است.

وی با اشاره به اینکه این مقبولیت موجب افزایش اعتبار و اعتماد به هلال احمر ایران شده است اذعان کرد: هلال احمر ایران ثابت کرده است فعالیت داوطلبانه با آموزش، رشد علمی و کیفی منافاتی ندارد و این اعتبار موجب شده است تا دولت ایران وظایف سنگینی را در حوزه های کمک های اولیه و امداد و نجات در سطح ملی بر عهده این جمعیت بگذارد.

گوئیه سی با بیان اینکه تجارب هلال احمر ایران نشان داده که می توان استقلال و خودکفایی را در فعالیت های بشر دوستانه ایجاد کرد گفت: درس دیگری که از هلال احمر ایران می توان گرفت این است که اعتبار و مقبولیت به تنهایی کافی نیست بلکه برای کارایی و کارآمدی باید به دنبال رشد علمی تحلیل و بررسی تحولات آینده نیز بود.

وی با ابراز تمایل برای ایجاد زمینه های عمیق برای تقویت فعالیت های میان فدراسیون و هلال احمر ایران اظهار کرد: در چند روز آینده مذاکرات لازم برای انتقال و استفاده از تجارب، منابع و ظرفیت های هلال احمر ایران انجام خواهد شد تا دیگر اعضای فدراسیون نیر از توانمندی های هلال احمر ایران بهره مند شده و از زمینه های گوناگون این توانمندی ها در حوزه آموزش و ظرفیت سازی جمعیت های ملی، سازمانی و لوجستیکی به منظور مشارکت در برنامه های فدراسیون و سایر فعالیت های امدادی بهره مند شوند.

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر ایران باید این تجربیات را به نحوی ثبت و مستند کند تا برای همه جمعیت های ملی قابل استفاده اشد البته همکاری های هلال احمر ایران با فدراسیون در گذشته به شکل خوبی انجام شده که نمونه آن را در زلزله چین شاهد بودیم اما بهتر است این همکاری ها دراز مدت و دائمی باشد.

بازدید از موزه صلح

الحاج آمادو گوئیه سی در بازدید از موزه جمعیت هلال احمر تأکید کرد: در پایان سفر خود یادداشت تفاهم مشترکی با هلال احمر ایران امضا کند تا همکاری ها در حوزه اموزش انتقال دانش، تجارب و فناوری افزایش یابد.

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر تاکید کرد: با این تفاهم نامه امکان استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای هلال احمر ایران در سطح فدراسیون بین المللی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی درباره علت انتخاب ایران به عنوان نخستین سفر غیر عملیاتی خود گفت: هلال احمر ایران توانمندی ها و قابلیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که می تواند همکار خوبی در این زمینه برای فدراسیون باشد.

هدف از سفر به ایران

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، در حاشیه بازدید از بخش های مختلف معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، با اشاره به اینکه هدف اصلی از سفر به ایران بازدید از قوی ترین و قدرتمندترین جمعیت های ملی در سطح فدراسیون بود اظهار کرد: یکی از جلوه های بارز که امروز در جمعیت هلال احمر ایران شاهد بودم احساس قوی غرور و عزت در میان کارکنان و داوطلبان هلال احمر ایران برای انجام کارهای بشر دوستانه بود و این پایه و بنیاد ارزشمندی برای فعالیتهای بشر دوستانه آینده ما است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از جمعیت های دنیا درگیر چالش حفظ داوطلبان خود هستند اظهار کرد: این در حالی است که هلال احمر ایران ظرفیت غنی از دو میلیون داوطلب برای فعالیت های بشر دوستانه دارد و این نمونه ای بارز و قوی از حوزه فعالیتهای هلال احمر ایران است.

گوئیه سی گفت: هلال احمر ایران ثابت کرده که تعهد عواطف انسانی و اعتقاد به کار بنیادی است اما کافی نبوده و باید نیاز به پژوهش و تحقیق در دانش روز را هم به آن اضافه کرد که هلال احمر ایران در این زمینه فعالیت مشهودی داشته است.

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمربا بیان اینکه هلال احمر ایران در زمینه خود کفایی، تأمین منبع و اقلام مورد نیاز، تجهیزات پزشکی دارویی اضطراری و امداد و نجات بسیار فعال بوده است افزود: به همین علت سفر به ایران را برای گسترش فعالیت های بشر دوستانه استفاده از تخصص و امکانات این جمعیت و گسترش فعالیت های فی ما بین انتخاب کردیم.

وی تأکید کرد: مشتاقانه به دنبال فراهم کردن چارچوب های لازم برای عملیاتی کردن تفاهم نامه ها وتوافقاتی که در این ۳روز با جمعیت هلال احمر ایران منعقد می شود هستیم

گوئیه سی اظهار کرد: قطعا همه این توانایی های هلال احمر مستلزم رهبری و مدیریت جامع است هم اکنون شاهدیم که وجاهت هلال ایران مرهون توانایی هایی است که در سطوح مدیریتی داشته و آن را در سطح ملی و بین المللی نیز به نمایش گذاشته است.

بازدید از سازمان جوانان هلال احمر

دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در نخستین سفر غیرعملیاتی خود به ایران، از سازمان جوانان هلال احمر بازدید کرده و با فعالیت‌ها و دستاوردهای سازمان جوانان هلال‌احمر آشنا شد.

الحاج آمادو گوئیه سی پس از استقبال غنچه‌های هلال‌احمر، از نمایشگاه نقاشی‌های منتخب برنامه «نقاشی نقاشی» شبکه پویا ویژه غنچه‌های هلال‌احمر که از سوی معاونت دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر اجرا شده است، بازدید کرد.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر همچنین از نمایشگاه عکس فعالیت‌های سازمان جوانان هلال‌احمر در معاونت‌های مختلف این سازمان بازدید کرد و مجموعه نشریات سازمان به وی معرفی شد.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در این بازدید دستاوردهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران را چشمگیر و ویژه قلمداد کرد.

الحاج گوئیه سی در این باره گفت: رهبری تنها به معنای رهبری سیاسی نیست و رهبری جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌سرخ در همه ابعاد با بی‌طرفی انجام می‌شود و در این میان رهبری جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: با نگاهی به اعضای جوان هلال احمر ایران که در مدارس و دانشگاه ها به نوعی به رهبری فعالیت ها می پردازند، متوجه می شویم این افراد رهبران آینده هستند و می توانند در رهبری آینده جهان نیز تاثیرگذار باشند.

گوئیه سی با اشاره به اهمیت فعالیت های جوانان و الگو برداری از آنها تصریح کرد: آموزش های علمی و مهارتی که در سازمان جوانان هلال احمر ایران ارائه می شود، بسیار ویژه بوده و فدراسیون علاقه مند است تا این برنامه ها و آموزش ها با کشورهای دیگر نیز به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: این اتفاق می تواند فرصتی باشد برای تبادل تجربیات و دانش بین کشورهای عضو فدراسیون در جهت تسریع حرکت فدراسیون بسیار موثر است.

بازدید از موسسه آموزش عالی هلال احمر

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در دیدار از مؤسسه آموزش عالی هلال احمر تأکید کرد: تربیت نیروهای ماهر مرهون ورود منسجم و با برنامه هلال احمر به مباحث آموزشی است.

الحاج آمادو گوئیه سی با اشاره به اینکه بهره گیری از نیروهای آماتور و غیرحرفه ای در حوادث و بلایا مشکلات ثانویه به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: اما خوشبختانه هلال احمر ایران دارای مؤسسه آموزش عالی و از همه مهم تر برنامه آموزشی جامع است، لذا در حوزه تربیت نیروهای حرفه ای و ماهر برای بلایا، منسجم تر وارد عمل شده است.

وی افزود: بهره گیری از دانش در حوزه هلال احمر و استفاده از آن در پیشبرد اهداف جمعیت های ملی بسیار مؤثر خواهد بود.

الحاج سی تأکید کرد: بعلاوه در کنار آموزش و دانش باید به بهره گیری از تکنولوژی های جدید به بروز آنها نیز توجه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *