سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

اثرات مخرب قرص‌های ضد بارداری

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 436547
قرص‌های ضد بارداری اثراتی روی خلق و خو، درک احساسات و حالت چهره دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دکتر «کریستف بازین» در مجله بین المللی پزشکی گفت: قرص‌های ضد بارداری در خلق و خوی زنان، تنظیم یا ترکیب مشکلات اثرات منفی می‌گذارد؛ مطالعات اخیر نشان دادند این قرص‌ها اثرات روانی بسیار حساس و مخرب در جاذبه جنسی و حسادتهای شدید در میان زنان نسبت به همسران خود در بردارد؛ این ارتباط سیستماتیک نیست اما می‌توان کاملاً آن را مشاهده کرد.

این مطالعه در دانشگاه لیدن هلند انجام شد و نشان داد قرص ضد بارداری می‌تواند در حالات چهره و احساسات تغییراتی ایجاد کند؛ در این مطالعه از چهره‌های زنانی که از قرص ضد بارداری استفاده می‌کردند تصاویری گرفته شد و تغییرات چهره آنان کاملاً مشاهده شد، علاوه بر این مشخص شد این قرص‌ها باعث تغییر ۵ حس این زنان (شادی، غم و اندوه، ترس، خشم و انزجار) شده است، در واقع دچار افسردگی، عصبانیت، تنفر و انزجار و ترس‌های بی مورد در آنها شده است.

دکتر «بازن» اضافه کرد: می‌دانیم قرص‌های ضد بارداری سطح هورمون خلق و خو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقش حساسی در تغییر رفتاری زنان می‌گذارد، در واقع صفات عمومی زنان را تغییر می‌دهد.

سایت فرانسوی آموزش و جستجو در رابطه با قرص ضد بارداری در مقاله‌ای نوشته است: در مطالعاتی که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد قرص‌های ضدبارداری اثرات مخرب بر روی پوست و چهره زنان دارد؛ علاوه بر این برخی زنان بر اثر مصرف این قرص‌ها مبتلا به اضافه وزن و چاقی شده‌اند که این امر باعث افسردگی آنان شده است.

اولین سایت خبری و بین المللی فرانسوی «لوموند» در ۲۶ ژوئیه سال ۲۰۱۲ در مقاله‌ای نوشته بود: زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کردند به بیماری آکنه مبتلا شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *