چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

جایگزین بندر بن سلطان کیست؟

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 355312
بندر بن سلطان با دستور پادشاه عربستان از ریاست دستگاه اطلاعاتی این کشور کنار گذاشته شد.
جایگزین بندر بن سلطان کیست؟
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل ازتلویزیون عربستان نوشت: بندر بن سلطان از سمت ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی برکنار و یوسف الادریسی به این سمت منصوب شد.

بندر بن سلطان ۶۵ ساله در ماه‌های اخیر به دلیل آنچه رسما مشکلات جسمی خوانده شده است، در خارج از کشور به سر می‌برد و تحت عمل جراحی شانه قرار گرفته بود.

بندر پیش از آنکه در ژوئیه سال ۲۰۱۲ به ریاست سازمان امنیت انتخاب شود به مدت ۲۲ سال سفیر عربستان در آمریکا بود.

پیش از این مسئولیت او در حمایت از مخالفان بشار اسد در سوریه برای سرنگونی نظام حاکم بر این کشور به شاهزاده محمد بن نایِف، وزیر کشور سپرده شده بود.

یوسف الادریسی کیست؟

برخلاف "بندر بن سلطان" رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی ، "سپهد یوسف الادریسی" رئیس جدید این سرویس شخصیت مبهمی برای رسانه ها به شمار می رود و خبر در مورد او بسیار کم است.

رئیس جدید سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی به شکل رسمی تنها در نهم آگوست سال ۲۰۱۳ پس از اینکه پادشاه این کشور او را به عنوان معاون رئیس اطلاعات عمومی منصوب شد ، در رسانه ها ظاهر شد.او پس از این پست به معاون رئیس اطلاعاتی عمومی در امور اداری و مالی هم دست یافت.

"سپهبد یوسف الادریسی" نخستین فردی است که از خارج از خاندان حاکم در عربستان سعودی پس از گذشت ۳۸ سال به پست ریاست سرویس اطلاعاتی این کشور دست یافته است. پیش از او "محمد بن عبدالله العیبان" ، "سعید بن عبدالله کردی" و "عمر بن محمود شمس" از خارج از خاندن حاکم به این پست منصوب شده بودند.

پس از این افراد "ترکی الفیصل بن عبدالعزیز ال سعود" ، "نواف بن عبدالعزیز آل سعود" ، "مقرن بن عبدالعزیز آل سعود" و "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز" همگی از خاندان حاکم در عربستان سعودی به عنوان رئیس سرویس اطلاعاتی این کشور منصوب شده بودند.

گفتنی است سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی در سال ۱۹۵۶ تحت عنوان " ریاست اطلاعات عمومی عربستان سعودی" تاسیس شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *