جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

خالق "صدسال‌تنهایی" در 87سالگی درگذشت

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 355619
«گابریل گارسیا مارکز» نویسنده برجسته کلمبیایی شب گذشته در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
خالق "صدسال‌تنهایی" در 87سالگی درگذشت
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، گابریل گارسیا مارکز نویسنده برنده نوبل ادبیات و خالق رمان ماندگار «صد سال تنهایی» پنج‌شنبه شب در خانه خود در مکزیک بدرور حیات گفت و به شایعاتی که طی ماه‌های گذشته در مورد سلامتی‌اش وجود داشت، پایان داد.

«کریستوبل پرا» ویراستار وی در انتشارات «رندم هاوس» خبر درگذشت این غول ادبیات جهان را تایید کرد. گابو چندی پیش به سبب عفونت ریه در یکی از بیمارستان‌های شهر مکزیکوسیتی بستری شده بود، سرانجام ۱۰ روز پیش از بیمارستان مرخص شد اما خانواده او در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کردند وضعیت سلامتی‌ وی بسیار حساس است.

در سال ۱۹۹۹ بود که خبر رسید نویسنده «پاییز پدرسالار» به سرطان غدد لنفاوی مبتلاست. سال گذشته نیز برادر وی خبر داد «گابو» با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند و از دچار اختلال مشاعر شده است. انتشار این خبر جنجال‌های بسیاری را در رسانه‌های بین‌المللی به پا کرد.

به گزارش نیویورک تایمز،‌ مارکز ۸۷ ساله از حدود سه دهه قبل در مکزیکوسیتی زندگی می‌کرد و در سال‌های اخیر به ندرت در انظار عمومی ظاهر شد.

مهم‌ترین اثر مارکز که در سال ۱۹۸۲ برنده جایزه نوبل ادبیات شد به نام «صدسال تنهایی» در سال ۱۹۶۷ منتشر شد. بیش از ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به ۲۵ زبان ترجمه شده است. از دیگر آثار وی می‌توان به «عشق سال‌های وبا» و «پاییز پدرسالار» اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب عمر کرد
Iran, Islamic Republic of
خاطر دلبرکان غمگین من
Iran, Islamic Republic of
خیلی دوستش داشتم ... خدایش رحمت کند