پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

علت اهمیت دعا برای مظلومان

پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 384815
آیت‌الله بهجت(ره) مکرر می‌فرمود: برای رفع ظلم از مؤمنین دعا کنید و الا همان ظلم بر سر شما خواهد آمد. ببینید دعا نکردن چقدر سختی به دنبال خواهد داشت! اگر برای این مظلومین دعا نکنی همان جنایت‌ها در حق تو خواهد آمد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان درباره «اهمیت دعا برای مظلومان منطقه» به بیان برخی نکات در دانشگاه تهران پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌‌آید:

یا بن الحسن! ما داریم دق می‌کنیم آقا! دشمن دوباره دارد می‌آید کربلا،‌ دوباره آتش آورده‌اند خیمه‌ها را آتش بزنند. دشمن‌ها آمده‌اند می‌خواهند دوباره بدن‌ها را روی خاک بیندازند! اسبهایشان را نعل تازه زده‌اند. جلوی چشم ما... خدایا!‌ ما مضطرّیم...

یکی از اقدامات مهم برای ظهور،‌ یکی از گام‌های اساسی برای تغییر نهایی اوضاع عالم و رفع ظلم، گامی است که همه ما الان می‌توانیم برداریم و معمولاً برنمی‌داریم.

دعا برای فرج یکی از مهمترین اقدامات برای نزدیک شدن ظهور است. دعا برای رفع ظلم از مظلومان عالم یکی از مهمترین عوامل برای مقدمه‌سازی ظهور حضرت است.

در این مدتی که تروریست‌ها به جان مؤمنین افتاده‌اند، در چند جلسه دعا شرکت کرده‌اید؟

شما در این چند شبی که تروریست‌ها به جان مؤمنین افتاده‌اند و برای خراب کردن حرم حسین(ع)‌ به سوی کربلا حرکت کرده‌اند، در چند جلسه دعا شرکت کرده‌اید؟ چند مجلس دعا در تهران تشکیل شده است؟

می‌دانید چرا ما جلسه دعا برگزار نمی‌کنیم؟ چون ما خودمان را آدم حساب نمی‌کنیم. کسی که خودش را آدم حساب کند، به درِ خانه خدا می‌رود و می‌گوید: «من می‌روم از خدا می‌خواهم که خداوند رزمندگان را کمک کند».

کجایند کسانی که خودشان را آدم حساب کنند و بروند در خانه خدا برای مظلومینِ سربریده دعا کنند؟

خداوند متعال می‌فرماید: «اُدْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُمْ»؛‌ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را(غافر/۶۰)‌ در همین آیه -نه در آیه بعد-‌ فرمود: «إِنَّ الَّذینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی‏ سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرین»؛‌ کسانی که از خواندن من استکبار بورزند، و از تمنا کردن و گدایی درِ خانة من تکبر کنند، آنان را با خواری به جهنم خواهم برد -اگر دیگران را به صورت عادی به جهنم می‌برم- این هم برخورد تند و خشن و غضبناک پروردگار با کسانی است که دعا نمی‌کنند. در واقع خداوند می‌فرماید: من به تو گفته‌ام دعا کن‌، تا اجابت کنم. ولی تو شانه خودت را بالا می‌اندازی و می‌روی! خُب این تکبر است! می‌خواهی خدای خودت را خُرد کنی؟! می‌خواهی خودت را بی‌نیاز نشان بدهی؟!

دعا کن؛ نظر تو مهم است!

دعا کن! تو آدم حساب شده‌ای! نظر تو مهم است! با نگاه تو، و با تمنای تو، عالم تغییر خواهد کرد!

دعا نکنی، فرج به تأخیر می‌افتد. دوباره کربلا با خاک یکسان خواهد شد. دعا کنی،‌ فرج نزدیک خواهد شد و دشمنان از کربلا دور خواهند شد.

برای رفع ظلم از مؤمنین دعا کنید و الا همان ظلم بر سر شما خواهد آمد.

آقای بهجت(ره) مکرر می‌فرمودند: «برای رفع ظلم از مؤمنین دعا کنید و الا همان ظلم بر سر شما خواهد آمد.» ببینید دعا نکردن چقدر سختی به دنبال خواهد داشت! اگر برای این مظلومین دعا نکنی همان جنایت‌ها در حق تو خواهد شد و آن موقع،‌ کسی به داد تو نخواهد رسید.

حق است خدا نسبت به بنده‌ای که اهل دعا نیست، ‌غضبناک شود.

شما در این چند شبی که تروریست‌ها به جان مؤمنین افتاده‌اند،‌ در چند جلسه دعا شرکت کرده‌اید؟ چند مجلس دعا در تهران تشکیل شده است؟

دعا کن! تو آدم حساب شده‌ای! نظر تو مهم است. با نگاه تو و با تمنای تو عالم تغییر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *