چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ممنوعیت استفاده از پالم لبنیات از امروز

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 381917
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه از امروز اول مهرماه استفاده از روغن گیاهی پالم در محصولات لبنی ممنوع است، گفت: به دلیل افزایش قیمت تمام شده فرآورده‌های لبنی، قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
به گزارش جهان؛ محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت از امروز اول مهرماه استفاده از روغن گیاهی پالم در محصولات لبنی ممنوع است، اظهار داشت: هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص به ما ابلاغ نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید فرآورده‌های لبنی کشور با بیان اینکه این روغن در محصول شیر و ماست استفاده نشده بود و در برخی دیگر از محصولات لبنی به کار می‌رفت، گفت: برخی از واحدهای تولیدی که این کار را با مجوز وزارت بهداشت انجام می‌دادند در غیر این صورت اقدام آنان غیر قانونی بوده است.

اسماعیلی گفت: برخی شرکت‌ها با توجه به اینکه خط تولید خود را برای استفاده از روغن گیاهی مجهز کرده بودند بعد از اقدام وزارت بهداشت با مشکل مواجه شدند و این وزارتخانه باید خسارت آنها را پرداخت کند چون هنوز مجوز آنها باطل نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: البته تولیدکنندگان محصولات لبنی باید در صورت استفاده از روغن گیاهی پالم در محصولات خود آن را روی ظروف محصول درج کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت تمام شده فراورده‌های لنبی، قدرت خرید مردم کاهش یافته است، گفت: حاکمیت باید از لبنیات حمایت کند چون ضامن سلامتی افراد جامعه است.

وی گفت: ‌دولت می‌تواند یارانه شیر را به جای تولیدکننده به مصرف‌کننده بدهد و آن را به صورت بن‌کارت در اختیار مردم قرار دهد.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر دولت هزینه زیادی را به یارانه درمان و سلامت اختصاص داده است در حالی که همواره پیشگیری بهتر از درمان است و مصرف سرانه شیر در کشور ما فاصله زیادی با سایر کشورها دارد.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با اشاره به ابتلای بسیاری از افراد جامعه به بیماری‌های مختلف و مشکلات دهان و دندان گفت: همه این بیماری‌ها ناشی از کمبود مصرف لبنیات است.

این فعال بخش تعاونی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ۲۲ میلیون تن لبنیات در کشور فراهم است، گفت: این در حالی است که هم‌اکنون تنها ۵ میلیون تن از این ظرفیت فعال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *