جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

"از آمار فعالیت مجازی دانش‌آموزان بی‌خبریم"

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 458110
زرافشان گفت: اطلاعاتی از اینکه چند درصد دانش‌آموزان سراسر کشور در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند، نداریم.
به گزارش جهان، علی زرافشان در گفت‌و‌گو با میزان، در رابطه با استفاده دانش‌آموزان از تلگرام اظهار کرد: مدیریت این شبکه‌ها به عهده دولت و وزارت آموزش و پرورش نیست، ولی شبکه های اجتماعی برای تبادل اطلاعات بستر مناسبی است.
وی ادامه داد: در برخی از شبکه‌ها به دلیل اینکه افراد، مشخصات فردی خود را وارد می‌کنند یا بر اساس آی پی کشورشان وارد می‌شوند، مشخص می‌شود که در چه مقطع سنی هستند؛ ولی در برخی مواقع احتمال این وجود دارد که افراد با مشخصات جعلی در این شبکه‌ها فعالیت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اطلاعاتی از اینکه چند درصد دانش‌آموزان سراسر کشور در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند نداریم.

زرافشان با بیان اینکه شبکه های مجازی، بستر مناسبی است تا اطلاعات خود را به دنیا منعکس و از اطلاعات دیگر نقاط دنیا باخبر شویم، مطرح کرد: اینکه ما چه استفاده‌ای از شبکه‌های مجازی کنیم به خودمان بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی به شکل اجتماعات مجازی و گروه های مجازی، تخصص ها و علایق مختلف افراد را به راحتی در اختیار دیگران قرار می‌دهد. دانش‌آموزان هم در این راستا می‌توانند با یکدیگرتبادل اطلاعات و تجربه داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال در برنامه تعالی که در وزارت آموزش و پرورش داریم در فضاهای مجازی، دو، سه گروه بزرگ تشکیل شده و دانش‌آموزان تجربیات خود را در این شبکه ها منعکس می‌کنند.

زرافشان در خاتمه از فعالیت بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه در گروه برنامه تعالی وزارت اموزش و پرورش درشبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *