چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲۸
۷۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

آیا برای یک عمل مستحبی باید هر توهینی بشنویم و زیر بار هر خفتی برویم؟

از حادثه فرودگاه جده نباید به سادگی گذشت
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 416242
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مایل بودم حادثه فرودگاه جده رسانه‌ای نشود، اما حال که رسانه‌ای شده است از مسئولان می‌پرسم آیا لازم است که آبرو و عزت ایران برای یک امر مستحب پایمال شود؟ مسئولان از حقوق و عزت ایران دفاع کنند.
آیا برای یک عمل مستحبی باید هر توهینی بشنویم و زیر بار هر خفتی برویم؟
به گزارش جهان،‌ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: بهترین تشویق، تشویق قرآن کریم است.

وی افزود: حق آبی است که همه موجوادت زمین به آن وابسته هستند و باطل همان کف‌های روی آب هستند که دوامی ندارند و به سرعت از بین می‌روند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هر ملتی که از حق طرفداری کند به سعادت دست پیدا خواهد کرد گفت: کسانی که از باطل پیروی می‌کنند از بین خواهند رفت و از چشم دیگران نیز خواهند افتاد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: مردم باید بدانند که اگر طرفدار حق باشند به طور قطع در چشم مردم عزیز خواهند شد و اگر از باطل پیروی کنند از چشم مردم خواهند افتاد.

وی با اشاره به اینکه حادثه جده نباید رسانه‌ای می‌شد گفت: مایل نبودم این حادثه رسانه‌ای شود اما حال که رسانه‌ای شده است باید در مورد آن صحبت کنم و سئوالی که از مسئولان دارم این است آیا عمره که واجب نیست را باید برویم و زیر بار هر خفتی برویم؟

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از مسئولان سعودی نیز سئوال می‌کنم که اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های جده امنیت وجود خواهد داشت؟ فرودگاه جده یک فرودگاه بین‌المللی است که اگر در آنجا امنیت نباشد به طور قطع مردم ترس خواهند داشت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه از مسئولان دولتی خود نیز می‌پرسم آیا نیاز است که به حج مستحب برویم گفت: آیا لازم است که هر توهینی را بشنویم تا به یک امر مستحب عمل کنیم؟

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب عزت و آبرو را برای مردم خریداری کرده‌اند و این عزت سبب شده است تا ۶ نفر از وزرای خارجه کشورهای مختلف با وزیر خارجه ایران ماه‌ها در مذاکره به سر ببرند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه رسانه‌های خارجی در روز یک خبر از ایران دارند افزود: امیدوارم که این مذاکرات به یک نتیجه برسد و از سوی دیگر این مذاکرات یک نوع آبرو و عزت برای کشور است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: حادثه جده حادثه‌ای نیست که بشود از آن به راحتی گذشت، در برنامه‌هایی که می‌دانیم مایه عزت نیست باید از آن عبور کرد و باید از حق دفاع کنیم تا عزت‌مند شویم.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتي اقتدار ايران تا قبل از اين را با اين دهه اخير مقايسه مي كنم براي عزت از دست رفته ايران تا سرحد مرگ تاسف مي خورم. دل بسي خون به كف آورد ولي ديده بريخت// اله اله كه تلف كرد و كه اندوخته بود/.
خدایا عزت ما رو برگردون
وقتی که عزت یک کشور رو با فتنه و دریوزگی برای برقراری ارتباط با سعودی ها و نشان کردن یک نفر جهت اعزام وی به عربستان و ایجاد رابطه جدید توسط این شخص و وقتی وهابی ها می بینند که اینطور التماس می کنیم مثل امریکا فکر میکنند که تحریم باعث شده پای میز مذاکره بشینیم .
سیروس
فقط تحریم حج عمره چاره کار است
تحریم عربستان -عمره و غیره ندارد -
مرضیه
باید هزینه بدی جانت مالت آبروت رو حاضر برای اسلام تقدیم کنی
محمود
France
چه ربطی داره آقا به بی غیرتی
یعنی باید بی غیرت باشیم در راه اسلام
نه حدیثی داریم نه آیه ای از قران که گفته باشه برای اسلام، اسلام رو قربانی کنیم!
از ونزوئلا کمتر شدیم
از ونزوئلا کمتر هستیم که سفیر عربستان رو اخراج کرد و ما هنوز داریم مماشات می کنیم اینطور عزت ما رو از بین بردن و به یمن حمله کردن و شیعیان را دارن میکشن و بقولی بدنبال این هستیم که باهاشون رابطه رو حسنه تر کنیم و فرستاده براشون بفرستیم تا هم حج انجام بده هم میهمان پادشاه وهابی ها در کاخ هاشون باشه اونم با خانواده
جا داره اون عدم از مردمون تهران که بابت نابودی عزت ایران ریختن خیابونا و شادی کردن و رو اتوبوس رقصیدن، الان هم بابت نابودی غیرت ایران بریزن تو خیابونا و شادی کنن و رو اتوبوس برقصن!
"متأسفیم"
amin
واقعاً هولناکه ، خیلی ناراحت و عصبانی شدم .
واقعا برای بنده سوال است چرا دولت و مردم ما اینقدر از حج رفتن استقبال می کنند. مگر نه اینکه تمام این پول ها صرف و خرج کارهای تروریستی این عرب های ..... که بویی از تمدن و فرهنگ نبرند می شود.
وای بر ما که اسم خودمان را مسلمان میگذاریم.
به خدا قسم در حال حاضر پولی که برای حج باید خرج شود صرف نیازمندان کشور شود هم ثواب آن بیشتر است، هم اینکه این اعراب اینطور وقیح نخواهند شد .


از دولت و مسولین نظام میخواهم با قاطعیت با سفیران و مسئولین عربستانی برخورد کنند. این موضوع بسیار تکان دهنده است به حیثیت و آبروی ایرانی ها بشدت ضربه خورده است .

در آخر سوالی در ذهن من باقی خواهد ماند که آیا پیگیری لازم صورت می گیرد ؟؟؟
مگر اینکه مراجع و مردم کاری کنند. به مسئولین که امیدی نیست. نمی دانم دیگه سعودی ها باید چی کار کنند که عمره را تحریم کنیم.؟! خود مردم باید تحریم کنند.
ما باید بی کفایتی آل سعود را جار بزنیم که حرم امن الهی را نا امن کرده اند..
همین
خب شما مراجع عظام تقلید رفتن به کشور وهابی جنایتکار رو تحریم کنند
برادرم اشتباه شما این است که نجد را با حجاز اشتباه گرفته اید..
باید به سبب این بی کفایتی سعودی ها آنها را از نظر بین الملل اسلامی از صلاحیت حکومت بر حرمین شریفین خلع کرد..
درود بر آیت ا...
حزب اللهی پیرو خط امام و فدایی سید علی خامنه ای حفظه الله
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر؛
به یاد دارم که یک وقتی یک مرد بزرگ و آسمانی بعد از تصویب طرح کاپیتالاسیون و تحقیر ملت ایران به دست آمریکای جهانخوار (همین کدخدای امروز) فریاد برآورد که :" ای علما ... ای رو حانیون... ای مراجع تقلید... ای حوزه های علمیه ... به داد اسلام برسید... اسلام از دست رفت ...."
مرضیه
احسنت
مسلمان بسیار ناراحت
هیهات من الذله
Iran, Islamic Republic of
خدا سایه مراجع را از سر ملت کم نکند
این هم نظر مراجع عزیز ما حالا مردم باید به این نظرات عمل کنند و تا زمانی که خاندان آل سعود هستند به مکه نروند
محمود
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچكریم- این هم عزت پاسپورت ایرانی كه قولش رو داده بودی
م
United Kingdom
خواهشا سر این قضیه حج را تحریم نکنید بهانه شرعی بهتر وجود دارد
Iran, Islamic Republic of
نباید رسانه ای میشد و باید بطور شدیدی با عربستانی ها برخورد میکردند خیلی جای تاسف دارد
چند ساله که من به همین نتیجه آقای مکارم رسیدم ولی اگه این کار اجرایی بشه نون خیلیها آجر میشه
گل گفتی منم مثل شما
به خود خدا قسم پروردگار هم نگفته وقتی همسایه ات برای جهیزیه دخترش مشکل داره باید با شکم سیری بری حج
Romania
ای کاش برای بعضی ها حتی عمل مستحبی بود دوتا از همسایه های ما سوغاتی از حج عمره تعداد زیادی پاسور و اون یکی هم رسیور از سفر زیارتی حج آورده بودند! ایکاش موقع بازگشت این قشر از زائرنماهای محترم هم کمی بازرسی انجام شود
حسین
Netherlands
با تشکر از حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بلحاظ این توجه و التماس دعای خیر برای این حقیر فقیر سراپا تقصیر
یا باید تحریم کرد و نرفت و یا باید رفت و نیرو ها را در آنجا سازمان داد و پشتیمانی کرد. این برتری بزرگی است که ما با ان تعداد بیشمار کفن پوش به آنها وارد می شویم. راه سومی نیست.
یا حق
علیرضا
United States
دلواپسان کجا هستند پس؟؟
نکنه تو صف زیارت عمره هستند؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
دلواپسان نگران مسامحه کاری دولت در خصوص موضوع جده هستند . دلواپس اینکه نکند دولت با دید اغماض به این موضوع بپردازدو تشویش و دلواپس اینکه در برخورد با این مسله کوتاه بیایند.
علیرضا خان؛ دلواپسان، دلواپس احترام پاسپورت ایرانی بودن و هستند که قرار بود برگرده، ولی گویا مرد.
حالا که جوابتو دادم، تو هم جواب بده ببینم تا دیروز دلواپسی رو مسخره میکردید، حالا چطور مدعی و نگران شدید؟ یه سؤال دیگه:
نظرت راجع به پیام تسلیت هاشمی به حکام عربستان و حضور جواد ظریف در مراسم ترحیم ملک عبد الشیطان چیه؟؟؟؟؟
علی
دلواپسان نظام همونایی هستند که نگران برخی از کارهای بی غیرتان هستند.
اونایی که هر روز به بچه های حزب اللهی برچسب دلواپسی میزنند من فکر میکنم یک جو برای دین اسلام و عزت مملکت کاری نکردند .
والا
رضا
واقعا با این تفکر برای شما متاسفم
ﺯﻳﻨﺐ
Romania
ﻣﻦ ﻛﻪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻓﻴﺶ ﻋﻤﺮﻣﻮ ﻛﻪ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﻪ. ﻣﻨﺘﻆﺮ و ﺗﻮﻱ ﻧﻮﺑﺘﻢ ﺭﻭ ﻛﻨﺴﻞ ﻛﻨﻢ ﻭاﻗﻌﺎ ﺭاﺿﻲ ﻧﻴﺴﺘﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ اﻳﺮاﻧﻲ اﻳﻨﻘﺪﺭ ﺗﻮﻫﻴﻦ ﺑﺸﻪ ﻭﭘﻮﻝ ﺗﻮﻱ ﺟﻴﺐ اﻳﻦ ﻭﻫﺎﺑﻴﺎﻱ ﻛﺜﻴﻒ ﺑﺮﻩ
عزت به پاسپورت ایرانی برگشته!
رضا
Romania
دولتی که نمی تونه آب خشک شده هیرمند توسط افغانستان رو به اون برگردونه و یا جلوی این رو بگیره که هر ماه یکبار این کشور کوچیک امارات نگه جزایر سه گانه واس ماس و یا جلوی ترور مرزبانان از طریق پاکستان رو بگیره چطور میتونه به عربستان چیزی بگه؟؟؟!!!
غیرت ایرانیا یعنی هم اینقده؟
این بیشرف هارو باید گردن بزنن....
محمد
از موضع گیری حضرت آیت الله تشکر می کنم

ای کاش سود سرشار حج را با اقتدار دینی و ملی تعویض نمی کردیم

حداقل آزاده و آزاد مرد باشید آقایان متولی حج !!!
حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
ای مسولان عزیز اگر به جای آن دو پسر مظلوم و بی پناه یکی از فرزندان شما بود به همین سادگی از کنار آن می گذشتید ؟
شما را به خدا اینقدر به این حکام وهابی آل سعود باج ندهید . مگر چه حساب خورده ای با آنها داریم . الان اظهر من الشمس است که اینها فقط و فقط در راستای اهداف صهیونیزم حرکت می کنند .
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقا رضا همه چیز که تقصیر دولت نیست
مردم همین الان هم برای رفتن به حج سر و دست می شکنند اگر مردم کمی به غیرت ایرانی بودن خود فکر کنند و از رفتن به حج استقبال نکنند همه چیز درست میشه
پس دولت ....
حسین
واقعا برای من سوال هست چه لزومی داره به حجی بریم که دولت عربستان هزینه های حاصل از آن را که دو برابر بودجه نفت ماست صرف خرید اسلحه و همکاری با رژیم کودک کش صهیونیستی در قتل عام شیعیان و مردم بی گناه فلسطین و یمن میکنه!!!!؟، آیا این کار ما ایرانی ها کمک به جانشینان عمر سعد و ابوسفیان و معاویه و یزید و بنی امیه در نابودی شیعه و مکتب علی نیست؟،... هنوز فراموش نکردیم که امام در زمان حیاتشان سفر حج و کمک به آل سعود برای رسیدن به منافع نامشروعش را حرام اعلام کرده بود
خب حضرت ایت الله حرام اعلام کنید لطفا عمره را
خانم افخم! آقای جواد ظریف! آقای روحانی!
با این موضع گیری های قاطعانه، کشتیدشون! یکم رحم و مروت داشته باشید عربستانی ها هم آدمن، هم دوست آقای هاشمی رفسنجانی رئیس بزرگ. یکم ملایم تر!!
کوروش
اتفاقا بیشترین باج دادن به اعراب در زمان دولت قبلی انجام شد از سفر رئیس جمهور قبلی به امارات گرفته تا حضور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس و نشستن زیر نقشه خلیج .. و ماجرای دیپلمات مست عربستانی در اواخ دولت قبلی انجام شد
mostafa
درود بر مراجع بیدار و بیدارگر شیعه.....درود
آیا نباید دلواپس شد؟
ممانعت عربستان از ورود هواپيمای زائران ايرانی به جده
حدود سيصد زائر عمره که ساعتي پيش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپيمايی جمهوري اسلامي ترک کرده ‌بودند تا به زيارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپيمايی عربستان به اصفهان بازگشتند.
قابل توجه حسن آقا که می‌گفت عزت رو به پاسپورت ایرانی بر می‌گردونیم!!!! چقده هم برگردوندی!
روز به روز عزتمان بیشتر از قبل داره از دست میره!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از كجا كه بار اولشان بوده!؟ اي بسا كه باز هم مواردي وجود داشته كه افشا نشده يا قربانيان از ترس آبرويشان چيزي نگفته اند.
France
وهابيون با خوك هيچ فرقي ندارند. يقينن از خوك هم كثيف ترند. مرگ بر ال سقوط.!!!!!
France
آخه ذلّت تا کی؟ جام زهر اول و دوم، خرابه و ویرانه کردن هلال شیعه از غزه تا یمن و حالا تجاوز به پسربچه های ایران! ما قدیماغیرت داشتیم!
وقتی درآمد حج صرف حمله به یمن بشه اون حج با حکم ثانویه اسلام باید تحریم بشه
United Kingdom
فرض کنید تحریم کردید بعد می خواهید چه کار کنید؟ حج واجب را هم می خواهید تحریم کنید؟هر کار و هر سیاستی که قرار است فردای عقب نشینی از عمره انجام شود، همین امروز دنبال شود.حد اقل هشدار رسمی وزارت خارجه به شهروندان ایرانی سراسر جهان که به علت نا امنی به عربستان مسافرت نکنند کمترین در خواست است
سلام بر علماء بزرگوار و نمایندگان عزیز مجلس
درست است که باید قاطعانه و سریع با این عمل شنیع و زشت عربستان برخورد شود ولی مواظب باشیم هیجانی و زود تصمیم نگیریم
چرا که خواسته دل اونها اینه که شیعیان و مخصوصا ایرانی ها کمتر به عربستان بروند تا تفکر شیعه کمتر ننتشر بشه و در عوض اونها بتونند براحتی تفکر افراطی خودشون رو به نام اسلام منتشر کنند ... فتاملوا .....
امیر
United States
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید- معبود همینجاست بیایید بیایید!!
عباس
اگر یادتون باشه چند سال پیش هم یکی از کارمندای سفارت عربستان مست تو خیابون تهران زد بود به یک بنده خدایی جالبه تو کشور خودمون هم به خودمون بی احترامی کردن مسئولا جوابشونو ندادن شد این نمیدونم اون اقایون دلواپسی که راه به راه تجمع دارن از در مجلس گرفته تا سفارتا چرا تجمعی واسه این جریانات عربستان نمیگیرن ایا این دلواپسی ندارددددددددد
اتفاقا بیشترین مماشات و کوتاهی در روابط با اعراب در دولت قبل انجام شد تا از سفر رئیس جمهور قبلی به امارات گرفته تا حضور رئیس جمهوری قبلی در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس و نشستن زیر نقشه خلیج (...)و نیز ماجرای دیپلمات مست عربستانی در اواخر دولت قبل به وقوع پیوست
بهترين كار اين است كه يك سال عمره تعطيل شود
آکنده
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم جهان نیوز چه ترس و واهمه ای از گذاشتن این کامنت من داره که چند بار گفته ام ولی بایکوت کرده که در کتابهای فقهی آمده است که اعوان ظلمه بودن حرام است. مگه کمک به ظالم باید چه جوری باشه؟ آیا اینکه پول حج واجب و عمره ما مسلمانان مخصوصا ایرانیها که تو جیب عربستان میره و اون هم باهاش اسلحه میخره و با واسطه و بدون واسطه مسلمان و شیعه کشی میکنی کمک به ظالم و حرام نیست؟ تازه الان هم که این جنایت به اونا اضافه شده حیا و غیرت کجا رفته؟
ضمن اداي احترام به مرجع بزرگ اقاي مكارم در خصوص قطع عمره زيارتي شما فتوا دهيد توپ را در زمين ديگران انداختن مناسب نميباشد
Iran, Islamic Republic of
حادثه جده حادثه‌ای نیست که بشود از آن به راحتی گذشت، در برنامه‌هایی که می‌دانیم مایه عزت نیست باید از آن عبور کرد و باید از حق دفاع کنیم تا عزت‌مند شویم.
محزون
با تشکر صمیمانه از ایت ا... مکارم که به زشتی استمرار اعزامها علی رغم این وقاحت شنیع سعودی های مزدورنظر صریح دادند هر چند که برخی از مسئولین هنوز رویایی فکر می کنند
امامی
ممکن است به ذهن برسد که چرا ارزِ اندک و زحمت بسیار برای عمره مستحب بکشیم که حالا در پرتو جنبش بازگرداندن عزت به گذرنامه ایرانی، با انواع و اقسام توهین حتی تعرضات حیثیتی مواجه شویم؟ آیا بهتر نیست که این مستحب را رها کنیم؟ آیا عقب نشینی هسته ای الگویی برای عقب نشینی دینی خواهد شد؟

آ. ارز فدای ارزش: اگر نگران «ارز» هستیم، باید نگران «ارزش» هم بود؛ ارزش های ناب اسلامی و صدور انقلاب اسلامی ایران در فرصت عمره، یکی از بزرگترین برکات عمره است.

ب. اگر عمره را رها کنیم، هتاکی ها به حج منتقل می شود: اگر برای رهایی از هتاکی های سعودی، به جای تحرک بیشتر دولت محترم جمهوری اسلامی ایران، به تعطیلی عمره فکر کنیم؛ هم دشمن گستاخ تر می شود و هم این حربه را برای از بین بردن حضور ایرانیان در حج، به کار می برد؛ پس هر کار قرار است فردای عقب نشینی از عمره انجام شود، همین امروز دنبال شود.

اما چرا حضور عمره گزاران ایرانی و فعالیت مسوولین حج و زیارت و برنامه های ترویجی اسلام ناب در بیشترین ایام سال لازماست؟

عمره اثر بسیار بالایی در معنویت و نشاط دینی جامعه ایران دارد؛ هر فردی که به عمره می رود، مجموعه عظیمی از افراد خانواده، همکاران، دوستان و همسایگان را متوجه شعائر اسلامی می کند و اثر عمیقی نیز بر خود فرد و نزدیکان وی دارد. پول پرداخت شده هم به اندازه پول ده جلسه مشاوره برای رفع اختلافاتی است که اگر اثرات معنوی عمره بر فرد، خانواده و جامعه نباشد، باید پرداخت شود.
اگر ایرانیان در کانون مرکزی جغرافیای جهان حضور نداشته باشند، عربستان برنام های بسیار مخربی و ویرانگری برای زائرین خواهد داشت و ایران به عنوان طلایه دار اسلام ناب و مهمترین مانع گسترش وهابیت، از حوزه اثر گذاری بیشینه به حاشیه می رود.
انزوای ایران اسلامی از نقطه های کانونی تأثیر گذاری، سبب کاهش نقش اسلام ناب در منطقه و جهان خواهد شد.
اگر از عربستان عقب نشینی مذهبی بکنیم، فردا دست نشانده های سعودی اقدام به ربایش شیعیان در عراق و تجاوز به آنان و انتشار فیلم این مسائل می کنند تا زیارت کربلا و نجف و کل عتبات عراق که مستحبی است نیز تعطیل شود.

اگر مصلحتی در تعطیلی موقت عمره یا حج باشد، ولیّ فقیه بر اساس صلاح دید عمل خواهند کرد.
سلام
این اقدام در فاسدترین کشورهای غربی جرم تلقی میشه و شدیدترین محکومیت ها رو داره ولی در کشوری به ظاهر اسلامی چنین جنایتی رخ میده و آب از آب تکون نمیخوره!
دستگاه دیپلماستی دولتم که فقط مسئولیت پرونده هسته ای رو داشته طبیعتا دیگه وقتی برای این کارا نداره!
هرچند با شاهکاری که تو بخش هسته ای داشتن بهتره تو این موارد وارد نشن!
حسين
United States
مردم، شما را به خدا ديگه حج نريد واقعا دارم آتيش مي گيرم
چطور تنباکو را تحریم کردین،حالا رفتن به عمره را تحریم کنین.
...
محمد سوری
آقای رئیس سازمان حج
واقعا من بعنوان یک شهروند و هم نوع از شنیدن این حادثه بشدت ناراحت شدم و سوال من از جنابعالی اینست که اگر شما خودتون پدر یکی از آن دو جوان بودید آیا همینطور و با همین نرمی مسئله را پیگیری می کردید ؟
در زمان صدر اسلام به دختر رسول خدا توی کوچه بی احترامی و دستدرازی کردند و امیرالمومنین ع بخاطر اسلام سکوت کرد . آیا علت سکوت و واکنش جدی این مسئله از سمت کشور ما همین است ؟؟!!!!
آیا ما باید به کشوری که کلید دار کعبه هست در صورتی که به راحتی و در روز روشن شیعیان بی دفاع یمن را قتل عام می کند و با هموطن ما اینکار شنیع و غیر اخلاقی را انجام می دهد باید اینقدر بــــــاج بدهیم و بی تفاوت باشیم
ولله که شما فردای قیامت باید جوابگوی امام زمان و حتی امام راحل باشید زیرا همه عزت و سربلندی که به مردم ایران داد اینطور از دست میرود و شما باز هم اعزام به عمـــــــــره انجام می دهید.
ای کسانی که برای رفتن به حج عجله دارید ویا اینکه حج رفتید اگر یکم فکر کنید متوجه خواهید شد که شما هم در کشتار مردم یمن شریک هستید .
زهرا
United States
درود به غیرتت...
حسین
دکتر حسن روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 :
من عزت و اعتبار را به پاسپورت ایرانی باز میگردانم.
.
.
.
نه تنها عزت و اعتبار به پاسپورت ایرانی باز نگشت بلکه به ایرانیها توسط اعراب جنایت کار سعودی تجاوز شد.
برای هیچ عملی ناید توهین شویم = عربستان باید تحریم شود -سفارت خانه اش باید بسته شود - مردم نباید به عربستان بروند تحت هر عنوانی مسحب وغیره ندارد
بنده 40 روز بعنوان رابط فرهنگی مدینه بودم :
یکی از بدترین اقدامات کشورمان " اعزام دختران دانشجو " مثلا برای عمره مفرده بود.
چقدر ما گفتیم و آقایان نشنیدند که : خدا شاهد است ضرر حضور این دختران جوان در بازارها و چانه زنی و هره و کره و خنده آنان با صورتهای باز و بعضا آرایش کرده چیزی جز گناه ، در بر نداشت...
...جای تآسف بود که برای حضور آنان عربها لحظه شماری می کردند........بیش از این شرم دارم بگویم.
مدیران ما باید قبل از هر طرحی عواقب آن را بسنجند اگر بقول قرآن:
ضرر آن اکبر من نفعهما" است ، از آن کار صرف نظر کنند تا شاهد هتک حرمت ناموسمان نباشیم.
رضا مرادی
Iran, Islamic Republic of
سلام
سالانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه سفر حج مستحبی می شود. امام خمینی(ره) فرمودند به جای حج کشور را آباد کنید.
هم اکنون هم وطن ما در روستاهای جازموریان در استان کرمان و یا سیستان و هرمزگان آب لوله کشی، حمام، بیمارستان و زایشگاه ندارند. آیا خداوند که به سفر مستحبی حج ثواب میدهد، به امور واجب فوق که یاری آن حاجی را می طلبد ثواب نمی دهد؟!
اگر ما این پول سالانه را خرج امور عام المنفعه داخل کشور کنیم پس از 5 سال چنان کشور آباد و مردمی آزاد از فقر و بدبختی خواهیم داشت که همه دنیا خواهند آمد و از جامعه ایران الگو برداری خواهند کرد و با مفاهیم عملی اسلام از نزدیک آشنا خواهند شد. آنوقت است که روح تعالیم اسلامی به دنیا صادرخواهد شد.
مسلمانان، مسلمانان، مسلمانی ز سرگیرید.
التماس دعا
تقصیر خودمان است :

مثلا طرف افتخار می کنه ، میگه :....به اون مکه ای که 20 بار مشرف شدم ....فلان...


یکی نیست بگه فوقش یه دفعه واجب بود
19 بار چرا سرمایه این مملکت را در جیب این وهابیهای از خدا بی خبر ریختی..؟؟؟؟؟؟؟؟!
سازمان حج بایستی از اعزام نوبتهای بعد افراد جلوگیری کند وبس . فقط یکبارحج تمتع چون عمره واجب نیست.