جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

از ۴ محصول جدیددفاعی رونمایی می‌شود

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 376517
وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما اطلاعات دانشمندان دفاعی خود را به کسی نخواهیم داد، تصریح کرد: این موضوع از طرف ما پذیرفتنی نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اولین نشست خبری سردار حسین دهقان به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز به مناسبت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی و به منظور تشریح برخی دستاوردها و عملکرد این وزارتخانه در ارتقاء توان دفاعی نیروهای مسلح با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

دهقان در خصوص اینکه آیا درست است که اجازه بازدید از پارچین به اژانس بین المللی ارنژی اتمی داده شده است، گفت: آژانس بارها از پارچین بازدید و نمونه برداری کرده است لذا الان موضوعیت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ما اطلاعات دانشمندان دفاعی خود را به کسی نخواهیم داد، تصریح کرد: این موضوع از طرف ما پذیرفتنی نیست.

دهقان درخصوص اینکه گفته می شود آژانس از ایران سوالات جدیدی درباره چاشنی های انفجاری داشته گفت: آژانس سوال جدیدی مطرح نکرده و همان سوالات قدیمی بود که پاسخ داده شد و ابهام جدیدی مطرح نشده است.

وزیر دفاع، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه دانست و افزود: داعش تضمین کننده منافع رژیم صهیونیستی است و کسانی که دیروز انها را حمایت می کردند و الان هم میکنند به حرف ایران که اینها عامل ناامنی در منطقه است رسیده اند.

وی ادامه داد: امروز امریکا و فرانسه در پشیمانی از حمایت های خود باید اقدامی انجام دهند و همه علیه داعش متحد شوند.

دهقان تاکید کرد: در مذاکرات، بحث موشکی مطرح نبوده و نیست و هیچگاه توان موشکی ایران موضوع مذاکره با هیچکس نخواهد بود.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امروز ما با استقبال و پیشگامی کشورها در همکاری با ایران مواجهیم که همان دیپلماسی دفاعی است

و گام های جدی در دیپلماسی دفاعی برداشته شده است و ما اعلام می کنیم که رویکردمان دفاعی است. البته به دنبال بازدارندگی موثر در حوزه دفاعی هستیم که که در آن موفق هم بوده اینم.

وی تصریح کرد: اقبال جدی برای همکاری دفاعی و تسلیحاتی با ایران از سوی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای دیده می‌شود.

وزیر دفاع با اشاره به ماجرای سامانه های اس ۳۰۰ روسی و عدم تحویل آنها به ایران نیز گفت: قرارداد اس ۳۰۰ را متوقف شده نمی دانیم. هم بنده و هم رییس جمهور در دیدار با روسها بر آن تاکید کرده ایم. این موضوغ بده بستانی بین آمریکا و روسیه بود.

دهقان ادامه داد: آنها (روسها) می‌خواهند به صورت قرارداد دیگری این بحث پیگیری شود تا استقلال نظامی روسیه هم حفظ شود.

وی گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم آنچه که قرارداد کردیم را بگیریم.

وزیر دفاع با بیان اینکه تهدیدات فراروی ایران همواره چهره های جدیدی به خود می‌گیرد، گفت: ماهم بدنبال پایش آنها هستیم تا متناسب با آنها، تجهیزاتی را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم. ما بدنبال بازدارندگی موثر برای مقابله با تهدیدات هستیم تا بتوانیم دشمن را غافلگیر کنیم.

دهقان با اشاره به بازدید ظریف (وزیر خارجه) از توانمندی دفاعی تصریح کرد: همه مسولین و ملت بایستی به صورت واقعی از توانمندی دفاعی کشور آگاه باشند تا با آگاهی از آن از منافع ایران دفاع کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *