شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

بیت‌المال تاب و تحمل ریخت و پاش را ندارد

جمعه ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 184312
رئیس دفتر مقام معظم رهبری بهره‌مندی حداقل از بیت‌المال مسلمین را از ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: بیت‌المال تاب و تحمل ریخت و پاش را ندارد آن هم در شرایطی که افرادی در جامعه در تامین احتیاجات اولیه خود مانده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اقبال مردم به ماه مبارک رمضان را چشمگیر عنوان و اظهار داشت: عمران و آبادانی بدون معنویت اهمیتی نداشته و سرانجام آن پوچی است همچنان‌که غرب هم‌اکنون به این نقطه رسیده و گرفتار آبادانی بدون معنویت است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اگر به دین و اعتقادات مردم لطمه‌ای وارد شود، نظام اسلامی مشمول است که رهبر معظم نسبت به این موضوع به شدت حساسیت دارند.
وی در ادامه با شمردن برخی ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی بر اساس روایات وارده، اظهارداشت: آنچه کشور بیش از هر چیزی به آن نیاز دارد، کار زیاد است و از این‌رو نخستین وظیفه کارگزاران کار زیاد در راستای استقلال کشور و خدمت به مردم است.
محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در گذشته ما حتی برای تعمیر یک لامپ نیم‌سوخته رادارهای‌مان متکی به بیگانگان بودیم، افزود: این در حالی است که ما هم‌اینک در صنایع نظامی پیشرفته حرف اول را در منطقه می‌زنیم و این به برکت انقلابی اسلامی است.
وی ادامه داد: ما هم‌اینک از قدرتمندترین نیرو و تجهیزات نظامی در سپاه و ارتش برخوردار هستیم که اگر این‌گونه نبود تاکنون دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی را از پا در آورده بودند.
این مقام مسئول تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا تاکید و حساسیت خاصی بر کادرسازی و تقویت نیروهای نظامی دارند و یک روز در هفته وقت ایشان به نیروهای مسلح و مسائل مختلف آنان اختصاص دارد.
محمدی گلپایگانی افزود: اداره جامعه و خدمت به مردم نیاز به کوشش و تلاش دارد.
به گفته وی در شرایط فعلی که جمهوری اسلامی در تحریم اقتصادی قرار دارد این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.
رئیس دفتر معظم رهبری بهره‌مندی حداقل از بیت‌المال مسلمین را دیگر ویژگی کارگزاران نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: بیت‌المال تاب و تحمل ریخت و پاش را ندارد آن هم در شرایطی که افرادی در جامعه در تامین احتیاجات اولیه خود مانده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات آیت‌الله ناصری نماینده سابق ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در طول ۲۴ سال فعالیت در این استان را قابل تقدیر دانست و گفت: مصلای بزرگ امام خمینی(ره) که همچون ستاره‌ای در مرکز این استان می‌درخشد، از خدمات ماندگار آیت‌الله ناصری است.
محمدی گلپایگانی مسئولیت آیت‌الله ناصری را در کسوت نمایندگی مقام معظم رهبری در یزد سنگین توصیف کرد و افزود: یزد بعد از خدمت آیت‌الله صدوقی نیازمند چنین چهره‌ای بود.
وی نماینده جدید ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری را شخصیتی روشن عنوان کرد و گفت: مردم گلپایگان از تغییر امام جمعه‌‌شان مضطرب هستند چراکه حجت‌الاسلام نکونام در آن شهر بسیار تلاش کرده و برنامه‌های ارزنده‌ای داشتند و با کوله‌باری از تجربیات مفید به چهارمحال و بختیاری آمده‌اند.
محمدی گلپایگانی ساده‌زیستی و تواضع را از جمله ویژگی‌های امام جمعه جدید شهرکرد برشمرد و افزود: آقای نکونام در پاسخ به درخواست برای پذیرش امامت جمعه شهرکرد گفتند من به هیچ جا دلبستگی ندارم و به دنبال ادای تکلیف هستم که چنین روحیه‌ای قابل ستایش است.
وی از امضای طومارهای متعدد از سوی مردم گلپایگان برای ماندن حجت‌‌الاسلام نکونام در آن شهر خبر داد و افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب تصویب کردند که آقای نکونام به چهارمحال و بختیاری بیاید، ایشان بلادرنگ اطاعت کردند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با درخواست از مردم و مسئولان چهارمحال و بختیاری برای کمک و همکاری با نماینده جدید ولی فقیه در این استان، اضافه کرد و گفت: اطمینان دارم که در سفرهای بعدی چهره متبسم مردم را از این انتصاب خواهیم دید.
آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پیش‌ازظهر امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی فاصله دریافت حقوق من با مدیر بالاترم 3تا 4 میلیونه و تازه مدیرم هم از من کمتر کار می کنه !!! بیت المال چه مفهومی داره ؟!