چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
بازی موبایلی «نبرد هور» ساخته شد

رونمایی ازیک بازی پس از بازگشت ۱۷۵ شهید

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 425710
کودک نسل امروز فاصله زیادی با دفاع مقدس دارد؛ با انجام بازی نبرد هور با شهدای غواص، مهارت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات رزمندگان غواص، روش‌های شناسایی و تخریب در عملیات‌های آبی آشنا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، در طول ۸ سال دفاع مقدس، شهدای بی‌شماری برای عزت و سربلندی ایران و حفظ اسلام و مکتب عصمت و طهارت جانفشانی کردند و عزت و اقتدار امروز ایران مدیون خون پاک شهداست بنابراین ضروری است نسل امروز از جانفشانی‌های آنها باخبر شود.

بازی نبرد هور یک سرگرمی مناسب و منطبق بر ارزش‌های دینی و ملی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است که بر اساس پژوهش و مصاحبه با رزمندگان غواص دوران دفاع مقدس تولید شده است.


این بازی حاصل تلاش تیم‌های فنی، هنری و پژوهشی موسسه مهاد رسانه پژوه شیراز است که از موسسات مرتبط با سازمان فضای مجازی سراج است. ایده اولیه تولید این بازی مربوط به ابتدای سال ۹۳ است که نهایتا در زمستان ۹۳ تصویب و مراحل پژوهش و پیش تولید آن آغاز شد. پس از مطالعه و بررسی جزئیات عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس از نظر منطقه عملیاتی و نوع عملیات، ماموریت‌های واحدهای شناسایی و تخریب و مناطق هور و نیزار و آبراه به دلیل جذابیت های ویژه برای کودکان و نوجوانان، به عنوان پایه اصلی طراحی بازی انتخاب شد.

نبرد هور، علاوه بر پژوهش‌های کتابخانه‌ای، بهره‌مند از مشاوره رزمنده دوران دفاع مقدس برادر جانباز جلیل عابدینی (از نیروهای واحد اطلاعات و عملیات لشکر ۱۹ فجر و مربی و راهنمای گردان های غواصی) است.


مخاطب در نبرد هور علاوه بر بازی و آشنایی با عملیات شناسایی و تخریب ، اطلاعات بیشتری در خصوص عملیات های مهم دوران دفاع مقدس که نیروهای غواص نقش مهمی در اجرای آن داشته اند مانند والفجر۸ (که نیروهای غواص ده ها بار از عرض رودخانه اروند عبور کرده اند)، خیبر ، کربلای۴ و کربلای ۵ به‌ دست می آورد. همچنین مخاطب می‌تواند با تجهیزات غواصی، مهارت ها و توانمندی های مورد نیاز یک غواص و سختی ها و مشکلات گردان های غواصی آشنا شود.


گرامیداشت ۱۷۵ شهید غواص تازه تفحص شده عملیات کربلای ۴ و آشنایی مختصر با این شهیدان نیز بخش دیگر محتوای بازی نبرد هور است.

اصلی‌ترین اهداف تولید این بازی عبارتند از:
۱. آشنایی کودک و نوجوان نسل سوم انقلاب اسلامی با فضا ، ابزارها و ابتکارات و معنویات دفاع مقدس در حوزه شناسایی و غواصی در هورهای منطقه جنوب کشور
۲. معرفی شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای غواص و گردان های تخریب و شناسایی
۳. آشنایی کودکان و نوجوانان با روش های شناسایی و تخریب (در مقابله با دشمن) در دوران دفاع مقدس


این بازی شامل ۳ مرحله است و در هر مرحله آن دو ماموریت باید به انجام برسد. مأموریت اصلی هر مرحله، شناسایی موانع و مواضع دشمن و تخریب آن‌هاست.
با توجه به جذابیت‌های خاص عملیات آبی و خاکی و فضای نیزه و آبراه و...، ویژگی‌های منطقه هورالعظیم و جزایر مجنون به عنوان منابع محیط اصلی بازی در نظر گرفته شده که از نیزارها پوشیده شده و نهرهای کوچک و بزرگ آب در بین نیزارها وجود دارد.


این بازی هفته آینده رونمایی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *