چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

حفاظت گلزار شهدا توسط نگهبانان شهرداری

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 397316
شهرداری تهران اقدام به حذف دژبان ارتش از حفاظت گلزار شهدا بهشت زهرا (س) و جایگزین نمودن آن با نیروهای حراست شهرداری تهران نمود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه شهدای ایران؛ پس از آنکه ساماندهی (تخریب) قبور شهدا با دستور روشن مقام معظم رهبری در خصوص حفظ ظاهر گلزار های شهدا متوقف شد، شهرداری تهران اقدام به حذف دژبان ارتش از حفاظت گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و جایگزین نمودن آن با نیروهای حراست شهرداری تهران نمود.

ساماندهی (تخریب) قبور شهدا
به دستان شهردار تهران

بنا براین گزارش یک منبع موثق که نخواست نامش فاش شود گفت: حفاظت از بهشت زهرا (س)به ویژه گلزار شهدا بر عهده دژبان ارتش بود که طی تفاهم نامه ای با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه موضوع حراست و حفاظت از گلزار شهدا توسط دژبان ارتش انجام می شد.

سرقت از حجله های شهدا

در این میان مسئله مهم گلزار شهدا سرقت هایی بود که توسط برخی افراد سودجو از حجله های شهدا انجام می شد.

حفاظت از گلزار شهدا در زمان سروان وکیلی که مسئولیت حفاظت از گلزار شهدا را بر عهده داشت با ۲۰۰ سرباز ارتش روند رو به بهبودی گرفت تا جایی که از میزان سرقت ها کاسته شد و بعد از رفتن وی ، سروان حسنی جایگزین او شد که به دلایلی چون کمبود امکانات میزان سرقت ها افزایش پیدا کرد.

شکایت خانواده شهدا به قوه قضائیه

خانواده های شهدا که یادگارهای فرزندان شهیدشان را در حجله ها گذاشته بودند بعد از مدتی نسبت به این سرقت های انجام شده معترض شدند و وقتی هیچ مسئولی در سازمان بهشت زهرا(س) پاسخگو نبود در نامه ای به دادستان کشور از موضوع سرقت حجله های شهدا شکایت کردند.

۸۰۰ میلیون! هزینه ماهیانه نگهبانان شهرداری در بهشت زهرا(س)

این منبع موثق خاطر نشان کرد: به دلایلی نامعلوم شهرداری قرار شد نیروی انتظامی را جایگزین دژبان ارتش در حفاظت از گلزار های شهدا نماید که به یکباره این مسئولین با تفاهم نامه ای به مبلغ ماهیانه ۸۰۰ میلیوون تومان به حراست شهرداری واگذار شد. در حال حاضر صرفا نگهبانان شهرداری حافظ گلزار های شهدا و بهشت زهرا (س) شده اند و دژبان بهشت زهرا(س) در حال تخلیه کامل مدوده استحفاظی خود هستند تا با بازگشت اکبر توکلی رئیس سازمان بهشت زهرا(س) از سفر کربلا به طور کامل تحویل داده شود.

ایستگاه نگهبانی دژبان ارتش در بهشت زهرا که تخلیه شده است




مستقر شدن نگهبانان شهرداری در سازمان بهشت زهرا(س)

خانواده شهدا طومار می نویسند

همچنین شنیده شده است، با توجه به افزایش سرقت ها و دزدیدن اموال و حجله های شهدا و در برخی موارد حتی سرقت حجله های آلومینیومی قبور شهدا خانواده های شهدا معترض شده و در صدد جمع آوری طومار و ارائه به مقام معظم رهبری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *