جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نقش سازمان های بیمه گر در طرح تحول

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 436745
نایب رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، تحت پوشش قرار دادن ۱۰ میلیون نفر از افراد آسیب پذیر توسط این سازمان در کوتاه ترین زمان ممکن را همگام با طرح تحول سلامت بزرگ ترین شاخص عملکردی دولت دانست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر محمدباقر هوشنگی گفت: ارتقاء و اصلاحات نظام سلامت و طرح بیمه سلامت همگانی، جزء تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت بود که با موفقیت اجرایی و عملیاتی شد و استمرار دارد.

وی افزود: اجرای بهینه طرح تحول سلامت در کشور، نشان از هماهنگی دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد که با همت همه جانبه سازمان های بیمه گر پایه، به ویژه سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان کاری بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت گردید.

نایب رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: تصویب کتاب ارزش نسبی در دولت یازدهم، انگیزه ای شد تا پزشکان کشور رغبت پیدا کنند در بیمارستان های دولتی انجام وظیفه کنند.

وی افزود: تمام پرداخت های سازمان بیمه سلامت ایران در سال گذشته برای افزایش عملکرد مطلوب طرح تحول سلامت به بیمارستانها به صورت علی الحساب صورت گرفت؛ تا این طرح با مشکل برخورد نکند.

نایب رئیس هیات مدیره این سازمان ادامه داد: در این راستا، تمام بیمارستانها نیز به این موضوع اذعان دارند که سازمان های بیمه گر پایه، بسترساز اجرای طرح تحول سلامت بودند.

دکتر هوشنگی با تأکید بر این امر که اظهار نظر در خصوص عدم هماهنگی دو وزارتخانه رفاه و بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت، یک بی انصافی است؛ گفت: همدلی و همزبانی دو وزارتخانه مذکور بر اساس شعار امسال، فرمایشات مقام معظم رهبری و وعده های رئیس جمهوری در زمان انتخابات، بدون هیچ قید و شرط باعث اجرای موفقیت آمیز این طرح عظیم و ملی شد.

وی ضمن اشاره به ارتقاء سرانه بیمه روستایی در سال گذشته از ۲۸ هزار تومان به ۹۵ هزار تومان اذعان داشت: از مهم ترین تاثیرات این عملکرد سازمانی را می توان در مواردی چون ارتقای بسته های خدمت روستاییان، کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش پرداخت به پزشکان خلاصه کرد که از تمهیدات جدی دولت تدبیر و امید برای ارائه بهینه خدمات درمانی به مردم عزیز کشور بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *