پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۱۵

روحانی: باید تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم/ تقدیر از ظریف

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 377615
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در یک ‌سال گذشته با ادامه تحریم‌ها کار را ادامه دادیم، گفت: تحریم تجاوز است و باید تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم.
روحانی: باید تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم/ تقدیر از ظریف
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی گفت: یاد امام خمینی به عنوان راهبر کاروان بزرگ انقلاب و استقلال و آزادی این سرزمین، یاد شهیدانی که با ایثار و انقلاب‌شان، این نهضت به پیروزی رسید و یاد شهیدانی که در هشت سال دفاع مقدس از این میهن و نظام دفاع کردند و یاد همه شهیدان، ایثارگران، جانبازان که در این دوره برای استقلال این نظام تلاش کردند را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: اگر بگوییم شهید رجایی و باهنر از دولتمردان نمونه نه تنها دوران انقلاب بلکه تاریخ انقلاب بودند امری به مبالغه نگفته‌ایم. قبل از انقلاب با این عزیزان آشنا بودم و بعد از انقلاب به دلیل همکاری در مسئولیت‌های مختلف آنان را می‌شناختم و باید بگویم که تا پایان روزهای پرافتخار زندگی‌شان جز تواضع و خضوع مردم‌داری و فداکاری از آنان ندیدم که این امر روز به روز در حال افزایش بود.

روحانی در تشریح ویژگی شهید باهنر و شهید رجایی اظهار داشت: شهید رجایی که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم و پس از آن به عنوان نخست‌وزیر فعالیت می‌کرد با شهید رجایی که در زندان به مبارزه می‌پرداخت هیچ تغییری نکرد چرا که رجایی همان رجایی بود که سراسر زندگیش رجا، پاکی و فداکاری برای این مردم بود.

وی ادامه داد: شهید باهنر نیز فردی بود که به عنوان یک اندیشمند مبارز برای آموزش و پرورش این سرزمین تلاش می‌کرد تا روزی که پیش از انقلاب عضو جامعیت روحانیت مبارز شد و پس از انقلاب که مسئولیت‌های مختلفی را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت باید گفت که هنرمندی در سراسر زندگی این فرد دیده می‌شد و بی‌هنری در عملکرد وی وجود نداشت چرا که بسیار متواضع، متفکر، خوش‌بیان بود که من خاطرات فراوانی را از وی به خاطر دارم.

رئیس‌جمهور کشورمان با ابراز امیدواری از ادامه دادن راه شهیدان انقلاب تصریح کرد:‌ به همه شهدای بزرگی که از روز اول برای این انقلاب تلاش کردند تا شهیدان رجایی و باهنر افتخار می‌کنیم و درود می‌فرستیم و از خدا می‌خواهم راه و مسیر آنها را ادامه داده و از اهداف و آرمان آنان که همانا اهداف و آرمان دولت است پاسداری کنیم.

روحانی تصریح کرد: این جشنواره تجلیل از خدمات برگزیدگان از دستگاه اجرایی است، این برگزیدگان کاملاً نمادین است والا اگر بخواهیم برگزیدگان را در یک فضایی جمع کنیم هم فضای وسیعی می‌خواهد هم زمان زیادی برای تجلیل از آنها باید داشته باشیم.

وی گفت: وقتی می‌گوییم دولت یعنی همه کارکنان؛ مقصود از دولت هیأت دولت یا آن چند نفری که آئین‌نامه تصویب می‌کنند و برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهند و بر کشور نظارت می‌کنند، ‌نیست و همه کسانی که برای مطالبات مردم و خواست مردم برای نظام تلاش می‌کنند همه دستگاه‌ها از قوه مقننه و قضائیه تا نیروهای مسلح و همه کارکنان دولت هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هر کاری در کشور انجام می‌شود آن کار و خدمت تعلق به همه کارکنان دولت دارد، اگر در کنار دولت قوه مقننه نباشد و قانون لازم را در اختیار دولت قرار ندهد برنامه از سوی آنها تصویب نشود و بودجه سالانه را مصوب نکند، چگونه می‌توانیم به مردم خدمت کنیم، اگر دستگاه قضایی در کنار دولت نباشد عدالت را برقرار نکند و در کنار مردم نباشد مگر می‌شود خدمتی را به مردم ارائه کرد.

روحانی گفت: اگر نیروهای مسلح امنیت ملی را برقرار نکنند مگر بدون امنیت ملی و امنیت اجتماعی می‌شود کاری را انجام داد؟ اگر در این جشنواره از سه وزارتخانه تجلیل شد به این معنا نبود که مابقی وزارتخانه‌ها از تلاش و وظیفه خود چیزی را کم گذاشته باشند. همه دستگاه‌ها تلاش و خدمت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت یک بار خاص بر دوش این سه وزارتخانه گذاشتیم برای آرامش در منطقه و برای اینکه صدای ملت رساتر به گوش ملت برسد و از حقوق مردم در صحنه‌های بین‌المللی بهتر دفاع کنیم و ظلم‌هایی که به ناروا به کشور شده را مهار کنیم، رسالت سنگینی را بر دوش سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور قرار دادیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به دلیل ظلم‌ها و تحریم‌هایی که بر ملت ما تحمیل شده بود، در این میدان افسران و سربازان دیپلماسی کشور شب و روز تلاش می‌کنند و کار بزرگ و سنگینی را بر دوش دارند، به آنها خداقوت می‌گوییم که کار بزرگی را تا امروز انجام داده و کار بزرگتر و بار بزرگتری را پیش رو دارند، همه باید آنها را یاری کنیم و به مدد آنها برخیزیم.

روحانی ادامه داد:‌ حمایت مردم و هدایت رهبری بهترین توشه‌ای است که می‌تواند آنها را به نقطه مقصود برساند، ما لحظه‌ای فرصت را در این مسیر تلف نخواهیم کرد و تمام توان خود را به کار می‌گیریم؛ این به این معنی نیست که از تحریم‌ها می‌ترسیم یا نمی‌توانیم بدون تحریم زندگی کنیم، در این چند سال ملت ما با تحریم زندگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم ظلم و تجاوز است و ما باید جلوی این تجاوز بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم و نگذاریم این تحریم بر سر ملت بماند و تکرار شود.

رئیس‌جمهور اظهارداشت: ظریف و معاونان و همکارانش تلاش بسیار خوبی را در این مسیر داشتند و هر جا که لازم بود من شخصاً مسئولیت کار را بر عهده گرفتم و اگر نیاز بوده کمکی انجام دهم مستقیما کمک کردم؛ رئیس‌جمهور شخصا بار این مسئولیت را بر دوش گرفته و تا پایان هم بر دوش می‌گیرد.

روحانی تاکید کرد: ما به لطف حق امیدواریم می‌دانیم حمایت مردم همواره ادامه خواهد داشت و می‌دانیم رهبر دلسوز انقلاب تا رسیدن به هدف نهایی در کنار این حرکت خواهد بود و از راهنمایی‌های ایشان استفاده خواهیم کرد.



روحانی در ادامه سخنان خود به معضل سلامت و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت اشاره و اضافه‌کرد: به راستی مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد مشکلاتی سخت است که تأثیر درمان و امید درمان نقش بسیاری برای درمان بیمار در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: پیامبر در یکی از احادیث خود می‌فرمایند همه چیز پیر می‌شود اما امید به زندگی و طول حیات در دل باقی می‌ماند، بنابراین همانطوری که یک جوان امید به زندگی دارد، در یک فرد پیر نیز این امر وجود دارد و این دعای معروف که می‌گوید خدا کند که دست و پا گیر کسی نشویم بر همین امر استوار است.

روحانی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه درمان و سلامت برای افراد وجود داشت، تصریح کرد: اگر سختی‌های بیماری با مشکلات در این حوزه همراه شوند شرایط سختی برای فرد به همراه می‌آورند که گاهی فرد مجبور می‌شود تمام پس‌انداز خود را صرف امور درمانی خود کند که وظیفه انسانی است که این بار مالی از دوش مردم برداشته شود.



وی ادامه داد: پزشکان و مسئولان اجرایی می‌توانند در کاهش بار معنوی این امر به مردم کمک کنند، اما در حوزه مالی باید دولت مدیریت این امر را در دست بگیرد تا بیماران در این حوزه به مشکل برنخورند و به آنان فشار وارد نشود، هر چند همه کاهش بار مالی این امر به تخصیص بودجه و اعتبار برنمی‌گردد بلکه باید این امر مدیریت شود.

روحانی با اشاره به عملکرد مثبت وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: آقای هاشمی با اصرار من به دولت آمد و جزو وزرایی بود که پس از سه بار درخواست من توانستیم وی را برای پذیرش این مسئولیت راضی کنیم تا وی این مسئولیت را بر دوش بگیرد، چرا که طرح سنگینی بود که وی و همه همکاران وی اعم از پرستاران و پزشکان تلاش کردند تا بتوانیم گامی را در این حوزه برداریم.

روحانی با ابراز امیدواری از ادامه این راه در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: برخی از مردم در ابتدای این طرح باور نمی‌کردند و برخی از شدت خوشحالی اشک می‌ریختند، بنابراین لبخند یک بیمار و یک فرد برای همه ما بس است چرا که خدمت به مردم در پیشگاه خداوند اجری والا دارد.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه اگر یک فرد در روز کاری خود اقدامی فراتر از وظیفه خود انجام دهد، شب که بخواهد سر بر بالین بگذارد وجدان راحت‌تری خواهد داشت و خدا کند که همه خادمان و کارکنان در پایان یک روز این چنین خوشحالی را تجربه کنند، چرا که همه این خوشحالی پول و بودجه نیست.

روحانی با بیان اینکه همه باید به وظایف خود در این حوزه به درستی عمل کنند، خاطرنشان کرد: خدا نکند کارمندی در حوزه عملکرد خود مراجعه‌کننده‌ای را اذیت کرده که این فرد باید در یوم‌الحسرت جوابگوی عملکرد خود باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه باید همه باور کنیم که این کشور مال ملت ایران و پول بیت‌المال متعلق به همه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ما خادم ملت ایران هستیم که این امر را نه تنها در گفتار بلکه باید در عمل نشان دهیم و همه باید نسبت به این امر توجه کنند چرا که این جشنواره‌ها به پایان خواهد رسید اما همه باید روزی در محضر خداوند درباره عملکرد خود جواب پس دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث انرژی از یک طرف دنیا فروش نفت ما را تحریم کرده بود که هنوز هم ما در آن شرایط قرار داریم، از طرف دیگر، ظرفیت‌های تولید نیز پایین آمده بود (گفته بودند حال که ما نمی‌توانیم نفت بفروشیم چه دلیلی دارد ظرفیت تولید بالا باشد).

روحانی افزود: مشکل دیگری که وجود داشت این بود که منابع مشترک انرژی ما را نیز دیگران می‌بردند ما هم تماشا می‌کردیم که البته هنوز هم آن مشکلات وجود دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه لازم بود برای حل این مشکل چند اقدام فوری انجام گیرد، گفت: اولین کار این بود که ما بتوانیم نفت‌مان را سالم بفروشیم نه اینکه به آقایی بدهیم تا نفت را بفروشد و پول آن را بردارد و بعد نفهمیم ۲.۶۰۰ میلیارد دلار پول مردم کجاست. البته قوه قضائیه دارد این قضیه را دنبال می‌کند و آن آقا هم در زندان است و البته ما امیدواریم آن پول به بیت‌المال برگردد.



روحانی ادامه داد: مهم این بود که ما نفت را بفروشیم بیش از حدی که قدرت‌های استکباری بر ما تحمیل کرده بودند و البته حساب‌شده و معلوم بفروشیم که در این زمینه قدم‌های خوبی برداشتیم و بذرها افشانده شده است که انشاءالله شکوفا می‌شود.



رئیس‌جمهور گفت: اقدام دیگر ما افزایش ظرفیت تولید بود که باید ما بتوانیم نفت را تولید کنیم و بفروشیم. در کنار آن، ما باید می‌توانستیم در منابع مشترک سرمایه‌گذاری کنیم. ما در زمستان سال گذشته می‌دیدیم که به خاطر سرما چهره جناب زنگنه (وزیر نفت) هم گرفته می‌شد چرا که می‌ترسید گاز به خانه‌های مردم نرسد. این مشکلی که دولت با آن مواجه شد،‌ به همین خاطر بر آن شدیم تا گاز به مقدار لازم تولید کنیم تا دغدغه زمستان را نداشته باشیم.

روحانی با اشاره به لزوم تولید صد میلیون مترمکعب گاز گفت: البته آقای زنگنه می‌گوید تولید این مقدار گاز تا پایان سال است که ما قبول نداریم و باید تا اول زمستان ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در تولید اضافه شود که امیدواریم در سال ۹۴ نیز ۱۰۰ میلیون دیگر اضافه شود.

وی افزود: در زمینه نفت نیز در چاه‌های نفت دکل‌ها اضافه شده است، در مسئله بنزین نیز اقدام خوبی انجام شده است که مشاهده می‌کنیم هوای تهران و همه شهرهای بزرگ که در آن بنزین یورو چهار مصرف می‌شد تغییر کرده البته نمی‌خواهم بگویم سالم شده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما خادم کل ملت ایران هستیم و در این خصوص یک بام و دو هوا نمی‌شود. از اینکه شب انتخابات همه مردم را صدا می‌زنید باید در همه روزها اینگونه باشد. نمی‌شود شب انتخابات کل ملت را دعوت کنیم و وقتی انتخابات تمام شد بگوییم ما هستیم و یک قبیله. این برخلاف عدالت، قانون اساسی، توصیه‌های امام و رهبری است.

روحانی با اشاره به گزارشی که اعلام کرده بود حدود ۴ میلیون کارمند داریم، گفت: در این گزارش آمده بود که در ۸ سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر استخدام شدند آن هم در چارچوب قانونی این کار انجام شده بود، البته ما هر چه این عدد کمتر شود و هر چه تخلف آن پایین بیاید خوشحال می‌شویم.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به همه دولتی‌ها و کارمندان دولت اظهار داشت:‌خواهش من از شما این است که اگر کسی امروز،‌دیروز و یا در گذشته به حقوق مردم تخلف و تعدی کرده است تلاش کنید با محاسبات قانونی آن را به دست عدالت بسپارید و هر زمانی این تخلف انجام شد باید در چارچوب قانون عمل کنیم.

وی اضافه کرد: البته راه حل نهایی برای کمتر شدن تخلفات این است که دولت الکترونیک باشد و ارتباط مردم با کارمندان دولت به حداقل برسد باید از فناوری‌های مختلف استفاده کنیم تا با رابطه مردم را با کارمندان کم کنیم هر چه ارتباط بیشتر باشد مشکلات بیشتر است.

روحانی ادامه داد: باید محیط اداری سالمی داشته باشیم و با سلامت به مردم خدمات بدهیم راه ما باید راه شهید باهنر، رجایی و حتی بالاتر از آن راه امیرالمومنین(ع) و پیامبر اسلام (ص) باشد.

وی در خاتمه اظهار داشت:‌ آنچه که امروز انجام شد یک کار نمادین بود و از همه کارمندان و وزارتخانه‌ها و از همه دولت و کسانی که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب روحانی آیا واقعا کارمندان جزء دولتیان هستند پس چرا حقوق یک کارمند با حداکثر سواد بایستی کمتر از مدیر کل نه هم در یک تناسب مناسب بلکه کمتراز ده برابر و یا حقوق کارمندان در وزارتخانه های متفاوت باهم تا چندین برابر کمتر یابیشتر باشد پس فقط عده ای از کارمندان جزء دولتیان هستند و بس و هیچ وقت موضوع یکسانی سازی یا همان خدمات کشوری قابل اجرا نیست و یا یک سری افراد خاص به عنوان کارمند نمونه معرفی می شوند البته این موضوع فقط مختص به دولت شما نیست
معجزه هزاره سوم و پاکترین دولت و آقای عدالت هم نتوانست این تبعیض را بردارد که بدتر هم شد
تحصن بزرگ در برابر وزارت نفت
هم اکنون تحصن باور نکردنی ای توسط نخبگان قبول نشده آزمون استخدامی در برابر وزارت نفت در حال برگزاری است!!!
علی
این شیخ قبلن گفته بود دیوار تحریم ترک برداشته
ولی این تحریم جدید از کجا در اومد
دیوار تحریم هرروز بلند تر میشه بعد این ر.یس جمهور با ادب ما میگه ترک برداشته
دكتور باسباد
متاسفانه در دوره قبل هم شما بعنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي مسئول پرونده بوديدكه تاسيسات هسته اي را به تعطيلي كشانديد؟! و همان سياست توسط شما دنبال مي شود . بر خلاف گفته و اميدوارهاي شما تحريم ها كه ترك برنداشت هيچ ! تحريم جديد هم عليرغم مذاكره مشتاقانه شما با كدخدا همچنان توسط كدخدا اعمال شده است كه اخرين اين ان ديروز اعلام شد ؟!
متخصص تعليق
متاسفانه در دوره قبل هم شما بعنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي مسئول پرونده بوديدكه تاسيسات هسته اي را به تعطيلي كشانديد؟! و همان سياست توسط شما دنبال مي شود . بر خلاف گفته و اميدوارهاي شما تحريم ها كه ترك برنداشت هيچ ! تحريم جديد هم عليرغم مذاكره مشتاقانه شما با كدخدا همچنان توسط كدخدا اعمال شده است كه اخرين اين ان ديروز اعلام شد ؟!
ازادی و ازادگی
جناب رییس جمهور :
با دادن همه ی سرمایه های این ملت می خواید تحریمها رو بر دارید و تجاوزگران رو سر جاشون بنشونید؟
با لبخند زدن و مجیز گویی اوبا ما میخواید اینکارو کنید؟
با کوچیک کردن ما و ملت ما میخواید دیوار تحریمها رو کوتاه کنید؟؟؟؟؟؟؟
ایران و ایرانی شرفشو عزتشو ابروشو با هیچ چیزی معاوضه نمیکنه...............
United States
لابد بابت تحریم های دیروز آمریکا از ظریف قدردانی کرد!!
متین
بابت محکوم شدن به پرداخت غرامت در پرونده کرسنت هم از زنگنه تقدیر شد!!!!!!!!!!
آره انصافا وزیر بهداشت حقش بود ازش تقدیر بشه ولی از زنگنه واسه چی تقدیر شد؟ زنگنه که حتی حاضر نیست در مورد کرسنت توضیح بده
Iran, Islamic Republic of
واقعا که بجز آقای هاشمی وزیر بهداشت اون دونفر دیگه یعنی ظریف و زنگنه نه تنها قابل تقدیر نیستند بلکه فقط خسارت به بار آورده اند یکی در خصوص عزت ملی و دیگری کرسنت و اتات اویل و غیره و ذلک.......
Iran, Islamic Republic of
اولاً با این ظریف و لبخندهای او و با این نگاه سیاست خارجی شما اینها بیشتر بلوف است تا واقعیت. .. سرجایشان می نشانیم!!! شما و این حرفها ؟ نگید امریکا ناراحت می شه سیب زمینی را گرون می کنه؟؟!!
دوم فرمودند رجایی و باهنر واقعاً متواضع و مردمی بودند ، فکر کنم شکست نفسی می فرمایید چون هیچ کس مثل شما با متانت و فروتن و و متواضع نیست بویژه با اوباما که فرمودید فردی است مودب و با هوش . البته ممکن است گاهی به ملت خودتان توهین بکنید و آنها را به جهنم دعوت بفرمایید یا بیسواد و جیره خوار و ترسو بزدل و بخوانید ولی مهم نیست چون مملکت مال شماست هر طور می خواهید می توانید بگویید و عمل کنید .
Iran, Islamic Republic of
چرا ازاون طرف هر چقدر تحریم میشیم از این طرف تقدیر میشه کسی هست جواب بده
هست اما تو گوش شنیدن نداری
اشتباهی مثبت زدم