پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گذرگاه رفح دوباره بسته شد

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 387713
رئیس‌جمهور مصر در پی حمله تروریستی مرگبار در سینا در شمال مصر که به کشته شدن ۳۰ نظامی منجر شد، در شمال این شبه‌جزیره حالت فوق‌العاده اعلام کرد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، عصر جمعه در پی کشته شدن ۳۰ سرباز در حمله تروریستی در سینا، در بخش‌هایی از شمال این شبه‌جزیره حالت فوق‌العاده ۳ ماهه اعلام کرد.

السیسی پس از نشست شورای دفاع ملی که پس از این حملات تروریستی برگزار شد، این فرمان را صادر کرد. شرایط فوق‌العاده از بامداد شنبه ساعت ۳ (به وقت محلی) به مدت ۳ ماه آغاز می‌شود و منع تردد از ساعت ۱۵ تا ۵صبح اجرا خواهد شد.

براساس این فرمان رئیس‌جمهور مصر، حالت فوف‌العاده شهر «رفح» در مرز نوار غزه تا غرب شهر «العریش» و نیز مناطق مرکزی شبه‌جزیره سینا را شامل می‌شود. همچنین به موجب این فرمان، ارتش و پلیس تدابیر لازم را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، حفظ امنیت منطقه و محافظت از شهروندان اتخاذ خواهند کرد.

همزمان منابع نظامی مصر، جمعه شب از بسته شدن گذرگاه مرزی رفح از روز شنبه تا اطلاع ثانوی، خبر دادند.

قرار است رئیس‌جمهور مصر، امروز –شنبه- نشستی را با فرماندهان عالی‌رتبه ارتش به منظور اتخاذ تدابیری ویژه و فوری تشکیل دهد.

حمله تروریستی روز جمعه به نظامیان مصر در شبه‌جزیره سینا مرگبارترین حمله از زمان عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور پیشین این کشور در ژوئیه ۲۰۱۳ محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *