جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جایگاه جهانی ایران در علوم فضا کجاست؟

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 396812
قائم مقام سازمان فضایی ایران با اشاره به تلاش های پژوهشگران سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران گفت:ایران جزء پنج قدرت نوظهور فضایی است که این امر حاصل تلاش های پژوهشگران این مجموعه است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دکتر حمید فاضلی در دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه فضایی ایران اظهار داشت:

استقرار پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان بزرگ ترین پژوهشگاه سامانه محور کشور کار بسیار بزرگی است که به راحتی به دست نیامده اما دستاوردهای خوبی را عرضه داشته است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران گفت:تا کنون ما پنج پرتاب زیر مداری داشته ایم که سه پرتاب آن موفق و هفت پرتاب مداری که دو پرتاب آن موفق بوده است.

فاضلی ادامه داد: این مجموعه در ۱۲ اقدام، پنج موفقیت را به همراه داشته و این نشان دهنده این است که ما به توسعه فضایی وارد شده ایم.

وی در ادامه ضمن اشاره به افتخار آفرینی مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران در سال گذشته و پرتاب موفق کاوشگر پژوهش گفت: کارنامه درخشان سازمان فضایی ایران دارای صفحات زرینی است که مقام معظم رهبری بارها به دستاوردهای آن توجه و مورد تقدیر قرار داده اند.

* تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران

در دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران با حضور قائم مقام سازمان فضایی ایران از هفت پژوهشگر برتر، هفت پروژه برتر و هفت مستند ساز علمی برتر مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران تقدیر شد.

از جمله پروژه های برتر دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه فضایی ایران پروژه کاوشگر پژوهش، پروژه نرم افزار شبیه ساز ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، پروژه ساختارهای ساندویچی لانه زنبوری، پروژه طراحی و ساخت سیستم تنظیم دمای لباس فضانورد و پروژه تدوین راهبرد ژئو بود.

کاوشگر پژوهش دومین کاوشگر حامل موجود زنده بود که در آذر ماه سال ۱۳۹۲ همزمان با هفته پژوهش با موفقیت پرتاب و بازیابی شد.

نرم افزار شبیه ساز ماهواره مخابراتی زمین آهنگ نیز جدیدترین دستاورد پژوهشی پژوهشگاه فضایی ایران است که هم زمان با هفته پژوهش و فناوری سال جاری، در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور در غرفه پژوهشگاه فضایی ایران رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *