پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جئیات قطع درختان توسط شهرداری+تصاویر

شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 162811
عوامل منطقه یک شهرداری تهران که در نخستین ساعات نیمه‌شب گذشته به طور ناگهانی با به همراه داشتن تجهیزات کامل تخریب، وارد محوطه مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شده بودند، به قطع اشجار و از بین بردن کلیه اموال عمومی موجود در این محوطه پرداختند.
جئیات قطع درختان توسط شهرداری+تصاویر
به گزارش آفتاب، حوالی ساعت ١ بامداد روز جمعه ٢٦ فروردین‌ماه، تعداد زیادی از عوامل اجرایی شهرداری منطقه یک تهران با مدیریت مستقیم شهردار این ناحیه، بدون کمترین تذکر و یا اخطار قبلی با دراختیار داشتن تجهیزات کامل تخریب اعم از لودر، بولدوزر، اره برقی و... ضمن ورود غیرقانونی به محوطه پارکینگ مرکز تحقیقات استراتژیک، مبادرت به قطع درختان نورسیده و قدیمی و تخریب همه اموال و امکانات موجود شامل دیوارها و نرده‌کشی‌ها، دوربین‌های حراست، چند دستگاه خودرو سبک دولتی و شخصی و... نمودند.



عوامل شهرداری در این حرکت تاسف‌برانگیز، ضمن تخریب و سرقت اموال عمومی و شخصی اعم از (دیوارها، نرده‌کشی‌ها، کیوسک نگهبانی، دوربین‌های مداربسته حفاظتی، خودروها، کابل‌های برق و روشنایی‌ها و...) به حریم ملکی و مورد بهره‌برداریِ مرکز تحقیقات استراتژیک تعرض نموده و در حین تهدید و توهین و ضرب‌و‌شتم کارکنان حفاظتی این مرکز پژوهشی، برای ایجاد رعب عمومی حتی از فحاشی به سایر افراد حاضر در محل نیز فروگذار نکردند.



بر اساس این گزارش، عوامل شهرداری تهران در ادمه تعرضات خود به پارکینگ و محوطه یک مرکز علمی و تحقیقاتی، در نخستین روزهای موسم رویش و سرسبزی، ده‌ها اصله درخت شکوفا شده در فصل بهار را قطع و تکه‌تکه نموده‌اند و در زمان ارسال این خبر با بکار گرفتن ده‌ها نیروی اجرایی، به سرعت در حال خارج کردن هرگونه اثری از این درختان هستند.



گفتنی است شهروندان و عابرانی که صبح جمعه از مجاورت مرکز تحقیقات استراتژیک در حال تردد بودند، با مشاهده صحنه‌های آزاردهنده قطع درختان و آثار تخریب اموال عمومی و شخصی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و برای شهرداری تهران به خاطر انجام اقداماتی به دور از فرهنگ و مدنیت و چنین شرم‌آور، از سوی عوامل اجرایی آن در منطقه یک، ابراز تاسف می‌کردند.



خبرنگار آفتاب همچنین از حضور ماموران انتظامی در صبح جمعه و هنگام محو آثار تخریب اموال و قطع درختان توسط عومل شهرداری تهران خبر داده است.



همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که محوطه تصرف شده مرکز تحقیقات استراتژیک قرار است برای برج‌سازی در اختیار یکی از نهادها قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *