سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

سروقامتان خانه به دوش !

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 436619
انگار سختی والیبالی‌ها تمامی ندارد. اگر قبلاً مشکلات خروجی بازیکنان مشمول، بلیت، کارشکنی میزبان و... دغدغه تیم‌ ملی والیبال بود، حالا خانه به دوشی و نبود سالن تمرین معضل شده است.
به گزارش جهان؛  روزنامه خبر ورزشی  نوشت : با توافق فدراسيون واليبال و اسلو بودان كواچ سرمربي، تيم‌ ملي بعد از ليگ جهاني همه هم و غمش تمرين براي جام‌ جهاني‌ ژاپن شد؛ مسابقه‌اي مهم كه بليت خوشبختي را بهترين‌ها مي‌برند. ايران هم مي‌خواهد يكي از همان خوشبخت‌ها باشد با گرفتن سهميه المپيك. به همين خاطر قرار شد تيم‌ ملي ب جور واليبال را در جام ملت‌هاي آسيا بكشد.

با شروع تمرينات، سختي‌ها هم كم‌كم رو شد. از همان روز اول. از طرفي سالن فدراسيون براي جام ملت‌هاي آسيا تعمير مي‌شد و تيم ‌ملي ب در آن تمرين مي‌كرد و ديگر فرصتي براي تمرين تيم ‌ملي نمي‌ماند. بالاجبار ملي‌پوشان خانه به دوش شدند تا از تمرينات عقب نمانند. هر روز يك سالن. يك بار پيكان، روز بعد سايپا و...

با شروع دور مقدماتي رقابت‌هاي قهرماني آسيا كار سخت‌تر شد، چرا كه ملي‌پوشان در ساعت‌هاي نامناسب و شلوغ بايد تمرين كنند. هيچ راه ديگري هم نيست. آنها حتي گاهي همزمان با تمرين تيم‌هاي آسيايي در سالن فدراسيون وزنه مي‌زنند. بدون سر و صدا. مثل ديروز كه ملي‌پوشان صبح وقتي تيم كويت در سالن تمرين مي‌كرد، وزنه مي‌زدند. يا حتي به خاطر كوچك بودن سالن‌هاي باشگاهي، بازيكنان روزهاي اول براي وزنه بالاجبار در صف مي‌ايستادند تا نوبتي وزنه بزنند. نبود سالن و تمرين گردشي جداي از اينكه تمركز و آرامش تيم را به هم مي‌زند، ناخودآگاه تيم را از برنامه تمريني عقب مي‌اندازد. با اين حال ملي‌پوشان فعلاً تحمل مي‌كنند. عادل غلامي سرعتي‌زن تيم ‌ملي واليبال مي‌گويد: «اين قضيه يك جورهايي اذيت مي‌كند اما كاري نمي‌شود كرد.

به خاطر جام ملت‌هاي آسيا، سالن‌هاي پيكان، سايپا و خانه واليبال تنها سالن‌هايي هستند كه امكانات بهتري دارند. بقيه چنين شرايطي ندارند. تغيير هر روزه سالن تمرين، كار را سخت مي‌كند اما اين نيز مي‌گذرد.»سيدمحمد موسوي بهترين مدافع روي تور دنيا هم مي‌گويد: «تغيير هر روزه سالن تمرين شرايط را خيلي سخت كرده است. حتي بعضي مواقع باعث مي‌شود بچه‌ها با تأخير سر تمرين برسند.»

به خاطر اين شرايط حتي پيشنهاد اسباب‌كشي اردو به خارج از تهران هم مطرح شد اما با مخالفت كواچ، پرونده آن بسته شد. امير خوش‌خبر، سرپرست تيم ‌ملي واليبال، دليل مخالفت كواچ با اردوي شهرستان را به هم خوردن آرامش مي‌داند: «مي‌خواستيم تيم براي اردو به شهرستان برود تا با آرامش تمرين كند. در شهري مثل اردبيل كه آب و هواي خوب و شرايط تمريني خوبي دارد، آن هم براي يك هفته تا ۱۰ روز اما كواچ مخالفت كرد. او معتقد است با انتقال اردو به شهرستان‌ها به خاطر علاقه مردم به ملي‌پوشان، آرامش تيم به هم مي‌خورد، چرا كه نمي‌توانيم از حضور مردم سر تمرين تيم ملي جلو‌‌گيري كنيم و تمرين بازيكنان در سالن مملو از جمعيت، كار را براي بازيكنان سخت مي‌كند، چرا كه تيم بيشتر از هر چيزي به آرامش نياز دارد.» اردوي خارج از كشور هم گزينه بعدي كادر فني بود. فدراسيون حتي با فدراسيون تركيه هم نامه‌نگاري كرد اما نشد. ظاهراً ترك‌ها كه حالا ميزبان تيم جوانان ايران هستند، خيلي روي خوش نشان نداده‌اند.

اردو در بقيه كشورهاي اروپايي هم به خاطر پروسه ويزا از دور پيشنهادات خارج شد. رحمان محمدي‌راد مربي تيم‌ ملي واليبال مي‌داند كه خانه به دوشي معضل بزرگي براي تيم ‌ملي است اما مي‌گويد: «هر روز يك جا تمرين كردن، آرامش تيم را به هم مي‌زند و بازيكنان تحت فشار هستند اما چاره‌اي نيست. هم فدراسيون و هم سرپرست تيم ‌ملي تلاش زيادي كردند تا سالن خوب براي تيم بگيرند اما به خاطر مسابقات قهرماني آسيا به ناچار بايد كمي تحمل كنيم. البته خوشبختانه بچه‌ها صبح‌ها معمولاً در سالن فدراسيون وزنه مي‌زنند كه اين هم خيلي خوب است.»

او با اينكه مي‌داند در اين مدت تمركز تيم به هم مي‌خورد اما مي‌گويد: «تيم ما بايد براي جام‌ جهاني‌ با صد درصد آمادگي به ژاپن برود، چرا كه مسابقه مهمي است اما دست ما فعلاً بسته است. مي‌خواهيم شرايط تمريني تيم ايده‌آل باشد اما قهرماني آسيا از يك طرف و دوري از خانواده‌ها از سوي ديگر باعث شد تا فكر اردوي خارج كشور را كنار بگذاريم. اين وسط‌ گير كرده‌ايم. هر راهي را انتخاب كنيم باز يك ‌‌گيري دارد.» با اين حال دستيار كواچ معتقد است با پايان دور مقدماتي جام ملت‌ها شرايط بهتر مي‌شود: «با پايان دور مقدماتي در اين هفته ترافيك بازي‌ها كم مي‌شود و دوباره تيم مي‌تواند براي تمرين به سالن فدراسيون برگردد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *