شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

پیش‌بینی کویت از تغییرات جدید قیمت نفت

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 396911
وزیر نفت کویت، با بیان اینکه شرکت‌های نفتی آمریکایی در ازای سطح پایین قیمت، زیان می‌بینند، پیش بینی کرد، قیمت نفت دوباره افزایش یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دکتر علی العمیر، وزیر نفت کویت در پایان نشست پارلمان این کشور، با درست خواندن تصمیم اوپک برای ثابت نگه داشتن سقف تولید، قیمت نفت را در آینده‌ای نه چندان دور، رو به صعود دانست.

به گزارش روزنامه الرأی کویت،«علی العمیر» وزیر نفت کویت گفت: قیمت نفت در یک نقطه ثابت خواهد شد و پس از آن شروع به افزایش خواهد کرد.

کاهش قیمت نفت اوپک در بازارهای جهانی در ۶ سال گذشته بی سابقه بوده است و اکنون به زیر ۵۵ دلار رسیده است.

کاهش قیمت نفت پس از آن سرعت بیشتری به خود گرفت که اوپک در آخرین نشست خود تصمیم به ثابت نگه داشتن میزان تولید گرفت و حاضر به کاهش تولید نشد.

وزیر نفت کویت در توضیح ادعای خود گفت: این مقدار از قیمت، شرکت‌های تولیدکننده را تهدید می‌کند و اگر نفت ماسه‌ای شِل را در نظر بگیریم، قیمت فروش نفت از قیمت تولید کمتر می‌شود و این برای این شرکت‌ها زیان محسوب می‌شود.

وزیر نفت کویت ادامه داد: شکی نیست که هم اکنون قیمت تمام شده تولید نفت برای شرکت‌های تولید نفت ماسه‌ای و صخره‌ای بیش از قیمت فروش است و میزان کاهش قیمت نفت به این بستگی دارد که این شرکت‌ها تا چه حدی می‌توانند، قیمت نفت را در این سطح بفروشند و ضرر و زیان را تحمل کنند.

نفت ماسه‌ای و صخره‌ای نوعی نفت است که از سنگ نفت به دست می‌آید. هزینه تولید نفت از این راه به ۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد و جزء نفت غیر متعارف محسوب می‌شود. آمریکا با ذخایر ۳/۳ تریلیون بشکه‌ای بیشترین میزان نفت صخره‌ای را به خود اختصاص داده است.

علی العمیر با درست خواندن تصمیم اوپک برای عدم کاهش سطح تولید گفت: تصمیم اوپک به این معنا نیست که ما یک جنگ قیمت در حوزه نفت را راه انداخته باشیم، بلکه این تصمیم در راستای حفظ بازار فروش اوپک به میزان ۳۰ درصد سهم تولید جهان اتخاذ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *