سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

پنتاگون: از عملیاتهای روسیه هراس نداریم

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 448913
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی با هیچ تهدیدی از سوی جنگنده های روسی در سوریه روبرو نیستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، میشل بالدانزا سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی تصریح کرد: پهپادهای آمریکایی در سوریه با هیچ تهدیدی از سوی جنگنده های روسی که برای مقابله با داعش در این کشور مستقر شده اند، روبرو نیست.

وی روز چهارشنبه در مصاحبه با ریانوستی افزود: در هیچ زمانی ائتلاف به رهبری آمریکا و خلبان های ما در خاک سوریه احساس تهدید نکرده اند و ما انتظار داریم که خلبان های روسی نیز در صورت مواجه شدن با هواپیماهای ائتلاف به روش حرفه ای و مسئولانه ای رفتار کنند. نیروهای ائتلاف به ماموریت خود برای نابودی داعش متعهد هستند.

شبکه فاکس نیوز پیش از این به نقل از مقام های رسمی آمریکایی اعلام کرده بود که طی روزهای اخیر حداقل در ۳ مورد جنگنده های روسی در نزدیکی پهپادهای آمریکایی در سوریه به پرواز درامده اند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه تاکید کرد: ائتلاف به رهبری آمریکا به طور شفاف نگرانی عمیق خود را نسبت به اقدامات مسکو علیه شبه نظامیان میانه روی سوری اعلام کرده است.

روسیه از روز چهارشنبه گذشته تاکنون حملات هوایی علیه داعش را در سوریه آغاز کرده است. در حالی که مسکو اعلام کرده است که هدف اصلی از حملات هوایی در سوریه تضعیف تروریست های داعش است ولی کشورهای غربی مدعی هستند که هدف مسکو از این اقدام، حمایت و تقویت دولت بشار اسد بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *