پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۳

انتقاد شیخ الاسلام از مخالفان ولایتی

مخالفان ولایتی مصالح کشور را به منافع جناحی و حزبی‌شان ترجیح دهند
جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب: 423910
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم که آقای ولایتی دیپلماتی تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل و منطقه و از طرفی نیز فردی مؤثر در حوزه تحکیم روابط جناح‌ها در داخل کشور است.
به گزارش جهان، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به سفر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به کشورهای سوریه و لبنان، این سفر را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: سفر آقای ولایتی به این کشورها و دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، نشان‌دهنده اهمیت دیپلماسی و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه ولایتی دارای سابقه دیپلماسی و فردی تأثیرگذار در عرصه دیپلماسی کشور است، افزود: وی فردی است که نقش خوبی در وحدت بین نیروهای انقلابی نظام داشته و می‌تواند عرصه داخلی و بین‌المللی را به خوبی شناخته و اوضاع را با هوشمندی رصد کند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس یکی از دلایل اهمیت سفر ولایتی به کشورهای سوریه و لبنان را شرایط پیچیده منطقه و به خصوص اوضاع یمن دانست و افزود: زمان و محور مذاکرات آقای ولایتی با مقامات تأثیرگذار این دو کشور به گونه‌ای هوشمندانه انتخاب شده بود که نشان از درک شرایط منطقه از سوی وی دارد.

شیخ‌الاسلام همچنین مواضع ولایتی در موضوع هسته‌ای را که اخیرا منتشر شده است را پخته و سنجیده دانست و اظهار داشت: مواضع وی در همه امور، چه عرصه داخلی و چه عرصه خارجی همواره هوشمندانه بوده که همین مواضع از وی دیپلماتی تأثیرگذار و با نفوذ چه در عرصه منطقه‌ای و چه در عرصه بین‌الملل ساخته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تخریب ولایتی، آن هم در شرایط سفر تأثیرگذار وی به کشورهای سوریه و لبنان، گفت: بهتر است مخالفان وی منافع ملی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را در بیان تخریب‌هایشان علیه افراد مندنظر داشته و مصالح کشور را به منافع جناحی و حزبی‌شان ترجیح دهند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس همچنین در پایان خاطر نشان کرد: بنده معتقدم که آقای ولایتی دیپلماتی تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل و منطقه و از طرفی نیز فردی مؤثر در حوزه تحکیم روابط جناح‌ها در داخل کشور است که باید از ظرفیت این قبیل افراد در بدنه نظام استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته این سفرش خوب بود ولی مواضع ناپخته و غلط و جوسازی ایشان در زمینه هسته ای در زمان انتخابات فراموش نشدنی است.
ما که خیری از ایشان ندیده ایم در انتخابات که ...... و این تیم مذاکره هسته ای هم دست پرورده ایشان است اگر نترسند قرداد ترکمچای دیگری امضاء می کنند
امیر
ولایتی از چشم افتاده